Lada Kalina (2004 – 2011)
Sinonim za pouzdanost
Mada se radi o naizgled neuglednom i tehnološki zastasrjelom ruskom automobilu, Lada Kalina se pokazala izdržljivijom od očekivanja…
Lada Kalina (2004 – 2011) 1.6 L (98 KS)
Prije 11 godina, na BiH tržište stigla je nova Lada Kalina. Obožavaoci automobilizma nisu mnogo očekivali od ovog modela, koji je dizajnerski neodoljivo podsjećao na Opel Corsu B. Automobilski nostalgičari iz sovjetske ere takođe su ga zanemarili, jer ih nimalo nije podsjećao na robusnost i spartanski izgled starijih modela istoimenog proizvođača. Vozači kojima je bitan prostor u prtljažniku obično su se odlučivali za limuzinu kodne oznake 1118, a oni kojima male dimenzije ovog automobila znače u užurbanoj gradskoj vožnji kupovali su hatchback verziju naziva 1119.

Kalina je imala i karavnsku verziju numeričke oznake 1117. Unutrašnjost, baš kao i eksterijer, ne ističe se ni po čemu što bi moglo da navede kupca da se odluči za baš ovaj automobil, ali kada se privlačnost zanemari, uviđaju se solidan kvalitet izrade, te tvrda, ali neporediva plastika. Udobnost je jedna od najboljih Kalininih osobina, s tim da bi vožnja na duže relacije mogla smetati putnicima na zadnjim sjedištima. Vješanje je čvrsto i postojano, dizajnirano da izdrži dugotrajnu torturu loših puteva, kakvih u Rusiji ima napretek. Kalina je opremljena isključivo benzinskim pogonskim agregatima, koji su se pokazali izdržljivim, ali ne i uzorno ekonomičnim.

Dobro poznati 1.6 litarski motor snage 98 KS odličan je izbor za vožnju van gradskih sredina, a drugi motor zapremine 1.4 litara, sa svojom 91 konjskom snagom odlično podnosi gradske izazove. Visoka potrošnja oba agregata navela je mnoge vozače da ugrade TNG uređaj, što je smanjilo troškove eksploatacije, ali i oduzimalo dragocjeni prostor u skromnom prtljažniku, što je posebno bilo izraženo kod petovratne hatchback verzije. Loša zvučna izolacija mnogim vlasnicima je predstavljala problem pri visokim brzinama, a vozači su se žalili i na prekomjerne vibracije kada se motor vrti u visokim obrtajima.

Veliki broj primjedbi upućivan je na kvalitet završne obrade plastičnih elemenata enterijera, ali i generalno na intezivan miris plastike u prvim godinama ekspolatacije. Zaštita od korozije generalno je dobra, sa izuzetkom izduvnog sistema, gdje su znakovi oksidacije i korozije bili vidljivi već nakon samo nekoliko godina korištenja. Mehanički problemi su veoma rijetki, a najviše primjedbi stiglo je na račun prednjeg vješanja, zbog prekomjernog trošenja guma i poroznih ležajeva.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 L (98 KS) |
Prosječno |
7,6 |
Najmanje |
6,7 |
Najviše |
9,3 |
Prednosti
Pouzdani benzinski agregati, izdržljivost, pristupačnost, udobnost, cijena i troškovi redovnog održavanja
Mane
Velika potrošnja, nedostatak dizelskih agregata, nedostatak prostora, skroman prtljažnik kod hatchback modela, prekomjerno trošenje guma
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.596 ccm |
Snaga |
98 KS pri 5.600 o/min |
Max obrtni momenat |
145 Nm pri 4.000 o/min |
Najveća brzina |
175 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
13,1 s |
Dimenzije DxŠxV |
389 x 170 x 150 cm |
Masa |
1.125 kg |
Osovinski razmak |
247 cm |
Prtljažnik |
240 - 550 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1999. Predstavljena Lada Kalina koja se prodavala samo na ruskom tržištu
• 2004. Donesena odluka da se proširi prodaja i na evropsko tržište
• 2005. Predstavljena limuzinska verzija Kaline
• 2005. Predstavljena sportska verzija Super 1600
• 2006. Počela prodaja petovratnog hatchbacka
• 2007. Kalina predstavljena u karavanskom izdanju
• 2013. Na evropsko tržište stiže druga generacija istoimenog četverotočkaša
⚠️ Obrati pažnju:

Problemi sa vješanjem prouzrokovali su prekomjerno habanje prednjih pneumatika

Putnici na zadnjim sjedištima su se često žalili na nedostatak prostora

Zbog nedostatka dizelskih motora, vozači su pribjegavali uvođenju TNG uređaja
Više informacija o modelu Lada Kalina pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.