Mercedes-Benz G-klasa
45 godina neuništive legende
Priča o G-Klasi počinje 1972. godine, s jasnim fokusom na beskompromisnu pouzdanost u ekstremnim uslovima vožnje, bilo da je riječ o snijegu, pijesku, blatu ili kamenjaru...
G-Klasa je vremenom postala pravi simbol automobilske izvrsnosti, s globalnim priznanjem koje jedne od najvećih ikona među terencima. Ono što je prvobitno zamišljeno kao strogo vojno vozilo od strane Mercedes-Benza, tokom godina evoluiralo je u simbol luksuza i prestiža. Iako danas predstavlja statusni simbol, G-Klasa je i dalje zadržala svoju izuzetnu sposobnost da se bez poteškoća suoči sa najsurovijim off-road izazovima.
Zahvaljujući stalnom unapređenju tehnologije, postajao je sve efikasniji na teškim terenima, dok je istovremeno dobijao sofisticiraniji i luksuzniji izgled. Danas je omiljen među elitom i slavnim osobama širom svijeta, a njegova robusnost i snaga nisu prepreka ni za mnoge pripadnice nježnijeg pola koje uživaju u upravljanju ovom automobilskom legendom.
Priča o G-Klasi počinje 1972. godine, s jasnim fokusom na beskompromisnu pouzdanost u ekstremnim uslovima vožnje, bilo da je riječ o snijegu, pijesku, blatu ili kamenjaru. Dizajniran u saradnji njemačkog Daimler-Benza i austrijskog Steyr-Daimler-Pucha, kreiran je kao izdržljivo vojno vozilo sposobno da prevaziđe svaki izazov.
Zanimljivo je da je razvoj ovog terenca potaknuo iranski šah, Muhamed Reza Pahlavi, koji je naručio 20.000 primjeraka za iranske granične patrole. Međutim, s padom šaha 1979. godine, narudžba je otkazana, a prvi primjerci završili su u njemačkoj policiji i Argentini.
Nakon brojnih testiranja na ekstremnim lokacijama, serijska proizvodnja započela je 1979. godine u fabrici u Gracu. Prva serija lansirana je sa više verzija, prilagođenih specifičnim tržištima i vojnim potrebama.
Iako je proizvedeno samo 60.000 jedinica tokom prve decenije, ovo je impresivan broj za jedno specifično, terensko vozilo. U nekim zemljama, uključujući i bivšu Jugoslaviju, G-Klasa se prodavala pod imenom Puch G.
Mercedes-Benz je vrlo brzo prepoznao potencijal civilnog tržišta, pa su 1981. godine dodata poboljšanja poput automatskog mjenjača, klima uređaja i vitla, dok je paleta boja proširena na 22 nijanse.
Narednih godina postajao je sve sofisticiraniji, sve do pojavljivanja druge generacije, predstavljene 1989. godine. Očekivano, nova generacija je nastavila da gradi ugled na uspjehu prethodnika, a prodaja nove serije započela je 1990. godine, donoseći dodatni luksuz i prepoznatljiv izgled koji je donedavno bio gotovo uglavnom nepromijenjen.