Land Rover Freelander (1998–2006)
Najbolji primjer za nepouzdanost
Britanski SUV privlačnog dizajna i moderne koncepcije u praksi se pokazao kao jedan od najnepouzdanijih automobila uopšte. Čak su i britanski mediji bili veoma oštri što do tada nije bio slučaj. Niska cijena je mamac, ali prije kupovine dobro razmislite.
Land Rover Freelander (1998–2006) 2.5 V6 24v (180 KS)
Kada se na tržištu pojavio Land Rover Freelander SUV-ovi su bili u povojima. Obećanja su bila velika, tim prije jer se snažno isticalo partnerstvo sa njemačkim BMW-om. Nažalost, ništa se od obećanja nije obistinilo. Prve serije bile su skupe pa se užasan kvalitet u svim segmentima nikako nije mogao oprostiti. Posebno su na zlu glasu bili 1.8 litarski benzinci i domaći dizelaši koje je čak i britanska policija protjerala iz službe. S pojavom BMW-ovih motora situacija se donekle popravila.
Gotovo sve statistike iz tih godina potvrđuju da je Land Rover Freelander često završavao prvi na neslavnoj listi najlošijih automobila uopšte. Štaviše, nekoliko godina uzastopno Freelender se nalazio na vrhu tabele, što i nije neka preporuka za kupovinu. Za detaljno čitanje liste kvarova i grešaka treba dosta vremena i živaca jer je zaista predugačka. Bilo je tu svega, od korozije na svim panelima do otkazivanja motora i transmisije. Zbog loših spojeva na cijevima za rahladnu tekućinu često je dolazilo do pregrijavanja motora. Motor koji se više puta pregrijao više nije bio za upotrebu jer se krivila glava motora.
Uz pad kompresije dolazi do miješanja rashladne tekućine i ulja. Da su dihtunzi generalno veliki problem, potvrđuje curenje ulja iz 4x4 transmisije. Budući da se ta greška teško primijeti, kao posljedica se javlja potpuno otkazivanje pogona. Popravak je toliko skup da je najpametnije vozilo direktno poslati pod presu. Zbog lošeg ožičenja ispod centralnog dijela kokpita u ekstremnim je slučajevima znalo doći do požara. Vlasnici koji su imali više sreće prolazili su sa svakodnevnim izgaranjem osigurača.
Curenje krovnog prozora, odnosno šibera, redovna je pojava baš kao prodor vode u unutrašnjost. Za to doba unutrašnjost je bila moderno koncipirana ali vrlo loše spojena. Poslije mjesec, dva više se niko nije uzbuđivao ako bi mu u ruci ostala kvaka ili neki prekidač. Na kraju se treba reći da je Freelander klasični primjer britanske auto industrije iz tog vremena. Na kraju krajeva, zbog užasnih modela još goreg kvaliteta nekada slavna auto industrija faktički više ne postoji...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.5 V6 24v (180 KS) |
Prosječno |
11,7 |
Najmanje |
9,2 |
Najviše |
16,2 |
Prednosti
Prostrana i udobna kabina, dobra preglednost, moderan dizajn, dobre off-road sposobnosti, niska cijena kao polovnjaka.
Mane
Nizak nivo kvaliteta u svim segmentima, motori i transmisija skloni čestim i skupim kvarovima, loša električna instalacija, slaba ponuda rezervnih dijelova
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
2.497 ccm |
Snaga |
177 KS pri 6.500 o/min |
Max obrtni momenat |
240 Nm pri 4.000 o/min |
Najveća brzina |
182 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,1 s |
Dimenzije DxŠxV |
444 x 180 x 170 cm |
Masa |
1.620 kg |
Osovinski razmak |
255 cm |
Prtljažnik |
354 - 1.319 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1997. Predstavljen Land Rover Freelander uz olako data obećanja o kvalitetu.
• 1999. Od tada pa nadalje Freelender na statistikama kvarova zauzima prvo mjesto.
• 2002. Dolazi do malih pomaka u poboljšanju tehnike i paketa opreme.
• 2004. Izveden redizajn s kojim je 2006. ova generacija Freelandera otišla u ropotarnicu prošlosti
⚠️ Obrati pažnju:
Nijedan motor u ponudi nije bio bez ozbiljnih problema pa veliku pažnju obratite na sve što vas interesuje
Curenje ulja iz transmisije na kraju uzrokuje (pre)skupe kvarove koji često premaše vrijednost automobila
Zbog loše antikorozivne zaštite sa posebnom pažnjom pregledati donji dio automobila
Više informacija o modelu Land Rover Freelander pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.