Test – Hyundai Tucson 1.6 T-GDI

Omiljeni izbor fizičkih lica

Hyundai je na evropskom tržištu do sada proizveo i prodao više od dva miliona Tucsona, što je najbolja potvrda uzornog kvaliteta ovog automobila, koji je aktuelnim redizajnom dodatno nadograđen novim vizuelnim detaljima, te modernijim i funkcionalnijim enterijerom, što bi mu trebalo omogućiti da ostane omiljeni model za fizička lica u BiH...
26 Novembar 2024

Omiljeni izbor fizičkih lica

Ako u nekom trenutku i nije bio najprodavaniji pojedinačni model, onda je sigurno najprodavaniji SUV na domaćem tržištu i jedan od najpopularnijih automobila kada je riječ o isporukama fizičkim licima. Podsjećamo da je Hyundai Tucson od svoje druge generacije jedan od neprikosnovenih SUV lidera u našoj zemlji i taj status će, ako je suditi po novim adutima koje je dobio nedavnim redizajnom, bez problema zadržati.

AdsfgadfhadfhasdfhIMG 8228

Hyundaijev recept za uspjeh do sada je bio jednostavan i uglavnom se bazirao na kombinaciji originalnog i modernog izgleda, potpune opreme i povoljnog odnosa uloženog i dobijenog, čija je konstantnost zagarantovana jednom od najdužih garancija na u BiH. 

IMG 7828dfhdfhdfhdfhadfh

Četiri godine provedene na tržištu nisu značajnije postarale vanjski dizajn, pa se i Hyundai odlučio da vizuelne promjene svede samo na najnužnije. Kada je riječ o dizajnu aktuelnog Tucsona, javnost prema njemu uglavnom ima dva jasna stava: dopada joj se ili joj se ne dopada, a sredine jednostavno nema.

IMG 0054fdhfdhdfhdfhsgfhsfgjsfgj

Ono što se može reći o izgledu samog automobila, a da je univerzalno, jeste činjenica da je potpuno drugačiji od prethodnika, te da je istovremeno veoma originalan, a samim tim i jedinstven. S druge strane, ono što je očigledno jeste novi, moderniji dizajn maske hladnjaka, a s njim je promijenjen i izgled dnevnih LED svjetala. 

IMG 7798cfhadfhadfhdfhdfh

Nakon početnog navikavanja na specifičnu masku i neobičnu kombinaciju dnevnih svjetala, koja simbolizuju raširena „krila anđela”, taj detalj vremenom je postao i zaštitni znak Tucsona, pa i jedan od najzanimljivijih na njemu. Redizajnom Hyundai mu je dao naglasak, tako što je smanjio broj LED elemenata, ali ih je istovremeno povećao i učinio uočljivijim, kako njih tako i sam automobil.

U okviru tretmana vizuelnog osvježavanja osmišljen je i novi dizajn saća maske hladnjaka, koje sada zahvaljujući većim otvorima propušta više vazduha ka hladnjaku i motoru. 

IMG 7806dfhadfhadfdfdafj

Oba branika su modernizovana, s tim da prednji i u baznoj opremi izgleda poprilično agresivno, s nešto više off-road atributa nego što je to, recimo, slučaj u „najsportskijem” N-Line izdanju. Zadnji dio je dodatno istaknut većim metalizovanim centralnim dijelom, a Hyundai je odlučio da zadrži i dvostruki izduvni otvor s završecima nepravilnog oblika. Vizuelnu svježinu donio je i novi izgled aluminijumskih točkova, koji su nam bili dostupni u 17-inčnoj verziji i kombinovani sa domaćim putevima dobro prilagođenim pneumaticima dimenzija 215/65. 

IMG 7786fhfgscvnscvfvncvncvn

Ono što treba istaći kao kvalitet više kod testne kombinacije opreme jeste izbor „Jupiter” narandžaste boje, koja je čitavom automobila dala novu dozu vizuelne svježine. Ako je svana i sačuvao osnovne karakteristike dizajna originalnog modela, Hyundai je u enterijeru Tucsona napravio velike promjene. Instrument-panel je dobio potpuno drugačiji dizajn, ali i sadržaje od kojih bismo izdvojili novi koncept upravljanja klima-uređajem, koji je praktičniji od dosadašnjeg.

IMG 7779adfhadfhadfhadfh

S četvrtom generacijom Tucsona enterijer je digitalizovan do te mjere da su kupci počeli da se žale na komplikovanost, posebno kada je riječ o upravljanju klima-uređajem. Taj problem je u potpunosti eliminisan redizajnom, jer je Hyundai promijenio gotovo čitav instrument-panel, a sa njim i komande sistema klimatizacije i audio-sistema. 

IMG 7900dfadfhcfvycvbrthththht

Klima je dobila dva okrugla potenciometra sa digitalnim displejima, koji su maksimalno pojednostavili podešavanje temperature, dok su ostale sekundarne funkcije i dalje ostale u konceptu dodirnih površina, koje su jasnije raspoređene i jednostavnije za korištenje nego što je to do sada bio slučaj. 

IMG 7692kfjkghkjdfgjkdhfkjghdjkg

Po sličnom principu unaprijeđeno je upravljanje audio-sistemom, s tim da se pored dva potenciometra s dodatnim funkcijama upravlja preko stilizovanih linijskih tastera. Od aktuelne Kone preuzet je multifunkcionalni upravljač, koji je specifičan jer na njemu nema više Hyundaijevog logotipa. Brojne daljinske funkcije koje su integrisane na njemu logično su raspoređene i jednostavne za upravljanje. 

IMG 7615dfhadfhcvycvnycvnycvnfdfdf

Veoma moderan, ali i informativan, te pedantno grafički osmišljen jeste i novi multimedijalni panel koji čine dva spojena 12,3-inčna ekrana visoke rezolucije, od kojih je centralni osjetljiv na dodir i omogućava upravljanje brojnim multimedijalnim sadržajima, navigacijom, audio-sistemom i mnoštvom pojedinačnih podešavanja vozila i pratećih sistema. 

IMG 7913dfgadfgadfgadfgadfgfd

Povezivanje multimedije s pametnim telefonima softverski je izvedeno veoma jednostavno i efikasno, a za svaku je pohvalu i serijsko prisustvo USB-C utičnica s funkcijom punjača u prostoru ispred mjenjača. Širom kabine nalazi se veliki broj praktičnih odlagališta za sitnice, dok su kvalitet izrade i gumirani materijali na zavidnom nivou u okviru klase kompaktnih SUV modela. Osnovna konfiguracija prtljažnika nudi zapreminu od odličnih 620 litara, dok se obaranjem naslona zadnjih sjedišta dobija maksimalnih 1.799 litara. Tucson je jedan od omiljenijih porodičnih modela na domaćem tržištu. 

IMG 7596dfhsgjhsfgjsfgjsfgjsfgksfg

Jedan od razloga zašto ga porodični ljudi posebno vole jeste prostrana i komforna zadnja klupa, sa sjedištima čiji se nasloni mogu podešavati po nagibu, što i najduža putovanja čini ugodnijim. Najbolji dio priče ostavljen je za kraj, jer testni model, sa svim sadržajima koje smo vam predstavili, u okviru aktuelne promotivne akcije s 5.000 KM popusta košta 56.190 KM, što je iznos koju mu garantuje da će i u budućnosti biti jedan od najomiljenijih SUV modela na domaćem tržištu. 

IMG 7666dadfhadfhadfhdfh

TIH, UGODAN I DOVOLJNO SNAŽAN 

Testni model bio je pogonjen ulaznim 1.6 T-GDI benzincem, koji raspolaže sa 160 KS i 265 Nm obrtnog momenta. U kombinaciji s veoma ugodnim i preciznim šestostepenim mjenjačem ponuđene su nam veoma pristojne performanse s ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 9,9 sekundi i najvećom brzinom od 194 km/h. Puno bolji od samih brojeva bio je osjećaj lakoće s kojim se ovako motorizovan Tucson vozi na otvorenom putu, ali i gradu, gdje do izražaja dolazi kombinacija laganog upravljača i kruga okretanja od 11 metara. 

IMG 7720gklhlskfgjhklsjgflkhjsfgklhjslkgfh

Masa od 1.598 kilograma osjetnija je tek kada se pretjera s dinamikom vožnje i kada prednji pogon ne može da se izbori sa zakonima fizike. U većini situacija on je više nego dovoljan za ugodnu i sigurnu vožnju, dok se 4 x 4 pogon preporučuje vozačima koji imaju realnu potrebu za njim ili ne žele praviti nikakve dinamičke kompromise. 

IMG 7717dfkhkadfhkdfh

Testni prosjek od devet litara više je nego zadovoljavajući s obzirom na našu dinamiku vožnje, mada treba računati da ga je na otvorenoj cesti u Eco režimu s malo pažnje moguće spustiti i do nivoa od pet-šest litara. Trebalo bi da većina prosječnih vozača bez problema održava potrošnju u rasponu od sedam do osam i po litara, što je za kombinaciju masivnog SUV-a i turbobenzinca odličan rezultat. 

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...