Test – Opel Astra Sports Tourer 1.2 PureTech

Komforan enterijer i praktičan prtljažnik

Sa šestom generacijom karavanske Astre Opel je napravio veliki dizajnerski i tehnološki odmak od prethodog modela, a kao jedna od najvažnijih razlika nameće se povećanje zapremine prtljažnika sa 540 na impresivnih 608 litara što ovaj automobil čini idealnim porodičnim, ali i poslovnim izborom…
10 Juli 2024

Komforan enterijer i praktičan prtljažnik

Karavanska Astra ili Sports Tourer kako se poslednjih godina označava vozi se evropskim i našim drumovima od 1991. godine. Od tada do danas smijenilo se šest njenih generacija odnosno 11 s uračunatim redizajnima. Prethodnih pet promovisalo je Astru u omiljeni porodični automobil, dok se od šeste očekuje da to uradi i u poslovnom segmentu, koji je zbog svopšte dominacije SUV forme postao “gladan” punopravnih i funkcionalnih karavana o kojima danas mašta svaki trgovački putnik.

IMG 4630

Sa dužinom od 4.642 milimetara i visinom utovara od otprilike 600 mm Astra Sports Tourer želi se nametnuti kao jedna o najpraktičnijih modela u klasi. Ukupna dužina kraća je za 60 mm u odnosu na prethodni model, zahvaljujući kratkom prednjem prevjesu, te uprkos značajno dužem međuosovinskom razmaku od 2.732 mm (dodatnih 70 mm), koji je istovremeno čak 57 mm duži od onoga u Astri sa pet vrata.

Osnovni kapacitet prtljažnika iznosi 608 litara, a obaranjem naslona zadnjih sjedišta može se povećati do 1.634 litre. Osim toga, kada se spuste nasloni zadnjih sjedišta u omjeru 40:20:40 dobija se potpuno ravan pod što predstavlja veliku prednost kod utovara dugačkog i kabastog tereta. 

IMG 4652

Podsjećamo da zapremina prtljažnika u verzijama sa motorima s unutrašnjim sagorijevanjem poput testnog može biti dodatno optimizovana pomoću tehnologije Intelli-Space. Riječ je o pomičnom teretnom podu koji se može lako, samo jednom rukom, namjestiti u viši ili niži položaj i postaviti pod uglom od 45 stupnjeva. Osim toga, zbog još veće praktičnosti, roletna prtljažnog prostora može se odložiti i kada je pomični pod u višem odnosno u nižem položaju, za razliku od konkurenat, koji omogućavaju odlaganje roletne samo kada je pod u višem položaju.

IMG 4878

Intelli-Space tehnologija je korisna i u slučaju kada se probuši pneumatik. Naime, pribor za njegov popravak i prva pomoć nalaze se u pametnim pretincima ispod poda, kojima se može pristupiti iz prtljažnog prostora ili prostora zadnjih sjedišta. To znači da je do pribora moguće doći bez potpunog otvaranja prtljažnika. Vrata prtljažnika kod testnog modela su imala klasični konecept ručnog podizanja s amortizerima, dok je uz doplatu dostupan i automatski kada se vrata otvaraju i zatvaraju električnim putem pomoću komande na daljinskom ključu, u kabini ili pokretom noge ispod zadnjeg branika.

IMG 5711

Zajedno sa modelom s pet vrata, nova Astra Sports Tourer je prvi Opelov karavan koji promoviše  filozofiju “odvažnog i besprijekornog” dizajna. To u prakis znači da je u prvom planu crna vizir maska hladnjaka, koju smo osim na Astri imali prilike vidjeti na Mokki, Grandlandu i redizajniranoj Corsi. U Vizir masku savršeno su integrisana ECO LED prednja svjetla, koja odlično osvjetljavaju put ispred vozila, a danju ga specifičnom linijskom grafikom čine prepoznatljivim.

IMG 5713

Pozadi je preuzet dizajnerski stil petovratnog modela sa širokim i uskim dvodijelnim LED svjetlima i velikim nazivom modela na sredini. Testni model s ulaznim paketom opreme Edition najlakše se razlikovati od ostalih po 16-inčnim aluminijumskim točkovima s pneumaticima dimenzija 205/55 koji ako je suditi prema testnom iskustvu odlično pristaju domaćim lošim putevima.

IMG 5731

I unutrašnjost su napravljena velike promjene u odnosu na prethodnika, a u prvom planu je novi digitalni instrument panel u kojeg su inetgrisana dva 10-inčna ekrana. Multimedijom se upravlja putem na dodir osjetljivog centralnog ekrana po istom principu kao i sa pametnim telefonom. Važne postavke poput kontrole klimatizacije i dalje moguće je odabrati direktno pomoću samo nekoliko klasičnih tastera što je odličan način da se funkcionalnost zadrži na Opelovim ljubiteljima očekivanom najvišem mogućem nivou.

IMG 5701

Sami ekrani i grafika koju nude izgledaju pomalo generički i previše strogo. Suštinski u funkcionalnom i informacionom smislu teško im je uputiti racionalnu zamjerku, ali svjedoci smo da mnogi konkurenti danas u kompaktnoj klasi nude živopisnija digitalna rješenja. Potreba za kablovima svedena je na minimum jer  multimedija podržava bežično povezivanje sa pametnim uređajima preko Apple CarPlay i Android Auto aplikacija. Na ovaj način moguće je dobiti i prikaz navigacije na centralnom ekranu, jer je Opel u ovom nivou opreme ne nudi serijski. Audio sistem kombinovan je s šest zvučnika čiji kvalitet zvuka je zadovoljavajući. Iz testnog paketa opreme treba izdvojiti grijače prednjih sjedišta i upravljača, dok je sve ostalo manje više očekivano od ulaznog paketa.

IMG 5718

U kabini je ponuđena i vrhunska udobnost sjedenja karakteristična za Opel. Novorazvijena prednja sjedišta imaju kao i do sada AGR certifikat, koji u praksi donosi širok raspon podešavanja zbog čega se idealan položaj za po visini i dubini podesivim upravljačem veoma brzo i lako pronalazi. Podsjećamo da su nova AGR sjedišta šira i u sjedalnom i u dijelu naslona od dosadašnjih što je detalj koji donosi još viši nivo udobnosti i jedna od pozitivnih prednosti Opelovog braka sa francuskom PSA grupacijom. Iz tog braka došla je i ručica šestostepenog mjenjača čiji uglasti dizajn nije tako ugodan kao nekadašnja Opelova rješenja, mada smo se nakon para dana privikli i na njega.

IMG 5731

 Specifičan dizajn ima i trokraki upravljač, koji budi uspomene ne neke modele iz bogate prošlosti njemačkog proizvođača. Treba pohvaliti jednostavne daljinske komande na njemu, a na visokom nivou funkcionalnosti je i dio za upravljanje tempomatom. Širom kabine nalazi se veliki broj praktičnih, otvorenih i zatvorenih pretinaca i odlagališta za vrijednije stvari i svakodnevne sitnice kojih u karavanskim modelima uvijek ima. Pohvalu treba uputiti i zvučnoj izolacija koja je sasvim ugodna do brzine od 150 km/h, a u zakonskim okvirima ograničenje brzine na autoputevima više nego zadovoljavajuća.

IMG 5677

Opel je novu Astru karavan domaćim kupcima ponudio sa tri paketa opreme. Testni Edition je ulazni i kao takav nudi sve ono što je potrebno za ugodnu vožnju, koja uz prostranu kabinu i raskošan prtljažnik dobija posebnu dimenziju praktičnosti. Za paket poput testnog u startu je potrebno izdvojiti 50.617 KM što je konkurentan iznos uzimajući u obzir sve ono što je ponuđeno. Iznad njega su GS i Ultimate paket. I dok GS u prvi plan stavlja dinamičku i sportske atribute te u najpovoljnijem izdanju košta 60.200 KM, Ultimate promoviše najbolje što je moguće dobiti od Astre karavan uz ulaznu cijenu od 66.068 KM.

IMG 5753

ODMJEREN U SVEMU 
Karavanska Astra domaćim kupcima dostupna je s dvije verzije 1,2-litarskog trocilindarskog turbobenzinac i jednim 1,5-litarskim dizela agregatom. Ulazni benzinac koji je ujedno bio i u testnom modelu raspolaže sa 110 KS, dok je njegova jača verzija dostupna sa 130 KS koliko ima i jedini dizel u ponudi. Bazni benzinac može se kombinovati samo s šestostepenim ručnim mjenjačem, dok je jača verzija dostupna i sa osmostepenim automatikom koji je i jedina opcija uz dizel motor. Ulazni benzinac nameće se kao optimalna mjera za Astru jer je sasvim dovoljan za gradske zadatke, a veoma uvjerljivo se ponaša i na autoputu gdje 130 km/h postiže pri nešto manje od tri hiljade obrtaja radilice.

IMG 5759

Najveći obrtni momenta od 205 Nm isporučuje pri 1.750 obrtaja i odlikuje se popriličnom zadovoljvajućom elastičnošću posebno kada se mjenjač dovede do trećeg stepena. U prva dva postoje i određeni znaci tromosti, dok u trećem stepenu motor vidno živne i prodiše punim plućima. Od proizvođača obećani prosjek od 5,5 litara lako se postiže na magistrali dok na autoput treba računati s litrom više. Pretjerivanje ili preoterećenje platićete s dvije litre više od deklarisane potrošnje, ali i se i to s obzirom na gabarite vozila i masu od 1.376 kilograma može smatrati razumnim ostvarenjem. 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...