Honda Jazz (2002–2008)
Jazz je drugo ime za praktičnost
Gradski minivan japanskog proizvođača se ističe pouzdanim agregatom i uzornom praktičnošću, a glavne probleme predstavljaju skupe cijene rezervnih dijelova i nerazvijena servisna mreža...
Honda Jazz (2002–2008) 1.4 (83 KS)
Hondin gradski automobil je debitovao na japanskom tržištu 2001. godine pod imenom Fit, a na starom kontinentu se pojavio godinu dana kasnije kao Honda Jazz. Na prvi pogled je jasno da je MPV oblik kabine podređen praktičnosti i upotrebljivosti, a tome u prilog govori i činjenica da je rezervoar za gorivo smješten ispod prednjih sjedišta u cilju uštede prostora. Dizajn je jednostavan i skladan, ali bez mnoštva atraktivnih detalja. Iako unutrašnjost djeluje jeftino uz velike količine prekidača i tvrde plastike karakteristične za Honde iz tog perioda, kvalitet izrade i izdržljivost materijala su na visokom nivou.
Prostora takođe ima u izobilju, pa će se putnici naprijed i nazad osjećati ugodno u kabini Jazza. Velike staklene površine omogućavaju odličnu preglednost, a kapacitet prtljažnika iznosi solidnih 380 l koji se preklapanjem zadnje klupe mogu povećati na oko 1.325 litara. Benzinski 1.4-litarski agregat razvija 83 KS i opremljen je DSI tehnologijom sa dvije svjećice po cilindru u cilju maksimalne štedljivosti. Motor obezbjeđuje performanse koje su sasvim prihvatljive za gradsku vožnju, uz prosječnu potrošnju koja se kreće između pet i šest litara.
Odlikuju ga izdržljivost i pouzdanost, a glavni problemi se odnose na mogućnost začepljenja EGR filtera usljed lošeg kvaliteta goriva, čiji simptomi obuhvataju probleme sa paljenjem, te slabiji rad i manju snagu motora. Precizno i lagano upravljanje olakšava snalaženje u gradskim gužvama, ali ugođaj na otvorenom putu kvare neudobna sjedišta i visok nivo buke. Neki vlasnici su se žalili i na buku u transmisiji koja je ponekad rezultovala ozbiljnijim kvarovima, a u servisu predlažu raniju zamjenu transmisionog ulja. Sistem oslanjanja je relativno osjetljiv i nije prilagođen domaćim putevima, a česte su i zamjene kočionih pločica koje se ubrzano troše u gradskoj vožnji.
Pojedini modeli su imali problem i sa kederima na zadnjim vratima, koji su propuštali vodu, a kao mogući krivac se navodi njihovo oštećenje usljed niskih temperatura. Glavni problem za Hondine automobile na domaćem tržištu, uprkos pouzdanosti i malom broju kvarova, predstavlja još uvijek nedovoljno razvijena servisna mreža i skupi dijelovi, što doprinosi činjenici da je Jazz nešto rijeđa pojava na domaćim cestama. Ne pomaže ni brojna evropska konkurencija u segmentu, koja nudi atraktivniji dizajn i bolju podršku na tržištu BiH.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.4 (83KS) |
Prosječno |
6,4 |
Najmanje |
4,9 |
Najviše |
8,2 |
Prednosti
Prostranost, praktičnost, kvalitet izrade, pouzdan motor, precizno upravljanje
Mane
Transmisija, osjetljiv sistem vješanja, EGR ventil, kederi na zadnjim vratima, skupi dijelovi
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.339 ccm |
Snaga |
83 KS pri 5.700 o/min |
Max obrtni momenat |
119 Nm pri 2.800 o/min |
Najveća brzina |
170 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
13,7 s |
Dimenzije DxŠxV |
383 x 167 x 152 cm |
Masa |
980 kg |
Osovinski razmak |
245 cm |
Prtljažnik |
380 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2001. Predstavljanje na japanskom tržištu pod imenom Fit.
• 2002. Model debituje na evropskom tržištu gdje dobija ime Jazz.
• 2004. Obavljen blaži facelift uz manje kozmetičke promjene i bogatiju opremu.
• 2008. Prestanak proizvodnje i predstavljanje druge generacije modela.
⚠️ Obrati pažnju:
Pojedini modeli su imali problema sa propuštanjem vode zbog oštećenja na kederima zadnjih vrata.
Sistem oslanjanja Honde Jazz je relativno osjetljiv i nije prilagođen domaćim putevima.
Primijećeno je ubrzano trošenje kočionih pločica.
Više informacija o modelu Honda Jazz pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.