Honda Jazz (2002–2008)

Jazz je drugo ime za praktičnost

Gradski minivan japanskog proizvođača se ističe pouzdanim agregatom i uzornom praktičnošću, a glavne probleme predstavljaju skupe cijene rezervnih dijelova i nerazvijena servisna mreža...
25 Maj 2021

Jazz je drugo ime za praktičnost

Honda Jazz (2002–2008) 1.4 (83 KS)

Hondin gradski automobil je debitovao na japanskom tržištu 2001. godine pod imenom Fit, a na starom kontinentu se pojavio godinu dana kasnije kao Honda Jazz. Na prvi pogled je jasno da je MPV oblik kabine podređen praktičnosti i upotrebljivosti, a tome u prilog govori i činjenica da je rezervoar za gorivo smješten ispod prednjih sjedišta u cilju uštede prostora. Dizajn je jednostavan i skladan, ali bez mnoštva atraktivnih detalja. Iako unutrašnjost djeluje jeftino uz velike količine prekidača i tvrde plastike karakteristične za Honde iz tog perioda, kvalitet izrade i izdržljivost materijala su na visokom nivou.

Capture

Prostora takođe ima u izobilju, pa će se putnici naprijed i nazad osjećati ugodno u kabini Jazza. Velike staklene površine omogućavaju odličnu preglednost, a kapacitet prtljažnika iznosi solidnih 380 l koji se preklapanjem zadnje klupe mogu povećati na oko 1.325 litara. Benzinski 1.4-litarski agregat razvija 83 KS i opremljen je DSI tehnologijom sa dvije svjećice po cilindru u cilju maksimalne štedljivosti. Motor obezbjeđuje performanse koje su sasvim prihvatljive za gradsku vožnju, uz prosječnu potrošnju koja se kreće između pet i šest litara.

Honda Fit 2007 1600 01

Odlikuju ga izdržljivost i pouzdanost, a glavni problemi se odnose na mogućnost začepljenja EGR filtera usljed lošeg kvaliteta goriva, čiji simptomi obuhvataju probleme sa paljenjem, te slabiji rad i manju snagu motora. Precizno i lagano upravljanje olakšava snalaženje u gradskim gužvama, ali ugođaj na otvorenom putu kvare neudobna sjedišta i visok nivo buke. Neki vlasnici su se žalili i na buku u transmisiji koja je ponekad rezultovala ozbiljnijim kvarovima, a u servisu predlažu raniju zamjenu transmisionog ulja. Sistem oslanjanja je relativno osjetljiv i nije prilagođen domaćim putevima, a česte su i zamjene kočionih pločica koje se ubrzano troše u gradskoj vožnji.

Dfgdfgdghdh

Pojedini modeli su imali problem i sa kederima na zadnjim vratima, koji su propuštali vodu, a kao mogući krivac se navodi njihovo oštećenje usljed niskih temperatura. Glavni problem za Hondine automobile na domaćem tržištu, uprkos pouzdanosti i malom broju kvarova, predstavlja još uvijek nedovoljno razvijena servisna mreža i skupi dijelovi, što doprinosi činjenici da je Jazz nešto rijeđa pojava na domaćim cestama. Ne pomaže ni brojna evropska konkurencija u segmentu, koja nudi atraktivniji dizajn i bolju podršku na tržištu BiH.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.4 (83KS)
Prosječno 6,4
Najmanje 4,9
Najviše 8,2

Prednosti

Prostranost, praktičnost, kvalitet izrade, pouzdan motor, precizno upravljanje

Mane

Transmisija, osjetljiv sistem vješanja, EGR ventil, kederi na zadnjim vratima, skupi dijelovi

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.339 ccm
Snaga 83 KS pri 5.700 o/min 
Max obrtni momenat 119 Nm pri 2.800 o/min 
Najveća brzina 170 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 13,7 s
Dimenzije DxŠxV 383 x 167 x 152 cm
Masa 980 kg
Osovinski razmak 245 cm
Prtljažnik 380 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

• 2001. Predstavljanje na japanskom tržištu pod imenom Fit.
• 2002. Model debituje  na evropskom tržištu gdje dobija ime Jazz.
• 2004. Obavljen blaži facelift uz manje kozmetičke promjene i bogatiju opremu.
• 2008. Prestanak proizvodnje i predstavljanje druge generacije modela.

 

⚠️ Obrati pažnju:

HondaJazzKvarovi213432 (1)

Pojedini modeli su imali problema sa propuštanjem vode zbog oštećenja na kederima zadnjih vrata.

 

HondaJazzKvarovi213432 (2)

Sistem oslanjanja Honde Jazz je relativno osjetljiv i nije prilagođen domaćim putevima.

 

HondaJazzKvarovi213432 (3)

Primijećeno je ubrzano trošenje kočionih pločica.

 

Više informacija o modelu Honda Jazz pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...