Test – Jeep Avenger 1.2 GSE Altitude

Gradski avanturista s imidžom terenca

Mada je zamišljen da bude prvi 100% električni Jeepov model zbog ublažavanja Euro 7 normi i produžavanja trajanja klasičnih pogonskih rješenja, Avenger je dobio priliku da ga kombinuju i sa dobro poznatim 1,2-litarskim benzincem Stellantis grupacije, s kojim uvjerljivo ispunjava sve gradske zadatke...
30 Juli 2024

Gradski avanturista s imidžom terenca

Da je po mnogo čemu specifičan SUV, Avenger je najavio još 2023. godine, kada je izabran za najbolji evropski automobil. Bila je to prva titula ovog tipa u istoriji američkog brenda, a da paradoks bude još veći, ona je pripala prvom Jeepovom primarno električnom modelu s isključivo prednjim pogonom, koji je u međuvremenu dobio još po jednu benzinsku i hibridnu pogonsku verziju.

IMG 5891

Dakle, za 83 godine u kojima je promovisao i promoviše nesalomivi off-road karakter svojih automobila Jeep nije nijednom nije uspio pogoditi ukus evropskih automobilskih novinara kao što mu je to pošlo za rukom sa Avengerom, koji je pridobio njihove velike simpatije. Iskreno, takav trend je pomalo čudan, jer model koji danas testiramo realno ima do sada najmanje gena izvornog Jeepa, a puno više gena njegovih partnera iz velike Stellantis grupacije.

IMG 6209

Da uprostimo, Avenger dijeli platformu i pogon sa čak nekoliko platformski identičnih modela poput Peugeota 2008, DS3, Opela Mokke i Fiata 600. U njegovom kreiranju tradicija je gotovo u potpunosti zanemarena kada je riječ o konceptu vozila, a ispoštovana u pogledu prepoznatljivih vizuelnih elemenata u koje, prije svega, spada sedmodijelna maska hladnjaka. Karakter terenca opravdan je i klirensom od 169 milimetara, a za pristojno rastojanje od podloge zaslužni su i 17-inčni aluminijumski točkovi sa pneumaticima dimenzija 215/60. 

IMG 5961

Kao osnova za razvoj Avengera poslužila je EMP2 platforma, koju je francuska PSA grupacija podijelila sa Jeepom ulaskom u Stellantis grupu. Ta činjenica je svana, kao što možete da vidite, potpuno nebitna, jer najmanji Jeep izgleda veoma originalno, dinamično i mladalački.

Jedan od vizuelno najupečatljivijih detalja svakako su glavna svjetla sa jednostavnom dnevnom LED linijom. 
Podsjećamo da je testni model sa drugim od tri raspoloživa paketa opreme serijski dostupan i sa glavnim reflektujućim LED svjetlima, dok je tehnološki maksimum po ovom pitanju rezervisan za najsadržajniji, treći Summit paket opreme. S njim se dobijaju i zadnja LED svjetla, prednja projektorska LED svjetla, LED svjetla za maglu i unutrašnja LED rasvjeta. 

IMG 6288

Uglasta karoserija izgleda dopadljivo, posebno u svijetlim bojama poput testne, kada do izražaja dolaze i masivne plastične oplate podvozja i najisturenijih metalnih površina. Već sada je moguće zaključiti da će Avenger biti miljenik žena, koje njegov izgled smatraju „simpatičnim”, a to što je dugačak samo četiri metra i osam centimetara smatraju idealnim gabaritima za neprestanu borbu s gradskim gužvama i uskim parkingima. Istovremeno, geni Jeepa biće mu od pomoći u „borbi” s visokim trotoarima. 

IMG 6299

U enterijeru je naglasak stavljen na funkcionalnost, a zahvaljujući uglastoj karoseriji u oba reda sjedišta ima prostora za četiri odrasle osobe. S obzirom na Avengerovu dužinu, slobodno se može zaključiti da je riječ o jednom od najprostranijih automobila u klasi. Ako se prema njemu postavimo kao prema punopravnom četverosjedu, onda će nam enterijer izgledati veoma praktično. S tri osobe pozadi komfor će biti nepovratno narušen, osim ako nisu baš sitnije građe. Na prednjim sjedištima, od kojih je vozačevo podesivo po visini i dubini kao i sam upravljač, lako se pronalazi idealan položaj s kojeg će se bez problema ostvariti odličan pregled okoline vozila, ali i instrumenata i ostalih sadržaja u kabini. 

IMG 6283

Ta činjenica posebno je korisna u gradskim uslovima za vožnju kada vozač mora istovremeno da prati i po nekoliko pokretnih objekata i orijentira da bi se bezbjedno uključio u saobraćaj, prestrojio ili parkirao. Trokraki multifunkcionalni upravljač idealne je veličine, a njegov kožom obloženi obruč veoma je ugodan na dodir i puno lakše se kontroliše pod rukama od, recimo, originalnog, ali u praksi ne baš praktičnog upravljača bratskog Peugeota. Idealnu preglednost nude i digitalni instrumenti projektovani na 10-inčnom ekranu vioske rezolucije.

IMG 6267

Njihov dizajner ih je maksimalno pojednostavio, ali i sadržajno opremio svim informacijama neophodnim za ugodnu vožnju. Naime, svako od ponuđenih grafičkih rješenja koje oni nude pregledno je i grafički jednostavno, pa kao takvo zaslužuje pohvale. Jednostavnost krasi i multimediju, koja je kombinovana sa 10-inčnim HD ekranom osjetljivim na dodir, a veoma zgodnim se čini i sistem s desetak klasičnih tastera i potenciometrom za regulaciju jačine zvuka koji je izdvojen na centralnom grebenu. Multimedija je lako poveziva s pametnim telefonima preko aplikacija Android Auto ili Apple CarPlay, što vozaču i suvozaču omogućava da putem interneta ili SIM kartice komuniciraju s vanjskim svijetom. 

IMG 6529

Pohvalu zaslužuje i veliki broj otvorenih i zatvorenih pretinaca, dok se na otvorenu policu sa suvozačeve strane mogu odložiti mnogobrojne sitnice. Njena jedina mana je što se prilikom dinamične vožnje predmet koje ostavljate tu počinju kretati lijevo, desno i mogu ispasti. No, ako odložite rukavice ili neki površinski gumiran predmet, oni će tu vjerovatno i ostati. Srećom, u kabini se nalazi dovoljan broj zatvorenih i profilisanih pretinaca poput onih na tunelu mjenjača odakle ništa ne može da ispadne. Ispadanja nema ni iz prtljažnika pravilnog oblika i osnovne zapremine od odličnih 380 litara za automobil Avengerovih gabarita. 

IMG 6538

Utovarni prag je viši nego kod gradskih automobila, što se možda neće dopasti starijim osobama, koje zauzvrat dobijaju lakši ulazak u automobil nego što je to slučaj s klasičnim gradskim modelima. Da je Avenger poseban automobil zaključili smo iz njegovog dizajna i prostrane kabine, ali on je poseban i po mnoštvu neobičnih detalja, koji se nalaze širom njegovog eksterijera. 
Tako ćete na krovnim nosačima pronaći malu plastičnu bubamaru, na točkovima je utisnuta tradicionalna maska, a isti detalj nalazimo i na prednjem dijelu. 

IMG 6548

Na vjetrobranu je dječak s teleskopom, a na zadnjem staklu su obrisi planinskih vrhova. Svi ovi detalji svaki na svoj način naglašavaju opuštenost koju bi posjedovanje i korištenje Avengera trebalo da donese njegovim vlasnicima. 
Najpovoljnija verzija najmanjeg Jeepa na domaćem tržištu dostupna je za 45.350 KM, dok je za model poput testnog potrebno izdvojiti 49.490 KM. Nije to mali iznos, ali nije ni bez pokrića, jer se kao protivvrijednost dobija moderno dizajniran crossover s osam decenija izgrađivanim terenskim imidžom slavnog američkog brenda. 

IMG 6492

Gratis dolazi velika pažnja, koju u aktuelnom trenutku javnost i ostali vozači (među kojima prednjače dame) poklanjaju Avengeru, koji to, ruku na srce, u potpunosti i zaslužuje. Da li će to biti dovoljno da se gradski crossover izbori za svoje mjesto na domaćem tržištu, gdje se po cijeni njegovog ulaznog modela mogu kupiti broj veći SUV modeli, pokazaće vrijeme, ali jedno je neosporno – Jeep Avenger predstavlja ugodno osvježenje u segmentu. 

IMG 5973

POGON 
IDEALNA KOMBINACIJA ZA GRAD
Osim primarnog električnog pogona kupci na raspolaganju imaju još dva benzinska rješenja koja su za Stellantis grupaciju razvili francuski inženjeri. Prvo i ujedno najpovoljnije temelji se na testiranom 1,2-litarskom trocilindarskom turbobenzincu, koji je uparen sa šestostepenim ručnim mjenjačem i razvija 100 KS. Podsjećamo da je riječ o jednom od najmasovnijih benzinskih motora danas koji smo od početka godine već imali priliku da vozimo u Stellantisovim modelima sa znakom Opela, DS-a, Peugeota i sada Jeepa. Njegov razvodni mehanizam koristi zupčasti remen potopljen u ulju.

IMG 6588

Alternativa ovom rješenju je novi laki hibridni sklop sa razvodnim lancem, koji je takođe dostupan u Avengeru, ali isključivo u kombinaciji sa šestostepenim DCT automatikom. Testirana verzija bez problema se nosi sa 1.250 kilograma teškim Jeepom, čija nadzorna elektronika nudi šest različita režima vožnje: Eco, Normal, Sport, Mud, Snow i Sand. Svaki od njih prilagođava odaziv papučice gasa i prenos obrtnog momenta na pogonske točkove, što ovaj automobil čini lako prilagodljivim različitim uslovima za vožnju, mada ga je najljepše voziti po asfaltu. Potrošnja ovako motorizovanog automobila najčešće se kreće u rasponu od 6,5 do 7,5 litara, mada je moguće trošiti i litar manje ili više, zavisno od dinamike vožnje. 

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...