Novitet – Ford Focus III

Focus po treći put

Treća generacija Fordovog kompakta diči se novim dizajnom, vanjštine i enterijera, ali i naprednim tehnologijama, sa malolitražnim, ali snažnim turbo motorima na čelu...
19 Januar 2010

Focus po treći put

Nakon nešto više od 9,2 miliona prodatih modela prve dvije generacije, na Sajmu automobila u Detroitu je predstavljeno i treće izdanje popularnog Fordovog kompakta Focusa. Sa novim Focusom Ford je istakao kandidaturu za sam vrh klase, u kojoj nikada nije vladala tako velika gužva kao sada. Podsjećamo da su samo u zadnje dvije godine na tržištu osvanuli mnogi kompaktni noviteti poput Renault Meganea, Volkswagen Golfa VI, te nove Opela Astre, Mazde 3, ali i redizajniranih Hyunadia i30 i Kia Ceeda, te da se u takvoj konkurenciji druga generacija Focusa nije mogla izboriti za primat. Prvi Focusov adut za borbu sa konkurencijom trebao bi biti svjež dizajn, koji je prava suprotnost u odnosu na sve što smo do sada imali priliku da vidimo u proizvodnom programu Forda.

 

 

 

 

 

 

Na prvi pogled očigledno je odstupanje od agresivnih i oštrih linija, koje je sa sobom donio takozvani “kinetički” dizajn, te koketiranje sa blažim i zaobljenijim formama. Ovakav drastično drugačiji dizajnerski pristup iznenadio je mnoge ljubitelje Fordovih kompakta, a neke od njih i razočarao, jer za njih Focus III više ne nudi onaj nivo sportske agresivnosti koja je bila važno obilježje prethodnika. U osnovi, izgled komercijalnog modela se snažno oslanja na dizajnerska rješenja, koja su prvi put viđena na konceptu Iosis Max, predstavljenom prošle godine na sajmu automobila u Ženevi.

 

 

 

 

Najveće iznenađenje u odnosu na konceptni model su svjetlosne grupe, koje se drastično razlikuju od tada prikazanih rješenja. S druge strane, iz tabora Forda izgled novog modela obasipaju hvalospjevima, ističući njegovu eleganciju, fluidnost i stilsku unikatnost. Osim u hatchback novi Focus je predstavljen i u, na američkom tlu puno popularnijoj, limuzinskoj varijanti. Treća generacija Focusa razvijena je na novoj Fordovoj C platformi, koju će u budućnosti dijeliti čak 10 novih modela iz game ovog proizvođača sa planiranom godišnjom produkcijom od dva miliona jedinica. Novi sistem vješanja razvijen je tako da ponudi spoj uzornih dinamičkih svojstva i udobnosti, kombinaciju koja je postignuta ugradnjom Fordovog Control blade nezavisnog multilink vješanja na zadnjoj osovini.

 

 

 

 

Nova generacija Focusa donosi i niz inovativnih tehnologija, koje će biti podržane novorazvijenim malolitražnim turbo motorima, respektabilnih performansi i izraženog ekološkog opredjeljenja. U promotivnom press materijalu proizvođač je u prvi plan stavio 2,0-litrski benzinski agregat sa 155 KS, koji je rezervisan za američko tržište, dok bi za evropsko tržište puno zanimljiviji trebali biti početni 1.0-litarski EcoBoost turbobenzinac sa 89, odnosno 109 KS, te 1.6-litarski turbobenzinac u izvedbama od 148 i 178 KS.

 

 

 


Osvježena je i ponuda dizelaša, tako da će se treća generacija Forda Focusa moći dobiti sa 1.6 TDCi motorom od 89, 108 ili 128 KS i sa jačom 2,0-litarskom jedinicom od 168 i 197 KS. Svi modeli će se serijski opremati ručnim mjenjačima, dok će kao opcija biti ponuđen i PowerShift, automatski mjenjač sa dva kvačila, pandan Volkswagenovom DSG-u. Proizvodnja novog Focusa počeće krajem 2010. godine u Fordovim evropskim i tvornicama u Sjevernoj Americi, dok je početak prodaje zakazan za 2011. godinu. Nakon Fieste Focus će biti drugi model u Fordovoj gami, koji će se prodavati širom svijeta, u gotovo istovjetnom izdanju sa čak 80% jednakih dijelova, te će tako predstavljati reprezentativni primjer globalnog proizvoda.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...