Test – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI R-Line
Elitno izdanje koje konkuriše i premijum modelima
Trećom generacijom Tiguana Volkswagen je, po svemu ponuđenom, svoj kompaktni SUV podigao stepenicu više u hijerarhiji modela, a u elitnim izdanjima, poput testnog, potpuno ga približio Touaregu. To je ostavilo prostor za dodatnu afirmaciju T-Roca i omogućilo zadovoljavanje sve zahtjevnijih kupaca u klasi kompaktnih SUV modela...
Od 2007. godine, kada je predstavljena njegova prva generacija, do danas Tiguan je proizveden i prodat u više od 7,5 miliona jedinica. On je postao apsolutni prodajni hit i jedan od najznačajnijih Volkswagenovih modela današnjice na koji njemački brend ozbiljno računa i u narednom periodu. Mada posljednjih godina nije najprodavaniji SUV kompaktne klase na domaćem tržištu, Tiguan je uvijek u njenom vrhu.
Iako je direktna konkurencija veoma jaka, baza njegovih kupaca razbijena je ipak unutrašnjim snagama, tačnije podijelila se između manjih modela T-Cross i T-Roc, a posebno drugog, s kojim je Tiguan dijelio MQB platformu i pogonsku tehnologiju. Kao podloga za razvoj treće generacije iskorištena je najnovija visokotehnološka MQB Evo osnova, na kojoj je, između ostalog, zasnovana deveta generacija Passata – nova rješenja koja unapređuju Tiguan praktično u svakom segmentu.
Treća generacija dizajnerski pravi odmak od uglastih formi karakterističnih za prethodnika i vraća nas nježnijim, zaobljenim karoserijskim linijama, koje su proslavile prvu generaciju. Nije to stil koji se svima dopada, ali je bezvremensko rješenje koje će i za desetak godina i dalje izgledati prihvatljivo, što je, uostalom, višedecenijska karakteristika i svojevrsni zaštitni znak svih Volkswagena. U stvarnosti je riječ o veoma modernom SUV-u, koji je u testnom izdanju vizuelno bio atraktivniji zahvaljujući sportskom R-Line paketu i izražajnoj crvenoj boji.
U potrazi za što manjim otporom vazduha, boljom aerodinamikom, većim stepenom ekonomičnosti i manjom bukom na visokim brzinama, dizajneri su se odlučili za zatvoreniji oblik prednjeg branika kakav danas obično viđamo na električnim modelima. U paketu R-Line kao znak prepoznavanja dodata je hromirana lajsna koja se, po želji kupca, može opciono dobiti i u klavir-lak crnoj nijansi.
Prednji dio povišeniji je nego do sada, što je rezultiralo moćnijim optičkim nastupom. Ovaj utisak pojačavaju i serijska LED svjetla, koja su kod testnog modela dobila najsavremeniju Matrix LED tehnologiju, čiju efikasnost i automatski algoritam rada u kojem nema zasljepljivanja okoline treba pohvaliti. Između njih ubačena je horizontalna svjetlosna traka s panelom koji zamjenjuje tradicionalnu rešetku hladnjaka.
Aerodinamički je to pun pogodak, dok je estetski efekat manje „vau” nego što su to bila dosadašnja rješenja. Otvori za dovod vazduha do hladnjaka integrisani su u branik, dok vazdušni difuzori na bokovima obezbjeđuju optimalno usmjeravanje vazduha. Čist prednji dizajn naglašava činjenicu da je koeficijent otpora smanjen sa dosadašnjih 0,33 na 0,28, što je odličan preduslov za smanjenje prosječne potrošnje, ali i buke na visokim brzinama.
Izbačeni svodovi iznad kućišta točkova dominiraju bočnom siluetom vozila. Ručke na vratima postavljene su niže, dok su A-stubovi i vjetrobransko staklo uspravniji, zbog čega poklopac motora izgleda duži. Zadnji krovni nosači nagnuti su prema naprijed, što je stilski element koji Tiguan čini dinamičnijim.
Linija krova novog modela proširena je izduženim spojlerom, koji smanjuje turbulencije i optimizuje aerodinamiku. Vanjski retrovizori isti su kao kod električnog ID.4 modela, a točkovi su dostupni u rasponu od 17-inčnih do najvećih 20-inčnih, koje smo u kombinaciji s pneumaticima dimenzija 255/40 imali na testnom modelu. Iako je riječ o najvećim točkovima koji su dostupni u većini slučajeva njihov profil je dovoljan da se bez velikih udara na vješanje amortizuju putne anomalije.
Enterijer je strukturalno maksimalno pojednostavljen i rasterećen klasičnih tastera. Mnogi elementi enterijera podijeljeni su s novim Passatom, s kojim Tiguan, između ostalog, dijeli pogon i platformu. Volkswagen je značajno poboljšao koncept digitalnog kokpita u odnosu na prethodni model.
Zajedno sa standardnim digitalnim instrumentima, svi ekrani nalaze se na jednoj vizuelnoj osi i stoga su jednostavniji i jasniji za rukovanje. Moderniji i savremeniji koncept centralnu ulogu daje velikom centralnom ekranu, osjetljivom na dodir, od kojeg je preko dana svjetliji tek električno pokretani stakleni panoramski krov.
Podsjećamo da koncept multimedije MIB 4 uključuje nove digitalne instrumente sa antirefleksnim premazom, te veliki 15-inčni ekran osjetljiv na dodir s potpuno novom strukturom menija i grafikom. Tu je i head-up displej s projekcijom odabranih podataka na vjetrobranu koji ne koristi providni plastični panel, kao što je bio slučaj kod prethodnika.
Preko ekrana multimedije upravlja se gotovo svim sistemima u automobilu: od klima-uređaja i komfornih sadržaja, preko audio-sistema i navigacije, do velikog broja sigurnosnih sistema i asistenata. Sa visokokvalitetnim materijalima i izradom, te dodatnim detaljima kao što su dekorativni šavovi i kontrastne završne površine, napravljen je značajan iskorak u odnosu na prethodnika uz do sada najveće približavanje broj većem Touaregu.
Od interesantnih novosti treba izdvojiti i višenamjenski kontroler s integrisanim OLED ekranom koji ima trostruku funkciju. Naime, osim za kontrolu jačine zvuka, on se koristi i za izbor različitih režima vožnje, te ambijentalnog doživljaja, odnosno opcijom „Atmosfere”. Podsjećamo da opcija „Atmosfere” kombinuje podešavanja pozadinskog osvjetljenja i zvuka kako bi kreirala specifično unutrašnje osvjetljenje i auditivni doživljaj. Dodatno su uključene i liste pjesama sa servisa za strimovanje muzike Spotify i Apple Music, savršeno usklađene sa odgovarajućom atmosferom. Između ostalog, njime se mogu aktivirati režimi: Lounge, Energetic, Joi, Minimal i Me. Lounge, na primjer, odlikuju prigušene boje, meki zvuci i klasična muzika.
Nasuprot tome, Energetic uključuje više boja, zvuci su glasniji, a pjesme na listi za reprodukciju življe. Suštinski je riječ o modernoj reinterpretaciji selektora4MOTION Active Control, koji nam je poznat iz prethodnog modela. Osim digitalnih sadržaja unaprijeđena je i udobnost. Posebno bismo istakli nova sjedišta ergoActive Plus sa četverosmjerno podesivim pneumatskim lumbalnim osloncem i desetokomornom funkcijom pneumatske masaže, koji su preuzeti od broj većeg Touarega i čine novi Tiguan udobnijim od prethodnika, ali i većine direktnih konkurenata.
Prostora u kabini ima dovoljno za pet osoba, dok će četiri da uživaju u natprosječnoj komociji. I kapacitet prtljažnika nove generacije pokazuje koliko je dobro iskorišćen unutrašnji prostor. Naime, iako je novi Tiguan zanemarivo duži od prethodnika, zapremina prtljažnika je povećana za 37 litara na ukupno 652 litre, što je jedno od najboljih ostvarenja u ovoj klasi. Veliki napredak koji je napravljen na svim poljima ispraćeno je i sada već uobičajenim rastom cijene.
U najpovoljnijoj verziji sa 2.0 TDI motorom sa 150 KS, standardnim DSG automatikom i prednjim pogonom novi Tiguan u našoj zemlji košta 76.674 KM. Za model s jačim dizel-agregatom i najbogatijim paketom R-Line u startu treba izdvojiti 93.515 KM, dok je za testnu konfiguraciju, s dvadesetak dodatnih opcija, potrebno platiti više od 115.000 KM, što je nivo na kojem su do juče uglavnom egzistirali kompaktni premijum SUV-ovi.
UGLAĐENI DIZELAŠ
Dvolitarski TDI dizelaš poznat je ljubiteljima Tiguana od njegove prve generacije. Najnovije izdanje zadovoljava najstrožije standarde Euro 6 o emisiji štetnih gasova i dostupno je u verzijama sa 150 i 193 KS, koju smo imali u testnom modelu. Zahvaljujući 400 Nm obrtnog momenta, koji je vozaču na raspolaganju već od 1.750 obrtaja radilice, predstavlja adekvatan pogon za 1.750 kilograma težak SUV. Za iskorištavanje maksimalnog potencijala ovog uglađenog i odlično utišanog dizelaša zaslužan je i semostepeni DSG automatik koji, u kombinaciji sa 4Motion pogonom, omogućava u Sport režimu vožnje silovite startove s ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 7,7 sekundi.
Najveća brzina od 220 km/h zakonski je značajno iznad dozvoljene granice od 130 km/h, što znači da rezerve pod papučicom gasa i te kako ima i na visokim brzinama kada je Tiguan, zahvaljujući odličnoj zvučnoj izolaciji kabine, praktično bešuman. Prosječna potrošnja na testu zaustavila se na 8,2 litre. U opuštenom režimu moguće ju je spustiti i na samo pet litara. Na magistrali je obično između šest i sedam litara, a više od osam moguće je dostići uz konstantno opterećenje samog vozila ili kombinovanjem s prikolicom. Podsjećamo da Volkswagen vozaču nudi čak šest različito definisanih režima vožnje, koji prilagođavaju pogon vozila specifičnim uslovima za vožnju: Snow, Off-Road, Individual, Comfort, Eco i Sport i čine Tiguan izuzetno svestranim.