Test – Audi A4 Advanced 35 TFSI S tronic

Doza racionalnosti u premium klasi

Aktuelna peta generacija Audija A4 na tržištu je od 2015. godine, te je u međuvremenu prošla kroz jedan redizajn. Riječ je o automobilu koji nudi spoj tradicionalnih upravljačkih rješenja i najsavremenije pogonske tehnologije po primamljivoj akcijskoj cijeni, koja ne prolazi neprimijećeno kod domaćih kupaca...
17 Maj 2024

Doza racionalnosti u premium klasi

Nekako po inerciji domaći kupci sve premium modele vežu za bogate pakete opreme, koja se kod njihove preprodaje u svijetu polovnjaka žargonski opisuje s odrednicom „full“. To u praksi znači da takvi automobili imaju sve one sadržaje koji su potrebni za uživanje u vožnji, ali i opravdavanje njihovog premium statusa. A da bi se taj status dostigao dok je automobil nov, potreban je popriličan novac čije izdvajanje često nema ekonomsku opravdanost. Emocije se ne mogu osporiti, ali ni činjenica da je za njihovo zadovoljavanje potreban ozbiljan novac. Analizirajući stvarne potrebe domaćih kupaca s trenutnom ponudom konkurencije, Audi je došao do zaključka da na tržištu ima prostora i za premium automobile čija opreme je odabrana s maksimalnom racionalnošću, odnosno nije „full“, ali je više nego dovoljna da opravda premium status kod kupaca koji cijene svaku uloženu marku, ali istovremeno žele da dostignu određen nivo u svijetu automobila.

IMG 8839

Tako dolazimo do junaka današnjeg testa, Audija A4 Advanced, jedinstvenog modela na domaćoj premiumsceni, koji je zbog zanimljivog odnosa uloženog i dobijenog privukao veliku pažnju kupaca. Dizajnerski A4 već generacijama nudi bezvremenskiizgled. Ako njegovu stvarnu vrijednost i nije bilo moguće uvidjeti na početku komercijalizacije,sada je to više nego očigledno, jer su početna suzdržanost i njemačka jednostavnost vremenom prerasli u granitnu eleganciju na kojoj će se zub vremena lomiti puno duže nego što je to sada moguće i zamisliti. S redizajnom iz 2020. godine A4 je dobio petougaona glavna svjetla i najsavremeniju LED tehnologiju, koja se opciono nudi i u Matrix LED izdanju.

IMG 8974

U paketu poput akcijskog u prvi plan stavljena je premijum elegancija, koja je naglašena s brojnim hromiranim ukrasima po cijeloj karoseriji.Mada u akcijskoj opremi nema najsavremenije i već spomenute Matrix LED tehnologije, i standardni LED koncept pruža više nego efikasno osvjetljenje. Istina da nema aktivne komponente podešavnja svjetlosnog snopa, ali nijednog trenutka se nismo osjetili uskraćenim po pitanju kvaliteta osvjetljenja. S druge strane, i osnovna LED svjetla na obje strane vozila nude zanimljivu dnevnu LED grafiku, koja ovaj segment automobila nameću očima posmatrača kao vizuelno najzanimljiviji. Osim njih, naprijed se ističe šestougaona „single frame“ maska s mnoštvom hromiranih detalja u koje između ostalog spadaju okvir, Audijev logotip i poprečne letvice. Svijetli, matalizirani ukrasi naglašavaju i bočne segmente u prednjem braniku, a hromirane detalje nalazimo i na okvirima stakala, te na poklopcu prtljažnika i zadnjem braniku.

IMG 8730

Kada tome dodamo i metalizirane ukrase na zaštitnim lajsnama vrata i desetokrake 17-inčne aluminijumske točkove s pneumaticima dimenzija 225/50, dobijamo naočitu premium limuzinu, koja s vana nijednim detaljem ne odaje da je riječ o akcijskom, odnosno jednom od najpovoljnijih paketa opreme. Pozitivnu vizuelnu sliku zaokružuju i pravi izduvni otvori, a tu je i oku ugodan plastični aerodonamički dodatak na pragovima. Zamjerku ovako složenom paketu opreme mogu naći samo veliki ljubitelji Audijevih S Line dodataka i generalno sportskog dizajna, dok bi ljubitelji limuzinske elegancije trebali biti potpuno zadovoljni. Sa 4.762 milimetara dužine aktuelna generacija A4 je od prve duža 31,4 centimetra, a značajno je šira, te minimalno viša. Iako bi se iz takvog dimenzijskog odnosa dalo zaključiti da je kabinski komfor značajno veći, kod savremenog modela to u praksi baš i nije slučaj. Naime, dodatni centimetri su kao i kod većine konkurenata potrošeni uglavnom na sigurnosne i zone deformacije, a dijelom su ih „ukrale“ i bogatije obloge u kabini i masivnija sjedišta. U praksi to znači da se naprijed sjedi komforno i da vozač i suvozač imaju dovoljno prostora da ispruže noge čak i ako su iznadprosječno građeni.

IMG 8566

Međutim, ako se oni opuste, iza njih neće ostati puno prostora za koljena putnika pozadi. S racionalnijim odnosnom prema raspoloživom prostoru u prvom redu i pozadi postaje osjetno komfornije, što znači da je riječ o automobilu koji komforno najviše odgovara prosječno građenim osobama, odnosno transportu četiri odrasla čovjeka. Oni nešto višeg rasta ili punije građe puno ugodnije će se osjećati za upravljačem nekog od mnogobrojnih Audijevih SUV modela. U enterijeru „četvorke“ ponuđena je kombinacija tradicionalnih i savremenih rješenja. Ona se iz ugla vozača čine kao najbolja moguća i ujedno najfunkcionalnija opcija, jer mu nude sve neophodne informacije, a istovremeno ne zahtijevaju preveliko skretanje pažnje s puta. Prvi kontakt s kabinom više je nego pozitivan. 

IMG 9515

Testna konfiguracija zasnovana je na ugodnom kontrastu između kvalitetne, crne plastične podloge i mnogobrojnih metaliziranih ukrasa i detalja, s kojima se skladno nadopunjuju savremeni digitalni sadržaji. Virtuelni instrumenti su pregledni, posebno u osnovnoj konfiguraciji koja simulira klasični obrtomjer i pokazivač pravca. Jednostavan grafički koncept ponuđen je i na centralnom 10,1-inčnom na dodir osjetljivom ekranu Audijeve MMI multimedije, koja u testnoj konfiguraciji nije imala fabričku navigaciju. Podsjećamo da ju je moguće dobiti na centralnom ekranu povezivanjem s pametnim telefonima, koje se ostvaruje bežično i kablovski. Komande trozonskog klima uređaja s tri digitalna ekrana djeluju moderno, a u stvarnosti su i veoma funkcionalne zahvaljujući klasičnom principu upravljanja s tasterima i okruglim potenciometrima. Praktičnih odlagališta za sitnice ima dovoljno, a veliki plus iz ugla vozača je i odličan trokraki upravljač sa kožnom oblogom i daljinskim komandama. Platnene presvlake nisu luksuzne, ali su ugodne na dodir i termički neutralnije od kožnih.  IMG 8540

Vozačevo sjedište je ručno podesivo i bez nekih izraženih bočnih ojačanja, što je i razumljivo, jer nije riječ o automobilu sportskih ambicija. Kvalitet završne obrade je tradicionalno perfektan, a većina dijelova enterijera je pedantno sklopljena. Limuzinski koncept karoserije omiljeniji je kod domaćih kupaca Audija od karavanskog, koji je s druge strane praktičniji. I pored činjenice da ima manji otvor prtljažnika nego kod karavana, čini se da je 460 litara zapremine kod limuzine više nego dovoljno da ispuni sve poslovne, ali i porodične potrebe. Naravno, od prevoza kabastog tereta poput veš mašina ili namještaja uglavnom nema ništa, jer je otvor prtljažnika značajno uži nego kod karavana.

IMG 8548

U testnom paketu treba pohvaliti i činjenicu da je automobil opremljen sa prednjim i zadnjim parking senzorima, odnosno zadnjom nadzornom kamerom, pa je manevrisanje s njim poprilično jednostavno i u najzahtijevnijim situacijama. Aktuelni Audi A4 spreman je ponuditi i mnogo više nego što smo dobili od testnog modela. Međutim, u tom slučaju njegova cijena brzo se približava iznosu od 80, 90 i više hiljada konvertibilnih maraka. Iz te perspektive 69.900 KM, koliko treba izdvojiti za testnu konfiguraciju, djeluje veoma povoljno, posebno ako se zna da direktna konkurencija Audiju nije još ponudila adekvatan odgovor. 

POGON
Benzinska osnova
Za pogon akcijskog modela odabran je dvolitarski turbo benzinac sa 150 KS. S obzirom na to da aktuelni A4 u njegovom najjačem limuzinskom izdanju ima 354 KS, jasno je da početni benzinski agregat ima raskošnu rezervu kada je riječ o kapacitetu vješanja i upravljanju, iako je ono u testnoj konfiguraciji podređeno više udobnosti nego sportskoj čvrstini. Dinamičke granice su jasno postavljene i vozač će ih uprkos brojnim elektronskim asistentima postati svjestan kad god pretjera s doziranjem papučice gasa na krivudavom putu. Ovdje treba napomenuti da ih je u većini svakodnevnih situacija teško dostići, odnosno da A4 djeluje sigurno, stabilno i veoma uvjerljivo.

IMG 9600

Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,9 sekundi i najveća brzina od 210 km/h u kombinaciji sa sedmostepenim automatskim S tronic mjenjačem dovoljni su da se opravda premium karakter i održavaju visoki prosjeci na auto-putu. S opuštenom nogom na gasu potrošnja se može spustiti do fabričkih šest litara, dok će s težom otići i preko deset. Realnost je negdje na sredini, blizu testnog prosjeka, koji se kretao u rasponu između sedam i osam litara, što je odličan rezultat za limuzinu srednje klase. 

 

Više o ovom modelu pročitajte ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...