Test – Škoda Superb 2.0 TDI

Češka ulaznica za premijum ložu

U četvrtoj generaciji Superb na domaće tržište dolazi poprilično relaksiran, jer nema nikog od njegove dugogodišnje konkurencije da mu parira. Direktni konkurenti mogu se tražiti tek u premijum klasi, kojima Superb želi i može da parira u najbogatije opremljenom izdanju sa bogatom opremom Laurin & Klement...
03 Februar 2025

Češka ulaznica za premijum ložu

Škoda Superb jedan je od „posljednjih Mohikanaca” u segementu limuzina više srednje klase u kojoj odavno nema Renaulta Talismana, Opela Insignije, Forda Mondea, a ni legendarnog i kod domaćih kupaca omiljenog Volkswagena Passata. Peugeot 508 je pred krajem karijere i bez dizelskog pogona već otpisan u bh. okvirima, a jedine adekvatne i uporedive limuzine Superbovog formata sa dizel-agregatima još uvijek možemo naći samo u redovima njemačke premijum trojke: Audija, Mercedesa i BMW-a. 

DklgjlksdjglkasjdlkgajlskdgaIMG 8621

Pitanje svih pitanja jeste može li im novi Superb ravnopravno parirati, a u krajnjem slučaju i preuzeti kojeg kupca. Kako smo došli do toga da gotovo svi ostali proizvođači svoje limuzine proglase neperspektivnim, a da Škoda nema nikakvih problema s prodajom Superba i da ga još kombinuje s dizel-agregatom, priča je za sebe koja će vjerovatno ući u automobilsku legendu. Ono što bi analitičarima automobilskih dešavanja moglo biti zanimljivije od ostalog jeste i činjenica da je učenik uspio da nadmaši slavnog učitelja Passata. 

KlasdkljaklsdjgklasdglksadgIMG 7871

Naime, Superb je od prve savremene generacije, koja je predstavljena 2001. Godine, do aktuelne četvrte prošao put od produžene verzije Passata do tržišno uspješnog modela, koji ga je danas nadživio u limuzinskom izdanju. Veliki je to uspjeh za češkog proizvođača, koji se od starta uspio nametnuti kupcima s rekordnom ponudom prostora u kabini i provjerenom njemačkom pogonskom tehnologijom. 

LdksgčlkasdčlgkčlsadkčglkasčldgkasdIMG 7885

Vremenom je Superb postajao sve više svoj nudeći specifična koncepcijska i dizajnerska rješenja, da bi u trećoj generaciji dobio potpunu slobodu, što ga je promovisalo u jedan od najzanimljivijih modela u višoj srednjoj klasi i zagarantovalo mu opstanak. I dok je prošla generacija Superba postavila visoke standarde po pitanju dizajna i napravila veliki odmak u odnosu na prethodne dvije, ali i mentora Passata, četvrta se više priklanja evoluciji i limuzinskoj eleganciji. 

Fgkkdfčlgkadčlfgkačldfkčlakdfčlh

Dizajnerska evolucija izrodila je i jednu nevjerovatnu činjenicu o rekordno niskom koeficijentu otpora, koju Superbova karoserija ostvaruje prilikom probijanja kroz vazduh. Naime, zahvaljujući brojnim koncepcijskim promjenama, postignuta je izvanredna aerodinamika. Otpor vazduha limuzinske verzije od 0,23 je za deset posto niži u odnosu na prethodnika, te predstavlja svojevrsni podvig za češke inženjere. 

Slkdgalčsdkgčlaskdgčlkasčldgkčalsdkgčaskdgčlasdgasd

Uz nagnutije vjetrobransko staklo, linija krova je pojednostavljena, dok je pod vozila u potpunosti zatvoren plastičnim oplatama, koje omogućavaju 4,91 metara dugačkoj limuzini da s lakoćom probija vazduh praćena niskim nivoom šumova i buke, što je najizraženije na visokim brzinama. Unaprijeđen je i niz sitnih detalja. To uključuje redizajnirane retrovizore, A-stubove s deflektorima za kišu i prednji branik sa vazdušnim zavjesama, kao i aerodinamički optimizovane točkove koji su kod testnog modela bili u najvećoj 19-inčnoj konfiguraciji s pneumaticima dimenzija 235/40. 

GdasdgsadgasdgsdgsdgsdgsdgasdgaIMG 7857

Tehnološki iskorak napravljen je i s drugom generacijom LED Matrix prednjih svjetala, koja se aktivno prilagođavaju uslovima za vožnju, dok su zadnja takođe izvedena u LED koncepciji. Ono što nedostaje optički, čak i u najbogatijem Laurin i Klement paketu opreme, jesu svjetla za maglu, koja su sada integrisana u glavna kućišta, a primjetan je i deficit hromiranih detalja, koji više nisu poželjni u auto-industriji iz ekoloških razloga. 

ČldfgpoapfodgkapodfgpoadkfhIMG 8297

U Škodinoj gradaciji paketa opreme oznaka Laurin i Clement znači da ćete dobiti samo najbolje od najboljeg. Ako se pri tome odlučite i dodati par dodatnih opcija koje je imao testni automobil, onda računajte na veoma luksuzno kabinsko okruženje, kojeg se ne bi postidjeli ni neki premijum modeli. 

SčldgklčasdkgčlaksdgkačlsdgMG 7841

Koncept enterijera potpuno je drugačiji od dosadašnjeg, a jedino što je moguće povezati između dvije generacije Superba jesu digitalni instrumenti projektovani na 12-inčnom ekranu visoke rezolucije. Centralna konzola pruža još više prostora za odlaganje sitnica, jer je ručica mjenjača premještena na stub upravljača, a tu je i Jumbo Box kapaciteta 5,5 litara. Oslonac za ruke čini lakim i udobnim korišćenje centralnog ekrana osjetljivog na dodir, koji je u testnom modelu bio dostupan u većoj verziji od 13 inča.

Sdfasdfasdfasdf20241129 090209

Tri multifunkcionalna okrugla selektora Škoda Smart Dials pametno kombinuju dodirne i digitalne elemente. Njima se može upravljati okretanjem i pritiskom. Kontrole omogućavaju brz pristup brojnim funkcijama vozila poput podešavanja temperature u vozilu, grijanja i ventilacije sjedišta. Trenutna funkcija svakog pametnog biranja prikazana je na ekranu i može se promijeniti pritiskom na nju. Vozači mogu prilagoditi centralni Smart Dial selektor za upravljanje do maksimalno četiri funkcije: glasnoća multimedije, brzina ventilatora, smjer vazduha, pametni klima-uređaj, načini vožnje ili zumiranje karte. 

Lksdfglkajdflkhjdlkfhlksdfhklsjdflkhlkh

Superb dolazi i s novim bežičnim punjačem, koji omogućava brzo induktivno punjenje od 15 vati za pametni telefon i može da hladi uređaj tokom procesa, a tu je i niz dodataka Simply Clever koji olakšavaju boravak u kabini. Najbogatiji paket opreme karakterističan je po električno podesivim, ergonomskim sjedištima sa deset pneumatski kontrolisanih masažnih jastuka, koji će, zahvaljujući nekolikim različitim režimima rada, opustiti i najnapetija leđa, ramena i lumbalni pojas. Na masažu može računati i suvozač, što je odlično s obzirom na činjenicu da Superb ima nešto tvrđe vješanje.

LksdjklgjsldkgjlaksdjglajsdlkgjklsdgjsIMG 8276

Na visok stepen udobnosti mogu računati i putnici u drugom redu, kojima je namijenjena raskošna zadnja klupa sa gotovo dvadesetak centimetara slobodnog prostora za noge. To je ujedno jedan od najvećih Superbovih kvaliteta i, pored uzorne udobnosti, najvažniji preduslov koji mora da ispuni kao punopravna poslovna limuzina. 

Sdgasdgasdgasdg20241129 090401

Ispod električno pokretanih petih vrata nalazi se prtljažnik čija je zapremina povećana za čitavih dvadeset litara u odnosu na prethodnika. Sa sadašnjih 645 litara više je nego dovoljan za potrebe poslovnih korisnika, a s njegovim kapacitetom trebalo bi da budu zadovoljne i višečlane porodice.

Sdfčlaksdčlasdkgasdlčgkasldgkčlasdkgčlkasčldgkčasdg

Za Škodu Superb s najbogatijim paketom opreme Laurin i Klement, jačim dizel-agregatom i 4x4 pogonom u startu je potrebno izdvojiti 97.641 KM, a sa par doplata, koje je imao testni model, cijena raste na 104.538 KM. Navedeni iznos pozicionira češku limuzinu na granicu premijum segmenta, što je svojevrsna potvrda zašto je ovaj automobil kroz četiri prethodne generacije uspio preći put od produžene verzije Passata do jedinog predstavnika u klasi.

Asdfasdfasdfasdg20241129 085929

Dizelski biser 
Škoda je novi Superb opremila poznatim, ali efikasnijim pogonskim sklopovima. Kupci mogu da biraju između tri benzinska 1.5 i 2.0 TSI motora, koji pokrivaju raspon od 150 KS do 265 KS i dva 2.0 TDI dizelaša s 150 i 193 KS. Svi su kombinovani sa sedmostepenim automatskim mjenjačem sa dva kvačila, dok je testni model imao i pogon na sve točkove. Najjači dizelaš 400 Nm obrtnog momenta nudi već od 1.750 obrtaja u minuti. S uvjerljivom lakoćom pogoni 1.734 kilograma tešku limuzinu koju od 0 do 100 km/h može ubrzati za 7,5 sekundi uz najveću brzinu od 238 km/h. 

Lkfgadflkgalkdsfglkasdfgsdfh

S obzirom na ponuđene performanse, ali i činjenicu da novi Superb odlikuje vrhunska aerodinamika, testni pogon uvjerljiv je u svim situacijama, a posebno na auto-putu, gdje uz nisku potrošnju omogućava održavanje visokog stepena dinamike u vožnji. Posebno je impresivan 4x4 pogon, koji omogućava zadržavanje željene putanje čak i kada je podloga poprilično klizava. Kvalitet više testnog pogona jeste i činjenica da s lakoćom može spustiti prosječnu potrošnju na nivo od pet litara, dok se prosjek testa kretao u rasponu od šest do 7,5 litara. Više od toga moguće je ostvariti pod dugoročnim maksimalnim opterećenjem. 

LkjajsdlkgjsdglaksjdglkajsdlkgIMG 8287

MATRIX LED SVJETLA
Novi Superb dolazi s opcionom drugom generacijom LED Matrix prednjih svjetala, koja su standardna za najbogatiji L&K paket opreme. Ova tanka prednja svjetla sadrže dva BiLED modula, jedan za kratki i jedan za dugi snop, sa statičnim svjetlom za krivine poput kristala. Dva BiLED modula sadrže ukupno 36 pojedinačnih segmenata matrice. Svakim se segmentom može pojedinačno upravljati kako bi se izbjeglo zasljepljivanje nadolazećeg saobraćaja pri korišćenju dugih svjetala ili za osvjetljavanje saobraćajnih znakova. Novi sistem daje 40 posto više svjetla u poređenju s prethodnim modelom. 

NasdgsdgasdgasdgIMG 7837

Ispod BiLED modula nalazi se tanka LED traka koja oponaša izgled bloka leda u obliku vodoravnog slova „L” i služi kao parking svjetlo, svjetlo za dnevnu vožnju ili pokazivač pravca. Prepoznatljiv izgled LED Matrix prednjih svjetala poboljšan je novim Crystalliniumom. Opciona i ujedno bolja verzija, koja dolazi kao standard uz paket L&K, dodaje dinamične pokazivače pravca i animiranu funkciju Coming/Leaving Home standardnoj verziji, koja je uključena u nivoe opreme Essence i Selection. Gornji segment zadnje svjetlosne grupe u obliku slova „C” proteže se do vrata prtljažnika, a cijelo gornje područje je osvijetljeno i sastavljeno od novih kristalnih elemenata.

IZDVOJENI TEST


Test – Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV A6 4WD Allnat Caliography

Porodični sedmosjed, bogate opreme i ekonomičnog pogona

Radikalne dizajnerske promjene na smjeni dvije generacije za ljubitelje Hyundaija postale su s...