Porsche počinje proizvodnju sintetičkog goriva
911 napunjen prvim kapima eFuela
Dok će eFuels pomoći Porscheu da postigne svoj cilj ugljenične neutralnosti, koji želi postići do 2030. godine, imaće i druge prednosti. Sintetička goriva mogla bi pomoći u pogonu više od 1,3 milijarde automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem koji će biti na putu decenijama...
Jesu li električna vozila na baterije zaista budućnost automobilske industrije? Sada se sigurno čini da je tako, ali niko ne zna šta će biti sutra. Proizvođači automobila prave velike opklade sa baterijama, ali istražuju i druge alternativne tehnologije, npr. Porsche je investirao u sintetička goriva i ti napori napreduju. Proizvođač automobila je objavio da je počeo proizvodnju sintetičkih goriva u svojoj fabrici u Čileu, a proslavio je dostignuće tako što je napunio 911 sa prvim razvijenim kapima.
eFuel se proizvodi od vode i ugljen dioksida koristeći energiju vjetra, što je jedan od razloga zašto se postrojenje nalazi u Punta Arenasu. Južni Čile je vjetrovit, sa povjetarcem koji duva oko 270 dana u godini, što omogućava vjetroturbinama da rade punim kapacitetom. Takođe se nalazi u blizini Magelanove ravnice, što ga čini pogodnim za slanje goriva širom svijeta. Pilot faza fabrike će proizvoditi oko 130.000 litara e-goriva godišnje ili 34.342 galona. To nije dovoljno čak ni da podstakne nezasitnu Ameriku za benzinom, koja je samo 2021. godine potrošila 507 milijardi litara tog goriva, prema američkoj Upravi za energetske informacije.
Međutim, postoje planovi za povećanje proizvodnje e-goriva do sredine decenije, u kojima se želi doći do projektovanih 55 miliona litara godišnje. Kompanija očekuje da će se njen kapacitet povećati na 550 miliona litara dvije godine kasnije. Sintetička goriva i alternative BEV-ima nisu novost. Audi je testirao sintetički dizel još 2010. godine, a proizvođači automobila i dalje ulažu i razvijaju vozila na vodonik. Vjerovatni scenario je budućnost u kojoj više tehnologija pokreće način na koji se krećemo, s BEV-ima, vodonikom i e-gorivom koji su dostupni za različite aplikacije.