Uzroci i rješenja
Zašto se volan trese u vožnji i da li je opasno?
Podrhtavanje upravljača nikad ne treba ignorisati jer je ono znak da nešto nije u redu s pneumaticima, kočnicama ili vješanjem, a kvar se može brzo pretvoriti u skupu popravku.
Savremeni automobili projektovani su tako da pružaju stabilnu i mirnu vožnju čak i kada put nije u idealnom stanju. Ipak, ako primijetite da vam volan stalno podrhtava, to je jasan znak da se negdje pojavio problem koji zahtijeva pažnju. Neke blage vibracije mogu biti normalne, ali kada se učestalo javljaju pri istoj brzini, pri kočenju ili skretanju, to znači da je kvar već prisutan.

Jedan od najčešćih uzroka je neizbalansiran točak. Kada pneumatik ili naplaci nisu pravilno raspoređeni po težini, prilikom okretanja dolazi do podrhtavanja koje se prenosi na upravljač. Neravnomjerno potrošene gume, udubljenja nastala udarom u rupu ili zakrpe na gaznom sloju samo dodatno pojačavaju problem. Balansiranje točkova rješava većinu ovakvih situacija, jer vulkanizer precizno određuje gdje treba postaviti “tegove” kako bi točak bio potpuno stabilan u vožnji.

Podrhtavanje se često javlja i zbog problema na kočnicama. Diskovi koji su neravnomjerno istrošeni ili deformisani stvaraju trzaje pri zaustavljanju, što se jasno osjeti na pedali, a nerijetko i na volanu. Ako je rotor pretanak ili oštećen izvan tolerancija koje propisuje proizvođač, jedino rješenje je zamjena, i to uvijek u paru. Zapuštene ili zakočene čeljusti dodatno ubrzavaju trošenje diskova, pa ih je potrebno redovno provjeravati.

Treći čest uzrok krije se u vješanju. Labavi elementi, oštećeni krajevi spone, istrošeni ležajevi glavčine ili neispravni zglobovi pogonske osovine mogu izazvati vibracije koje se osjete naročito pri malim brzinama ili pri parkiranju. Ako je vozilo van geometrije, pneumatici se troše nepravilno, a svaka deformacija na gaznom sloju kasnije izaziva podrhtavanje upravljača.

Manje očigledni razlozi takođe mogu izazvati ružan osjećaj za volanom. Katran ili blato koje se zalijepi na unutrašnju stranu naplatka, plastična vrećica namotana na pogonsku osovinu, pa čak i otpadanje tegova s točka mogu stvoriti sličan efekat. Takođe, neispravna glavčina točka ili oštećen ležaj mogu proizvesti vibracije koje postaju sve izraženije kako vozite brže, a ignorisanje takvog kvara vodi do ozbiljnog oštećenja cijelog sklopa.