Nova era dizajna

Zašto automobili danas imaju podijeljena svjetla?

LED dnevna svjetla odavno su prestala biti samo funkcionalna i postala su estetski element. Smještena visoko, podsjećaju na svjetlosne obrve, dok su glavna svjetla – za kratka i duga svjetla – premještena niže, u branik ili u dublje dijelove karoserije...
10 Oktobar 2025

Zašto automobili danas imaju podijeljena svjetla?

Današnji automobili „gledaju svijet” potpuno drugačijim očima – uskim, oštrim i tehnološki sofisticiranim. LED dnevna svjetla (DRL) postala su glavni vizuelni potpis, dok su glavna svjetla često skrivena niže, u braniku, gotovo neprimjetna ili integrisana u skulpturalne linije karoserije. To je dizajnerski jezik podijeljenih svjetala koji je sve češći kod SUV-ova, limuzina i crossovera. Iako je prvobitno nastao iz tehničkih razloga, danas je prerastao u prepoznatljivo stilsko obilježje.

NASLOVNAhyundai kona n line (2)

Primjeri su brojni: Ferrari Purosangue s gotovo nevidljivim svjetlima iznad velikih otvora za vazduh, ili korejski Hyundai Kona i Tucson, koji su na ovoj ideji izgradili čitav svoj vizuelni identitet. Sličan pristup usvojili su i brojni Citroën modeli.

Kod Ferrarija Purosangue ovaj koncept dobija sportski, gotovo ekstreman karakter, dok Hyundai Santa Fe i nova Kona svjetlosni potpis pretvaraju u pravu grafičku masku, a često i preko cijele širine vozila.

Ferrari purosangue rossa

Citroën C5 X, koji nasljeđuje ideje koncepta C-Xperience (2016), postavlja svjetlosni potpis visoko, integrisan u dvostruki chevron, dok su glavna svjetla skrivena ispod.

Sličan pristup vidi se i kod nove Lancie Ypsilon, gdje gornji LED potpis u obliku stilizovanog kaleža simbolizuje eleganciju, a svjetla su spuštena i diskretno sakrivena u branik.

2021 citroen c5 x

Ovo nije samo tehničko rješenje – riječ je o novom vizuelnom jeziku u kojem svjetlo postaje tanje, oštrije i sofisticiranije, stvarajući futuristički, ponekad i robotski izraz automobila.

2021 citroen c5 x (1)

Uz podjelu svjetlosnih funkcija pojavila se i ideja svjetlosne trake kao povezujućeg elementa. Mnogi brendovi spajaju DRL-ove u kontinuiranu LED liniju  kao što to rade Volkswagen ID.4, Cupra Tavascan ili novi smart modeli, dok drugi poput Škode Enyaq i Peugeota 308 stvaraju svjetlosne „maske” s kristalnim efektom. Audi Q6 e-tron i BMW i7 eksperimentišu s izuzetno tankim LED grupama koje su, iako u klasičnom položaju, razlomljene poput dragulja i dinamički osvijetljene.

Cupra tavascan

Najradikalniji primjer je Tesla Cybertruck, sa jednom jedinom horizontalnom LED trakom koja se proteže duž cijelog poklopca motora – čist, grafički znak bez klasičnih svjetala. Glavna svjetla su potpuno skrivena u branik, gotovo nevidljiva dok nisu uključena.

 Mg 6671

U svim ovim slučajevima svjetlo gubi svoju čisto tehničku funkciju i postaje izražajno sredstvo, simbol brenda i oblik potpisa. Prava svjetla su sve manja, skrivenija, gotovo neprimjetan dok ne zatrebaju.

 Mg 6667

S dolaskom električnih automobila i nestankom klasične maske hladnjaka, prednji dio vozila dobija novu ulogu i postaje lice identiteta. Dnevna svjetla i podijeljeni farovi najavljuju tu budućnost: svjetlo više nije samo izvor osvjetljenja, već aktivni element izraza i komunikacije.

Bmw i vision dee

Koncepti poput BMW i Vision Dee uvode interaktivne LED panele koji zamjenjuju tradicionalne farove, dok kineski proizvođači poput HiPhi, Xpeng i BYD razvijaju svjetla koja mijenjaju oblik, boju i sekvencu u zavisnosti od situacije.

Xpeng g6 2025

Kako tradicionalna svjetla nestaju u sjenama karoserije, svjetlo se pomjera naviše prema haubi postajući priča ispričana svjetlom, novi način na koji automobil „izražava lice”. Klasične „oči” više ne postoje sada su to digitalni pogledi budućnosti.

IZDVOJENI TEST


Test – Cupra Tavascan VZ

Stvoren da oduševljava oči i duh

I dok Volkswagen svojim električnim automobilima promoviše racionalnost, Škoda praktičnost, a ...