Mercedes trenažni centar

Obuka vožnje i off-road avantura

Mercedes G-klasa je u manje-više neizmijenjenom izdanju na tržištu prisutna od sedamdesetih godina prošlog vijeka. Od spartanski opremljenog i radnog vozila sa 4x4 pogonom, vremenom je postala luksuzan terenac raskošnog off-road kapaciteta, za čije je puno iskorištavanje potrebno proći posebnu obuku…
18 Septembar 2025

Obuka vožnje i off-road avantura

Podsjećamo da je oznaka G prvi put upotrijebljena na modelu G1 iz 1926. godine. Završetkom Drugog svjetskog rata Mercedes-Benz obustavlja razvoj i proizvodnju terenskih vozila, za razliku od Jeepa i Land Rovera, koji su ih nastavili proizvoditi za vojne i civilne potrebe. Inicijativu za razvoj nove, moderne G-klase prvi je pokazao jedan od značajnijih dioničara Mercedes-Benza, persijski šah Mohammed Reza Pahlavi. 

19C0475 221

Pahlavi je 1972. godine od Nijemaca tražio da konstruišu velikoserijski terenski automobil, koji bi kvalitetom bio dostojan imena Mercedes-Benz. Svoju ozbiljnost on je potvrdio narudžbom 20.000 vozila koja zbog političkih promjena u Iranu nikada nije realizovana. Uprkos tome, rukovodstvo Mercedes-Benza donosi odluku o nastavku realizacije projekta „Gˮ, što 1975. godine rezultira potpisivanjem ugovora o zajedničkom razvoju i proizvodnji terenskog vozila sa AG-om i Steyr-Daimler-Puchom. 

19C0475 226

Paralelno sa potpisivanjem ugovora počela je izgradnja tvornice u Gracu, iz koje i danas izlazi legendarna G-klasa. Ime „Gˮ projekta dobijeno je kao skraćenica od njemačke riječi „Gelandewagenˮ, što u prevodu na naš jezik znači terensko vozilo. U proteklih pet godina G Class Experience Center u Gracu postao je mjesto hodočašća za sve ljubitelje Mercedesove off-road legende. Samo prošle godine oko 3000 kupaca učestvovalo je u jedinstvenoj „G Class Experienceˮ obuci. 

25c0173 002

Program obuke koju organizuje G Class Experience Center od početka je zamišljen kao zabavna, a ne komercijalna aktivnost Mercedesovih off-road stručnjaka. Ogroman interes javnosti i vozača uslovio je da Mercedes ovu obuku ipak uvrsti u svoj redovni avanturistički program. Zbog ogromne popularnosti jednodnevnom programu sada se pridružuje dodatna i ekskluzivnija dvodnevna avantura za šest osoba.

25c0173 001

Paket „Privatni koučingˮ takođe je još izazovniji. Prvog dana gosti uživaju u uzbuđenjima G Class Experience, uključujući obilazak fabrike. Drugog dana iz prve ruke uče značenje garancije kvaliteta koje Mercedes označava kao „Schöckl provedˮ. Prvi put kupci mogu biti vozači, a ne putnici na legendarnoj testnoj stazi Schöckl – izazovnoj dionici dugoj 5,6 kilometara na istoimenoj planini visokoj 1445 metara. 

25c0174 004

Simbolična lokacija
Lokacija na kojoj se nalazi Mercedesov Experience Center u okolini austrijskog Graca je specifična i ima snažnu istorijsku vezu sa njemačkim brendom, jer je upravo tu sedamdesetih godina prošlog vijeka testirana prva G-klasa, koja je pokazala vrhunske off-road kvalitete i zbog toga dobila zeleno svjetlo za proizvodnju... 

19C0475 193

Podsjećamo da je više od četiri decenije staza Schöckl mjesto gdje se svaka G-klasa testira kako bi se dokazale njene off-road sposobnosti. Ono što je sjeverna petlja – Nordschleife – na Nirburgringu za sportske automobile, to je Schöckl za terenska vozila. Uzbuđenje i adrenalin su zagarantovani. U okviru treninga off-road vožnje vozači G-klase suočavaju se s mnoštvom različitih izazova kojima im treneri Mercedesa praktično demonstriraju mogućnosti automobila, ali i uče ih da na najbolji mogući način iskoriste sve njegove pogonske kvalitete. 

25c0174 027

Asfaltne ceste kroz polja i šume brzo se pretvaraju u šljunčane puteve, a zatim gotovo potpuno nestaju, s nagibima do 60 i usponima od 40 odsto. G-klasa mora se penjati preko visokih izbočina na jednom točku ili na dva točka, savladavati duboke brazde i udubljenja, te manevrisati pored ogromnih, gustih stabala i strmih provalija. Svaki novi izazov nagrađen je nezaboravnim trenutkom u vožnji. Tu su, između ostalog, izazovi penjanja po stijenama, strme dionice, prirodne krivine i prevoji, kao i prelazi preko vode u šumi. 

25c0174 022

Iskusni instruktori pomažu svakom vozaču da istraži nevjerovatne mogućnosti vozila na različitim podlogama i nagibima. Kupci uče vješto upravljati trima blokadama diferencijala, dok putnici koji se voze po „Iron Schöckluˮ konačno shvataju zašto G-klasa ima ručku na instrument-tabli. U modulu za vožnju po cesti, vozačke vještine se pomjeraju do krajnjih granica ekstremnim kočenjem, manevrima izbjegavanja i slalomskim dionicama.

19C0475 152

Avanturistički poligon
Zanimljivo jednodnevno iskustvo uvodi učesnike u svijet G-klase. Program se odvija na avanturističkom poligonu površine 100.000 kvadratnih metara, a na dnevnoj bazi najviše 24 gosta u tri male grupe mogu iskusiti nevjerovatan potencijal Mercedesovog terenskog vozila na četiri testna modula.

25c0174 016

Novi format treninga i vožnje G-klase na stazi Schöckl može se rezervisati do novembra tekuće godine, po cijeni od 9950 eura za dvije osobe. Cijena uključuje dva noćenja s doručkom u partnerskom hotelu, kulinarske specijalitete u G Class Experience Centeru i večeru dobrodošlice u centru Graca. Ekskluzivni obilazak fabrike Magna Steyr, gdje se svaka „Gˮ proizvodi od 1979. godine, omogućen je od aprila do novembra, po cijeni od 2490 eura po osobi ili 2990 eura za dvije osobe. 

19C0475 043

Ove godine prvi put G Class Experience Center može se rezervisati za korporativne događaje. Bilo da se radi o godišnjici firme, tim-bildingu ili ljetnoj zabavi, posebno izgrađena „G Baseˮ nudi jedinstven prostor za ugostiteljstvo, okružen inspirativnom izložbom o fenomenu G-klase. Kako bi dan bio još posebniji, tim G Class Experience može da osmisli i individualni program vožnje, u zavisnosti od broja učesnika i pojedinačnih zahtjeva. Bez obzira na obim događaja, iz Mercedesa poručuju da svaki od njih nudi vrhunsko uzbuđenje, jer to garantuje jedan od najdugovječnijih terenaca na svijetu – čuvena G-klasa. 

IZDVOJENI TEST


Test – KGM Actyon 1.5 T-GDI 4WD

Futuristički dizajn i premijum ambicije

Zadnji testni automobil SsangYonga vozili smo sada već daleke 2010. godine. Korejski brend u m...