Škoda Superb Combi (2008–2015)
Najveći karavan češkog brenda
Najjači aduti najvećeg Škodinog karavana su njegov prtljažnik i prostrana kabina, a najslabiji mnoštvo sitnih elektronskih problema i nesavršenosti…
Škoda Superb Combi (2008–2015) 2.0 TDI (140 KS)
Škoda Superb 2. generacije dolazi na tržište 2008. godine. Od 2009. godine nova Škoda Superb dostupna je i kao karavan. Sa svojih 4,84 metara, širinom od 181,5 cm i visinom od 146 cm (151 u karavanskoj verziji) Škoda Superb izgeda impozantno. Sa osnovnom zapreminom od 633 litra i maksimalnom od 1.865 litara, Škoda Superb Combi značajno je iskoračila iz okvira njene klase i parirala najboljim predstavnicima iz premium segmenta poput karavanske E klase.
Činjenica da ima raskošan prtljažnik, rekordno prostranu zadnju klupu i Volkswagenovu najbolju pogonsku tehnologiju, te da pritom košta značajno manje od mnogih konkurenata, promovisala je karavanski Superb u jedan od najpoželjnijih automobila u ovom segmentu. Posebno omiljena je bila kod trgovačkih kompanija koji su u njoj prepoznali idealan radni automobil. Iz ugla kupaca polovnih automobila to znači da je na tržištu dostupno mnoštvo dobro opremljenih i redovno održavanih automobila. Zbog prevelikih pređenih kilometraža preporučljivo je jedino izbjegavati taksi vozila, koja su u takozvanom „leru“ odradila nemjerljiv broj radnih sati.
Kvalitetna obrada i prostranost je ono što odlikuje Škodu Superb 2. generacije. Položaj za upravljačem je ugodan jer je podesiv po dubini i visini. Upravljač je precizan i pruža dobar odziv, a dugačak međuosovinski razmak od 276 cm doprinosi udobnosti tokom vožnje. Vješanje je mekše nego u Passatu, ali Superb dobro savladava sve krivine, uz umjereno naginjanje i lako kontrolisanje. Kao elitni i svojevremeno najveći Škodin model, Superb Combi predstavlja najbolje od najboljeg što češka auto-industrija može da ponudi. Ta činjenica ipak ne znači da sa Superbom nije bilo problema. Kod mnogih modela kupci su imali pritužbe na velike zadrške u radu DSG automatskog mjenjača. Snažni udari iz mjenjača su registrovani i pri kretanju na uzbrdici, a uzroke treba tražiti u velikoj masi Superba, koja je u kombinaciji sa najpoželjnijim 2.0 TDI motorom iznosila čak 1,6 tona.
Za Superb se vežu brojni problemi sa elektronikom, sitne i krupne prirode. Jedan od najčešćih vezan je za rad Columbus navigacionog sistema, koji je često dovodio vozače u zabunu pogrešnim odabirom ruta. Na spisku iritantnih elektronskih problema nalazi se i onaj sa sistemom za pokretanje motora bez ključa, koji je bez razloga prijavljivao da „ne prepoznaje“ ključ, te je odbijao komande vozača da pokrene automobil. Određene nepreciznosti u radu pokazivali su i parking senzori, koji su registrovali nepostojeće prepreke i tako dovodili vozače u zabunu. Što se tiče pogonskih agregata, problemi s njima bili su rijeđi nego sa elektronikom. Zbog velike mase, na posebnom udaru kod Superba Combi su ležajevi, a velika masa opterećuje i kočnice, odnosno gume čije je natprosječno trošenje zabilježeno najčešće kod modela sa 19-inčnim točkovima.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 TDI (140KS) |
Prosječno |
5,9 |
Najmanje |
6,6 |
Najviše |
7,2 |
Prednosti
Praktičan i rekordno veliki prtljažnik, komfor u kabini, bogata serijska oprema, širok raspon benzinskih i dizel motora, pouzdanost
Mane
Neprecizan i blokiranju sklon navigacioni sistem Columbus, velika masa, prekomjerno trošenje kočnica, ležajeva i guma, sitni elektronski problemi
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.968 ccm |
Snaga |
140 KS pri 4.200–4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
320 Nm pri 1.750–3.000 o/min |
Najveća brzina |
205 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,3 s |
Dimenzije DxŠxV |
483 x 181 x 151 cm |
Masa |
1.569 kg |
Osovinski razmak |
276 cm |
Prtljažnik |
633 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2008. Škoda predstavlja drugu generaciju Superba
• 2009. Superb Combi proglašen najboljim novim karavanom na tržištu
• 2010. U ponudu uveden novi 1.6 TDI sa 105 KS, koji mijenja stari 1.9 TDI
• 2013. Redizajn sa kojim su temeljno izmijenjena prednja svjetla, poklopac motora,
branici i zadnja svjetla
⚠️ Obrati pažnju:
Za Superb se vežu brojni problemi sa elektronikom, a jedan od najčešćih vezan je za rad Columbus navigacionog sistema
Kod mnogih modela kupci su imali pritužbe na velike zadrške u radu DSG automatskog mjenjača
Zbog velike mase, na posebnom udaru kod Superba Combi su ležajevi, a velika masa opterećuje i kočnice
Više informacija o modelu Skoda Superb pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.