Škoda Superb Combi (2008–2015)

Najveći karavan češkog brenda

Najjači aduti najvećeg Škodinog karavana su njegov prtljažnik i prostrana kabina, a najslabiji mnoštvo sitnih elektronskih problema i nesavršenosti…
28 Septembar 2022

Najveći karavan češkog brenda

Škoda Superb Combi (2008–2015) 2.0 TDI (140 KS)

Škoda Superb 2. generacije dolazi na tržište 2008. godine. Od 2009. godine nova Škoda Superb dostupna je i kao karavan. Sa svojih 4,84 metara, širinom od 181,5 cm i visinom od 146 cm (151 u karavanskoj verziji) Škoda Superb izgeda impozantno. Sa osnovnom zapreminom od 633 litra i maksimalnom od 1.865 litara, Škoda Superb Combi značajno je iskoračila iz okvira njene klase i parirala najboljim predstavnicima iz premium segmenta poput karavanske E klase.

Skoda Superb Combi 2010 1600 29

Činjenica da ima raskošan prtljažnik, rekordno prostranu zadnju klupu i Volkswagenovu najbolju pogonsku tehnologiju, te da pritom košta značajno manje od mnogih konkurenata, promovisala je karavanski Superb u jedan od najpoželjnijih automobila u ovom segmentu. Posebno omiljena je bila kod trgovačkih kompanija koji su u njoj prepoznali idealan radni automobil. Iz ugla kupaca polovnih automobila to znači da je na tržištu dostupno mnoštvo dobro opremljenih i redovno održavanih automobila. Zbog prevelikih pređenih kilometraža preporučljivo je jedino izbjegavati taksi vozila, koja su u takozvanom „leru“ odradila nemjerljiv broj radnih sati.  

Skoda Superb Combi 2010 1600 01

Kvalitetna obrada i prostranost je ono što odlikuje Škodu Superb 2. generacije. Položaj za upravljačem je ugodan jer je podesiv po dubini i visini. Upravljač je precizan i pruža dobar odziv, a dugačak međuosovinski razmak od 276 cm doprinosi udobnosti tokom vožnje. Vješanje je mekše nego u Passatu, ali Superb dobro savladava sve krivine, uz umjereno naginjanje i lako kontrolisanje. Kao elitni i svojevremeno najveći Škodin model, Superb Combi predstavlja najbolje od najboljeg što češka auto-industrija može da ponudi. Ta činjenica ipak ne znači da sa Superbom nije bilo problema. Kod mnogih modela kupci su imali pritužbe na velike zadrške u radu DSG automatskog mjenjača. Snažni udari iz mjenjača su registrovani i pri kretanju na uzbrdici, a uzroke treba tražiti u velikoj masi Superba, koja je u kombinaciji sa najpoželjnijim 2.0 TDI motorom iznosila čak 1,6 tona.

Skoda Superb Combi 2010 1600 55

Za Superb se vežu brojni problemi sa elektronikom, sitne i krupne prirode. Jedan od najčešćih vezan je za rad Columbus navigacionog sistema, koji je često dovodio vozače u zabunu pogrešnim odabirom ruta. Na spisku iritantnih elektronskih problema nalazi se i onaj sa sistemom za pokretanje motora bez ključa, koji je bez razloga prijavljivao da „ne prepoznaje“ ključ, te je odbijao komande vozača da pokrene automobil. Određene nepreciznosti u radu pokazivali su i parking senzori, koji su registrovali nepostojeće prepreke i tako dovodili vozače u zabunu. Što se tiče pogonskih agregata, problemi s njima bili su rijeđi nego sa elektronikom. Zbog velike mase, na posebnom udaru kod Superba Combi su ležajevi, a velika masa opterećuje i kočnice, odnosno gume čije je natprosječno trošenje zabilježeno najčešće kod modela sa 19-inčnim točkovima.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 2.0 TDI (140KS)
Prosječno 5,9
Najmanje 6,6
Najviše 7,2

Prednosti

Praktičan i rekordno veliki prtljažnik, komfor u kabini, bogata serijska oprema, širok raspon benzinskih i dizel motora, pouzdanost 

Mane

Neprecizan i blokiranju sklon navigacioni sistem Columbus, velika masa, prekomjerno trošenje kočnica, ležajeva i guma, sitni elektronski problemi

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.968 ccm
Snaga 140 KS pri 4.200–4.000 o/min
Max obrtni momenat 320 Nm pri 1.7503.000 o/min
Najveća brzina 205 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 10,3 s
Dimenzije DxŠxV 483 x 181 x 151 cm
Masa 1.569 kg
Osovinski razmak 276 cm
Prtljažnik 633 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2008. Škoda predstavlja drugu generaciju Superba

• 2009. Superb Combi proglašen najboljim novim karavanom na tržištu

• 2010. U ponudu uveden novi 1.6 TDI sa 105 KS, koji mijenja stari 1.9 TDI

• 2013. Redizajn sa kojim su temeljno izmijenjena prednja svjetla, poklopac motora,

  branici i zadnja svjetla

 

⚠️ Obrati pažnju:

Skodasuperbcombinavigacija1

Za Superb se vežu brojni problemi sa elektronikom, a jedan od najčešćih vezan je za rad Columbus navigacionog sistema

 

SkodasuperbcombiDSG2

Kod mnogih modela kupci su imali pritužbe na velike zadrške u radu DSG automatskog mjenjača

 

Skodasuperbcombikocnice

Zbog velike mase, na posebnom udaru kod Superba Combi su ležajevi, a velika masa opterećuje i kočnice

 

Više informacija o modelu Skoda Superb pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...