Vozili smo – Škoda Elroq
Najpristupačniji električni SUV u Evropi
Na svjetskoj premijeri Elroqa Škoda je mnogo obećala sa novim članom SUV porodice. O njegovim mogućnostima i kapacitetima već je bilo riječi u našem magazinu, a u nastavku slijede iskustva iz vožnje nakon prvih testnih kilometara napravljenih na otoku Mallorci...
Jasno je na šta Škoda cilja sa plasmanom Elroqa: pojačati ponudu bratskog Karoqa, kojem nedostaje električni pogon, a pri tome uzeti što je moguće veći dio tržišnog udjela. Njegova dužina od centimetar manje od četiri i po metra to najbolje govori jer se njome smješta u klasu kompaktnih električnih SUV-ova, dok u prilog napadu na vrh klase idu brojni aduti kojima se Elroq nameće kao logičan izbor, bar nama nakon prve vožnje.

Dizajnerski je blizak ostatku porodice, naročito ako se gleda sa stražnje strane, gdje predstavlja umanjenu verziju Enyaqa. Pogled s bokova otkriva još neke prepoznatljive linije, ali i nagnute A-stubove, koji s takvom formacijom igraju na strani vrlo važnog elementa za električna vozila, aerodinamike. Tu je, opet, prednji kraj vozila najviše na udaru, pa ne čudi što ima aerodinamici podređen oblik sa zatvorenom maskom hladnjaka (sa finišem u klavir-laku, što i nije baš najsretnije rješenje zbog osjetljivosti na prljanje). Ruku na srce, dizajn mu izgleda vrlo privlačno i dopadljivo, vješto skrivajući gabarite i vizuelno čineći Elroq većim nego što zaista jeste.
Naš urednik Edin Alić zadovoljan vožnjom Škodinog novog modela
Elroq je zamišljen kao model koji bi trebalo da popuni električnu prazninu u ponudi aktuelnog Karoqa, koji se neće tako brzo povući sa tržišta i čiji se redizajn očekuje 2026. godine. Tome svjedoči i njegovo ime kojim se simbolički nastojala opisati njegova pozicija kao „ELektrični KaROQ”.
Jednak dojam ostavlja i ulazak u unutrašnjost, bez obzira na koje sjedište se sjedalo. Vozačeva pozicija smještena je otprilike na sredinu vozila, očekivano je SUV-ovski visoka i nudi okruženje ispunjeno brojnim informacijama dostupnim preko malog ekrana za instrumente, velike multimedije sa novim funkcijama upravljanja brojnim sistemima i kooperacije među njima. Idealan primjer za to je navigacija u kojoj, kada se odabere put do najbližeg brzog punjača, sistem automatski aktivira predgrijavanje baterije s ciljem njene pripreme i zaštite od velikog stresa.

Tu je i opcija Entertainment Hub-a, s kojom će prvi put u Škodi putnici moći uživati u reprodukciji video-sadržaja za vrijeme punjenja vozila. Ispred vozača je opciono ponuđen i HeadUp displej sa proširenom stvarnošću i najviše informacija do sada uz reprodukciju slike na vjetrobranskom staklu. Stražnja klupa je prostrana i više nego dovoljna za dva odrasla putnika, a u naslonjačima prednjih sjedišta kriju se i dodatni pretinci za odlaganje mobilnih telefona, kao jedno od osam ponuđenih SimplyClever rješenja. Sve je mekano, udobno i skladno, dok prtljažnik nudi respektabilnih 470 litara prostora. Reciklirani materijali od kojih su izrađene skoro sve presvlake unutrašnjosti za osnovnu sirovinu imaju pokidane ribarske mreže izvučene sa dna mora i oceana.

Elroq je posađen na grupacijski razvijenu platformu za električna vozila MEB. To u praksi znači da koristi jednaku arhitekturu od 400V kao i njegov veći brat Enyaq, no za razliku od njega Elroq ima drugačiji raspored mase zbog potrebe da se za njegovu veličinu i oblik dizajniraju i izrade novi dijelovi karoserije. To se u vožnji osjeti, jednako kao i manjak mase u odnosu na većeg brata. Elroq je agilan, za električne automobile svojstveno brz na reakcijama, ali i uzorno komforan i spreman za sve vrste putovanja, pa čak i za umjereni off-road zbog maksimalne odvojenosti od tla visine 186 milimetara. Prvi utisak o njemu veoma je pozitivan, bez ijedne jedine mane.

Jedno od novih tehnoloških rješenja Škode za čiju je premijeru iskorišten upravo Elroq jeste sistem parkiranja vozila kontrolisan kroz aplikaciju MyŠkoda, a koji ne zahtijeva prisustvo vozača u automobilu za vrijeme automatskog uparkiravanja i isparkiravanja.
Konačno je došlo vrijeme i da se ispoštuje davno dato obećanje o „poravnavanju” cijena električnih vozila i vozila sa konvencionalnim pogonom. Ujedno, to je i „highlight” više za Elroq kojem, ako je suditi prema pretpremijernim narudžbama, slijedi svijetla budućnost. Naime, u Evropi je već zabilježeno više od 20.000 narudžbi modela čije će osnovne verzije u Evropi biti dostupne tek za tridesetak hiljada eura.

Pogon i baterije
Za Elroq Škoda je pripremila četiri različite pogonske kombinacije snage elektromotora i baterijskog kapaciteta. U skladu sa tim stižu i oznake 50, 60, 80 i 85x, pri čemu oznaka „x” vrijedi za model sa pogonom preko obje osovine, što u slučaju Elroqa znači model sa najjačom pogonskom kombinacijom. Osnovni modeli raspolagaće neto baterijskim kapacitetom od 52 kWh, dok će kupci najjače verzije moći računati na 77 kWh.

U zavisnosti od izbora modela obećana autonomija varira između 375 i 581 km sa jednim punjenjem baterije. Kad smo već kod punjenja, vrijedi spomenuti da sistem podržava brze DC punjače do 175 kW snage sa kojim se punjenje od 10 do 80% kapaciteta završi za maksimalnih 28 minuta u idealnim okolnostima. Što se tiče snage, ona će pokrivati raspon od 125 kW do 210 kW, maksimalna brzina biće ograničena na 160 km/h kod oznaka 50 i 60, odnosno 180 km/h kod 80 i 80x.