Koenigsegg Agera RS
Najbrži automobil na svijetu
Christian von Koenigsegg je jedan od onih ljudi koji dokazuju da 98% svih zaposlenih na sviijetu rade za 2% vizionara koji nisu odustali od svojih ideja.
Uvijek nasmijan i otvoren za razgovor, ali očigledno čvrstih uvjerenja i uporan u svojim namjerama, Christian je još u ranoj mladosti dokazao svoj karakter. Inovativan kao i danas, prvi svoj patent je pokušao da implementira prezentujući ideju o spajanju podnih laminata bez zakivanja i lijepljenja svome ocu. Nakon nerazumjevanja njegove ideje, današnji sistemom polaganja podova “click” je postao milionski posao koji je pripao nekom drugom, a razočarani Christian je odustao od potjere za savršenim biznisom i posvetio se svojim snovima. U svojoj 22. godini života je odlučio napraviti automobil o kojem je uvijek sanjao, i to je postala misija kojoj je posvetio cijeli svoj život.
Ovaj mladi šveđanin je tako u proljeće 1994. godine osnovao Koenigsegg Car Company. Zahvaljujući viziji i upornosti, kompanija je rasla rekordnom brzinom a Christian u kratkom vremenu postaje ekspert u auto industriji. 1996. godine za prototip koji je nacrtan prije dvije godine Koenigsegg proizvodi prvu šasiju, dok je za osnovu pogonske jedinice poslužio Fordov blok motora od 8 cilindara u V konfiguraciji i uglom od 90 stepeni između cilindara sa provrtom od 92 i hodom od 95 mm u finalnoj Ageri. Već 2002. Koenigsegg počinje seriju testiranja CC8S modela, potpuno homologiranog za evropsko tržište i vrlo brzo je Koenigsegg ponio prestižnu Guinessovu titulu za najsnažniji automobil ikad proizveden. 2005. godine sa imenom Koenigseg CCR sa maksimalnih postignutih 387.87 km/h na testnoj stazi Nardo u Italiji postaje najbrži automobil na svijetu i skida 9 godina stari Guinness Wold Record McLarena F1, a 2006. godine ruši rekord staze Top Gear sa Stigom za upravljačem. S obirom da je Volkswagen izbacio Bugati Veyron 2005. godine i postavio novi rekord sa 408 km/h, Christian je krenuo u utrku za vraćanje titule. Do sadašnje Agere RS i potpuno dominatnih svjetskih rekorda patentirao je ogromnu količinu tehnologije kroz sve svoje modele proizvedene do danas. Preseljenjem u Angelholm i sadašnje sjedište kompanije, počeo je razvoj hyperautomobila pod budnim Christianovim okom. Postrojenje od 4000 kvadratnih metara se nalazilo pored 50 m široke i 1.7 km duge avionske piste nekada korištenoj od strane Swedish Air Force’s Fighter Jet Squadron No. 1. “leteći duh” kao zaštitni znak eskadrile je zadržan, pa danas krasi motorni prostor svakog proizvedenog Koenigsegga.
AGERA RS
Prva inovacija koji je Christian patentirao je Dihedral Synchrohelix Door Actuation System i odnosi se na novi način otvaranja vrata automobila na gore. Dosadašnji sistem viđen na Lamborghiniju je funkcionisao u dva stepena, tako što se vrata prvo otvaraju u stranu pa gore, dok je Koenigsegg uspio projektovati sistem koja radi u jednom tečnom pokretu. Čak je na Regeri ugrađena i potpuno automatizovana opcija otvaranja, pa sa tako podignutim vratima automobil izgleda spektakularno. Druga inovacija je Supercharger Response System, koji podrazumijeva zamjenu standardnog blow- off ventila na turbo- motorima. Christianovo rješenje je instalacija bliže usisnoj grani, pa motor na taj način daje bolji odziv kod brzih pokreta leptira gasa, manje “zavijanje” superchargera i manji rizik od curenja pritiska. Čak i potpuno poznati zvuka pražnjenja pritiska blow-of ventila je time nestao.. Treća inovacija je Drysump Tank sa potpritiskom, koja je omogućila da CC8S ima 9.3:1 kompresioni odnos i najviši pritisak u cilindrima od 36 BMEP od svih motora ikad proizvedenih. Broj patentiranih tehnologija ugrađenih u Ageru RS je stvarno fascinantan, pa ćemo navesti i TRIPLEX SUSPENSION koji u realnom vremenu sprečava propadanje i propinjanje automobila mijenjanjem parametara roll- bara i amortizera pri jakim ubrzanjima i WG PREKAT SYSTEM koji smanjuje pritisak homologiranih katalitičkih konvertera i obezbjeđuje čistije izduvne gasove, dok SIMPLIFIED VARIABLE TURBO GEOMETRY sistem ima veću toleranciju na temperature i manju kompleksnost u odnosu na standarne punjače promjenljive geometrije. Od tehnologije potrebne za stabilnost Agera RS raspolaže i sa Z SHAPED ONE PIVOT ANTI ROLL konstrukcijom, kao i REACTIVE PASSIVE REAR WING tehnologijom koja pomjera zadnje “krilo” bez učešća hidraulike i elektronike. Christian je projektovanjem praznog jezgra naplataka patentirao HOLLOW AIRCONE CARBON WHEELS, odnosno omogućio smanjenje ovješenih i rotacionih masa dijelova na automobilu.
Ali zadnjih 13. godina najviše vremena je posvećeno FREEVALVE patentu, uz pomoć kojeg je Koenigsegg uspio ukloniti bregastu osovinu iz motora sa unutrašnjim sagorjevanjem i preko Valve Actuatora omogućio potpuno slobodno kretanje usisnih i izduvnih ventila u glavi motora. Agera RS je automobil na kojem je sve rađeno ručno. Christian je ovom automobilu dao ekskluzivnost i kvalitetu koja jednostavno ne postoji nigdje na svijetu. Svaki proizvedeni primjerak je jedinstven i objedinjuje rad talentovanih umjetnika, vrhunskih stručnjaka u svom polju i inženjera. A kad je prošle godine Bugati predstavio novi Chiron i angažovao Huana Pabla Montoyu u postavljanju Guiness svjetskog rekorda 0-400-0 km/h sa vremenom od 42 sekunde, ekipa iz Angelholma na čelu sa Christianom Von Koenigseggom je bila potpuno spremna i nakon 23 godine rada su izvezli na stazu Ageru RS.
Agera RS je imala deklarisanu snagu od 1160 KS, a zadnja specifikacija pogonske jedinice je iz zapremine 5.0 litara u twin turbo V8 konfiguraciji pri pritisku turbo punjača od 1.3 bara isporučila 1360 KS pri 8250 o/min , dok je obrtni moment porastao na 1000 Nm u rasponu od 2700- 6170 o/min!!! I bez obzira na Chironovih 1500 KS, 1. oktobra 2017. godine na Vandel Airfield avionskoj pisti u Danskoj, Agera RS je postavila rekord 0-400-0 km/h – 36.44 sekunde , sa navedenim podatkom o ubrzanju od 0-100 km/ h za 2 8 sekundi.
4. novembra 2017. godine, fabrički vozač Niklas Lija na lokalnoj cesti u pustinji Nevada postavlja nekoliko svjetskih rekorda. Video koji je objavio Race Logic pokazuje kako automobil lagano ubrzava do 300 km/h, i tek onda oslobađa svoj puni potencijal. Agera RS je ostvarila maksimalnu brzinu od preko 268 mph, rekord koji je držao Bugati Supersport 2010. Vremena zabilježena u Nevadi su sljedeća:
– The highest top speed achieved by a production vehicle (two-way average) – 447.19 km/h (277.87mph)
– 0-400-0 km/h – 33.29 seconds on 2.239.5 m distance
– Flying kilometer on a public road (two-way average) – 445.63 km/h (276.9 mph)
– Flying mile on a public road (two-way average) – 444.76 km/h (276.36 mph)
– Highest speed achieved on a public road (single direction) – 457.94 km/h (284.55 mph)
Uz sve ove brojke napomenimo da su na Ageru RS ugrađeni keramički kočioni diskovi napred poprečnog presjeka 397 mm, debljine 40 mm i opremljeni su šestoklipnim kliještima, dok su pozadi 380 mm diskovi debljine 34 mm sa četveroklipnim kliještima. Gume su Michelin Pilot Sport Cup 2 (Y) sa dimenzijama 265/35- 19 napred i 345/20-20 pozadi.
Ovaj dvosjed je opremljen laganim krovom, podesivim upravljačem i nožnim pedalama, kožnim enterijerom, električno pokretanim prozorima, karbon sportskim sjedalima, keramičkim kočnicama sa ABS i KES stability sistemom, servo upravljačem, mp3 playerom sa USB priključkom, klima uređajem, digitalnim info sistemom, G senzorom, alarmom, senzorom pritiska u gumama, kožnim prostirkama, i pokrivačem za cijeli automobil. Javnosti i publici je konačno predstavljen na Michelinovom štandu ovogodišnjeg sajma automobila u Detroitu. Cijena je oko 2 miliona dolara.
Christian von Koenigsegg je izjavio: “Naše partnerstvo sa Michelinom je duga i uspješna priča. Koenigsegg automobili su postavili nekoliko svjetskih rekorda u brzini i ubrzanju koristeći Michelin gume na stazama širom svijeta. Zahvaljujemo se ovoj komapaniji za dugotrajnu podršku i radujemo se budućoj uspješnoj saradnji i godinama koje dolaze”.
I tako je Koenigsegg Agera RS srušila Mercedesov rekord odnosno maksimalne brzine ikad postignute na javnoj cesti, postavljen prije 80 godina.Rudolf Carraciola je 1938. godine svoj W125 pogonjen 5.6 litarskim motorom od 12 cilindara snage 765 KS potjerao do 432.7 km/h. Bugati je u međuvremenu izjavio da je njihov Chiron namjenjen prodaji limitiran na maksimalnih 420 km/h i da ima potencijala za veće brzine, pa ostaje da vidimo hoće li Christian opet biti suočen sa izazovom, ili će konačno moći barem jedno određeno vrijeme uživati u svome uspjehu. A prema do sada viđenom iz kompanije Koenigsegg, magična granica od 300 mph (482.8 kph) je sve bliže i ne izgleda baš tako nedostižno. A kad smo već kod inovatora i sanjara, ne zaboravimo Henessey Venom F5...