Novi Volkswagen Tayron
„Tiguan“ sa sedam sjedišta i novim imenom
Tayron možda zvuči kao novi naziv u VW asortimanu, ali on postoji u Kini još od 2018. godine, a sada ulazi i u evropsku ponudu...
VW Tayron veliki SUV iz kompanije sa sjedištem u Volfsburgu, namjerava da popuni prazninu između modela Tiguan i Touareg. Ovu nišu je ranije popunjavao Tiguan Allspace, ali tržište ga nikada nije prepoznalo kao nezavisni model - djelimično zbog samog naziva. VW sada lansira Tayron, razvijen u Volfsburgu i proizveden u istoj fabrici koji bi trebalo da ponudi ne samo prostor kakav ima Tiguan Allspace sa sedam sjedišta, već i kvalitet sličan onom kod modela Touareg.
Smešten između Tiguana i većeg, luksuznijeg Touarega, Tayron neće biti dostupan samo u verziji sa sedam sedišta, već i sa dva reda. Možete ga zamisliti kao ekvivalent Škoda Kodiaqu u VW asortimanu, a što se tiče dizajna, on se potpuno oslanja na izgled produženog Tiguana.
Tayron je dugačak 4770 milimetara, odnosno 231 milimetar duži od standardnog Tiguana, a njegov međuosovinski razmak je produžen za 114 milimetara, što mu omogućava dodatni red sjedišta. Širok je 1852 milimetra, a visok 1660 milimetara, što ga čini nešto većim od osnovnog modela. Unutrašnjost je izuzetno praktična. Prtljažni prostor u verziji sa tri reda sjedišta iznosi 345 litara, dok dvoredna verzija nudi 885 litara, a kada se obore zadnja sjedišta, dvoredni Tayron nudi do 2090 litara prostora, dok verzija sa tri reda dolazi do 1905 litara.
Tayron je dostupan sa automatskim mjenjačem sa šest brzina za hibridne verzije i sedam brzina za konvencionalne motore. PHEV verzije dolaze sa prednjim pogonom, kao i osnovni benzinski i dizel motori koji takođe imaju prednji pogon. Bazni model dolazi sa 1.5-litarskim turbo benzinskim agregatom sa 148 konjskih snaga i 250 Nm obrtnog momenta, uz blagi hibridni sistem koji može raditi na dva cilindra radi uštede goriva.
Pored toga, dostupan je i 2.0-litarski TDI dizel motor sa 148 KS i 360 Nm, dok snažnija verzija ovog dizela, sa pogonom na sve točkove, nudi 201 KS i 400 Nm obrtnog momenta. Pored toga biće dostupan i sa 2.0 TSI benzinskim agregatima, jedan sa 148 KS i 320 Nm, dok drugi nudi 261 KS i 400 Nm obrtnog momenta.
U enterijeru dominira veliki 15-inčni ekran osjetljiv na dodir, dok digitalna instrument tabla za vozača ima 10.25 inča. Modeli iz viših linija opreme nude ventilirana i masažna sjedišta, Harman Kardon audio sistem i ambijentalno osvjetljenje u 30 boja.
VW Tayron se proizvodi u fabrici u Volfsburgu, a prodaja u Evropi počinje ove jeseni sa paketima opreme Life, Elegance i R-Line.