Hyundai i10 (2008–2013)
Idealan automobil za gradske gužve
Zabavan za vožnju, jeftin za održavanje i atraktivan za oko, i10 je bio ogroman korak naprijed za Hyundai. Ponuda prostora je bolja od očekivane, a ni kvalitet nije lošiji od evropske konkurencije iz tog vremena...
Hyundai i10 (2008–2013) 1.1b (67 KS)
Hyundai i10 se proizvodio od 2008. do 2013. godine. Zadržao je oblik prethodnog modela Atos, uz atraktivniju prednju masku hladnjaka te elegantno razvučena svjetla, a na zadnjem dijelu, iznad prtljažnika se nalazi i simpatičan spojler. Kada je riječ o malim automobilima podrazumijeva se da je prostor unutra skučen, mada se ne dobija takav utisak kada se vozite u i10. Ima dosta prostora za glavu i noge i naprijed i nazad. Čak je i pristojno uređen iznutra, bez golog metala ili šrafova koji vas podsjećaju koliko ste malo platili za auto.
Zadnja sjedišta se preklapaju kako bi obezbijedila mnogo bolju platformu za teret od standardnih Panda i C1 klonova. Upravljač je pristojno direktan, i ne daje onaj jezivi osjećaj da će se automobil prevrnuti na dugim krivinama. Što se tiče agregata, tu treba istaći 1,1-litarski motor koji prilično respektabilno ide i po auto-putu, te nije previše bučan. Ovaj benzinac sa 67 KS u praksi se dokazao kao vrlo pouzdan, a uz to i skroman potrošač goriva. Na primjercima prije 2010. godine primijećeno je nekoliko problema o kojima treba voditi računa.
Set kvačila nema baš dugačak radni vijek. Iako su iz fabrike to pokušali pripisati stalnoj upotrebi u gradu, mnogi su ih vlasnici podsjetili da i10 i jeste gradski automobil. U principu, mijenja se cijeli set, a ne samo disk kvačila, što i jeste jedino ispravno rješenje. U lancu transmisije neugodnosti može praviti i manuelni mjenjač koji tokom vožnje iskače iz četvrtog stepena prenosa. Popravak nije baš jeftin, jer je potrebno izvaditi cijeli sklop iz automobila, zamijeniti zupčanike i potom sve sklopiti. Elektronika može biti problematična po pitanju malog elektromotora za podešavanje snopa prednjih svjetala, što se u servisu lako popravlja.
Ni rasvjeta glavnih instrumenata i audio uređaja ne spada u najpouzdanije, što za vrijeme noćnih vožnji ne djeluje baš lijepo. Zapremina rezervoara je svega 35 litara, pa na benzinsku stanicu treba ići često, iako je potrošnja benzina skromna. Serije modela prije 2010. godine su imale još poneki elektronski problem kao što je poklopac iznad čepa rezervoara koji je često blokirao, pa jednostavno niste mogli da naspete gorivo bez intervencije servisera. Serije iza 2010. godine bile su znatno bolje pa su samo rijetki primjerci bili skloni navedenim problemima.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.1 (67 KS) |
Prosječno |
6,2 |
Najmanje |
3,7 |
Najviše |
8,4 |
Prednosti
Dobre vozne karakteristike, svi modeli dolaze sa klima uređajem, jeftina nabavka i održavanje, lake manipulacije sa zadnjom klupom, performanse i potrošnja baznog benzinca
Mane
Set kvačila, četvrti stepen manuelnog mjenjača, prednje kočnice, rezervoar goriva je kapaciteta samo 35l, ponekada problematična elektronika
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.086 ccm |
Snaga |
67 KS pri 5.500 o/min |
Max obrtni momenat |
98 Nm pri 2.800 o/min |
Najveća brzina |
151 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
15,6 s |
Dimenzije DxŠxV |
356,5 x 159,5 x 154 cm |
Masa |
1.000 kg |
Osovinski razmak |
238 cm |
Prtljažnik |
225–910 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2008. Na sajmu automobila u Ženevi predstavljen Hyundaijev mali gradski automobil
• 2009. Predstavljena verzija i10 ES sa 1,2-litarskim Kappa motorom
• 2010. Uvode se benzinski motori sa blagim porastom snage
• 2011. Otkrivena redizajnirana verzija sa nizom novih stilskih i tehničkih detalja
⚠️ Obrati pažnju:
Elektronika može biti problematična po pitanju malog elektromotora za podešavanje snopa prednjih svjetala
Set kvačila pokazao se kao kratkotrajan. Poslije redizajna je postao mnogo izdržljiviji
Ručni mjenjač može praviti probleme u vidu iskakanja iz četvrtog stepena prenosa.
Više informacija o modelu Hyundai i10 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.