Škoda 1000 MB

"Hiljadu malih briga" puni 60 godina

Dizajn Škode 1000 MB podsjećao je na Volkswagen Type 3, limuzinu koja je 1961. trebala zamijeniti popularnu Bubu, ali se Buba počela prodavati bolje nego ikada, što je dovelo do promjene planova...
02 Juli 2024

"Hiljadu malih briga" puni 60 godina

Nakon Drugog svjetskog rata, sredinom pedesetih godina, uprava Škode shvatila je da tradicionalna konstrukcija automobila s motorom naprijed i pogonom na zadnje točkove postaje zastarjela i da neće biti konkurentna u predstojećim decenijama. Zadužili su tim inženjera da osmisli potpuno novo vozilo s modernim konceptom i dizajnom, koje će biti dovoljno jeftino za domaće tržište, ali i dovoljno atraktivno i konkurentno za izvoz. Deset godina kasnije, u tadašnjoj Čehoslovačkoj, a današnjoj Češkoj, na tržište je izašao inovativan automobil za to doba: Škoda 1000 MB. Imao je motor smješten nazad i zadnji pogon, što je u to vrijeme bilo izuzetno moderno. Na našim prostorima su ga iz šale zvali „hiljadu malig briga“, međutim, originalno značenje inicijala "MB" bilo je vezano za grad Mladá Boleslav, gdje je automobil proizveden.

8 SKODA 1000 1440x960

Škoda 1000 MB, jednostavna limuzina, imala je motor, mjenjač i diferencijal smještene nazad. S motorom od 988 ccm i 42 KS, mogla je dostići brzinu od 120 km/h i ubrzati do stotinu kilometara na sat za 27 sekundi. No, ovaj model bio je prepun zanimljivih rješenja. Imao je udobna sjedišta koja su se mogla preklopiti skroz nazad, a ispod prednjeg prtljažnika kapaciteta 220 litara nalazio se poseban odjeljak za rezervni točak, tako da nije bilo potrebno izvaditi sav prtljag da bi se došlo do njega. Poklopac za gorivo bio je skriven iza znaka na prednjem blatobranu, što je bilo pomalo neobično. 

15 SKODA 1000 1440x960

Premijera Škode 1000 MB bila je dugo iščekivani događaj, a reakcije stranih novinara bile su vrlo pozitivne. Automobil je dobio pohvale za dizajn i inovativni koncept, a mnogi su testovi zaključivali da Škoda 1000 MB nudi najviše za uloženi novac u odnosu na konkurente. Međutim, ispostavilo se da nije baš tako jeftin i pristupačan za stanovnike Čehoslovačke. Ako uporedimo tadašnju prosječnu platu u Čehoslovačkoj s cijenom Škode 1000 MB i uporedimo to s današnjom prosječnom platom u Češkoj, pod istim uslovima, ekvivalentno bi bilo da današnja Škoda Fabia  košta oko 44 hiljada eura.

10 SKODA 1000 1440x954

S druge strane, na Zapadu, Škoda 1000 MB bila je među najjeftinijim automobilima. Zbog toga ne čudi što je Škoda 1000 MB postala hit i veliki izvozni adut Čehoslovačke. Od 1964. do kraja 1969. kada ju je zamijenio model 100 proizvedeno je 443.000 primjeraka. 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...