Opel Astra G
Zvijezda kompaktne klase slavi 25 godina
Glavni doprinos poboljšanju kvaliteta dali su visokokvalitetni materijali u unutrašnjosti uz nizak nivo buke i vibracija. Prije svega, nova i po prvi put potpuno galvanizovana karoserija povećala je dugoročnu vrijednost vozila i ostavila utisak vrhunskog kvaliteta među kupcima...
Opel je 1991. godine predstavio Astru F kao nasljednika Opel Kadetta i označio početak novog poglavlja priče o uspjehu u kompaktnoj klasi. Astra F postala je apsolutni bestseler i najprodavaniji Opelov model svih vremena. Njen nasljednik predstavljen je 1998. sa svim preduslovima da nastavi nevjerovatan uspjeh prethodnog modela. Opel Astra G obilježena je brojnim inovacijama: bila je prvi Opelov automobil s potpuno galvanizovanom karoserijom. Pored prozirnih H7 prednjih svjetala koja su davala 30 posto jaču svjetlost, aktivnu sigurnost u vožnji osigurala je novorazvijena DSA (Dynamic Safety Action) šasija. Osim toga, kupcima je na raspolaganju bila raznovrsna ponuda karoserija. Astra G takođe je dokazala svoj potencijal automobila vrhunskih performansi u narednim godinama kao moćna Astra OPC i Astra V8 Coupé, koja se takmičila na njemačkom prvenstvu touring automobila i 24-satnoj trci na Nürburgringu.
Astra G ima i mnogo sličnosti s najnovijom generacijom Astre. Opel je otvorio još jedno, potpuno novo poglavlje svoje priče o uspjehu u kompaktnoj klasi. Nova Astra zapanjuje svojim odvažnim i jasnim dizajnom koji ne samo da uključuje karakteristično lice branda Opel Vizor, već i potpuno digitalni, intuitivni kokpit Pure Panel. Dobitnica nagrade „Zlatni volan 2022.“ takođe po prvi put dolazi u električnoj verziji: kao moćan plug-in hibrid i električno vozilo s baterijom Opel Astra Electric koja će uskoro biti na raspolaganju kupcima. Opel Astra GSe nudi najveći domet i lokalnu vožnju bez emisija kako bi savršeno pokazala da je moguće uživati u dinamičnoj vožnji uz maksimalan osjećaj odgovornosti.
S obzirom na velika očekivanja koja je Opel Astra G morala ispuniti krajem 1990-ih, ne čudi da je razvojni put ovog automobila bio revolucionaran. Opel je pod svaku cijenu morao ponoviti uspjeh prethodnika. Zato je razvojni tim tokom planiranja druge generacije Astre odlučio potražiti nadahnuće na potpuno drugom mjestu. Dizajnerima je pritom od velike pomoći bio film „Jurski park“ koji je u to vrijeme postao nevjerovatno uspješan u kinima širom svijeta. Astra G nije imala mnogo veze sa samim dinosaurima – međutim, razvojni se tim koristio programom za računarski potpomognuti dizajn pod nazivom ALIAS, koji je izvorno namijenjen stvaranju kompjuterski animiranih filmova kao što je holivudski blockbuster „Jurski park“. Dizajneri su iskoristili ovaj inovativan softver za oblikovanje novog modela u virtuelnom, trodimenzionalnom svijetu računara.
U proljeće 1998., Astra G je predstavljena kao hatchback s troja i petero vrata i kao karavan, a sveverzije imale su dizajn nalik coupéu. Ubrzo nakon toga uslijedili su limuzina s četvoro vrata, coupé, privredno vozilo Astravan i kabriolet kao zastupnici svih najvažnijih stilova karoserija. Potpuno nova, druga generacija Astre zablistala je dizajnom koji je uključivao tada karakterističnu trapezoidnu rešetku hladnjaka, dinamični klinasti prednji dio s vjetrobranskim staklom povučenim prema naprijed i produženom linijom krova, kao i visokom centralnom linijom zbog koje je i model s troja vrata izgledao kao coupé. To se takođe odrazilo na najbolji aerodinamički koeficijent otpora u klasi od 0,29.
Udobnost i sigurnost bili su na prvom mjestu tokom razvoja, a Astra G odlikovala se dinamičnom šasijom i tehnologijom pogonskog sklopa, kao i gotovo udvostručenom torzijskom i krutošću na savijanje zahvaljujući upotrebi čelika visoke čvrstoće. Zahvaljujući kombinaciji navedenih inovacija s pametnom primjenom lagane konstrukcije i snažnim, efikasnim motorima ova su vozila garantovala uživanje u vožnji. Uvođenje kontrole stabilnosti ESP 1999. godine dodatno je povećalo sigurnost. Astra G takođe je u standardnoj opremi imala patentirani sistem otpuštanja papučice koji štiti vozača od ozbiljnih povreda stopala ili noge u slučaju sudara.
Astra je još 1998. takođe postavila standarde u svom segmentu vozila po pitanju prostranosti kabine. Međuosovinski razmak, desetak centimetara duži nego kod prethodnika, zaslužan je za prostranu unutrašnjost, posebno kada se radi o prostoru za glavu i koljena nazad. Zapremina prtljažnika hatchback verzije povećan je na 370 litara, dok se Astra karavan mogla pohvaliti s čak 1.500 litara. Pritom je Astra G napravila „kvantni skok u kvalitetu“, što je tada potvrdio i Frankfurter Rundschau.
Istovremeno je druga generacija Astre dokazala da može puno više
od nesmetanog obavljanja svakodnevnih zadataka. Postala je popularan dio sportske opreme i probudila emocije posebno ambicioznih vozača. U isto vrijeme kada je predstavljena Astra G osnovan je i Opelov centar za performanse (skraćeno: OPC) pod vodstvom Volkera Stryceka. Prvi model koji je nudio sportske performanse bila je Astra OPC iz 1998. godine s motorom snage 160 KS. Četiri godine kasnije, razvojni tim predstavio je dodatno dorađenu Astru OPC koja je mogla postići brzine do 240 km/h. Poboljšani model skrivao je 192 KS ispod poklopca motora i bio je dostupan u verziji s troja vrata i kao karavan.
Opel je 2001. godine na sajmu automobila u Ženevi predstavio koncept sportskog automobila Astra OPC X-treme snage 326 kW/444 KS, koji je obećavao vrhunsko ubrzanje od nula do 100 km/h za 3,9 sekundi uz mogućnost vožnje po normalnim putevima.