Mini Cooper S (2014–2018)

Zabavna i brza ulična raketa

Nakon ponovnog oživljavanja legendarnog Minija, vrlo brzo se došlo na ideju reinkarnacije i njegove sportske varijante Cooper S. Sa svojim snažnim motorom i izvanrednim karakteristikama prava je „raketa“ na cesti...
26 Juni 2021

Zabavna i brza ulična raketa

Mini Cooper S (2014–2018) 2.0 (192 KS)

Prva generacija malog gradskog automobila Mini nastala je u Velikoj Britaniji krajem pedesetih godina prošlog vijeka pod okriljem kompanije BMC. Ovaj kultni automobil je postao poznat kao Mini Morris i često je mijenjao kompanije pod čijim okriljem se proizvodio, da bi sredinom devedesetih godina postao dio BMW-a. Trenutna generacija Minija dizajnirana je 2001. godine i nema nikakve sličnosti sa slavnim prethodnikom osim šarmantnog izgleda i voznih karakteristika, a već 2004. godine je predstavljen i Mini Cooper sportski orijentisanim vozačima.

Mini Cooper S 2015 1600 5c

Pored karakterističnog vanjskog dizajna Mini plijeni pažnju i originalnim enterijerom sa neobično pozicioniranim instrumentima. Naime, kilometar sat je na sredini table, a pokazivač obrtaja i displej kompjutera su iza upravljača. Ukoliko automobil ima prilično „staža“ po godinama i kilometrima, a naročito ukoliko je bio havarisan mogu se javiti škripavi neprijatni zvukovi u kabini. Što se tiče dinamičnosti i upravljivosti ona je izvanredna kako po ulici tako i na otvorenoj cesti u oštrim krivinama i većim brzinama. Vješanje je sportski tvrdo pa je i udobnost na niskom nivou.

Mini Cooper S 2015 1600 50

Pogonski agregat je najsnažnija jedinica u ponudi. Dvolitarski benzinski četvorocilindraš sa dvije turbine, koji isporučuje 192 KS omogućava izvrsnu snagu i startnost ovako malog vozila. Snažan motor zahtijeva redovno i adekvatno održavanje, a dijelovi i servis su prilično skupi. Tokom sportske vožnje motor može da troši i ulje, tako da često treba provjeravati njegov nivo i dosipati po potrebi. Prilikom kupovine treba obratiti pažnju na stanje turbina i pogonskog lanca čije pucanje naprosto uništi motor. Ukoliko ima problema prilikom paljenja, lupanja i neravnomjernog rada motora, a naročito ukoliko pušta ulje na dihtunzima i turbinama, takav primjerak treba zaobići jer mu je „izvađena duša“.

Mini Cooper S 2015 1600 92

Promjena brzina treba da je glatka i bez ikakvih sumnjivih zvukova iz kućišta, inače je set kvačila na izdisaju. Tvrdo vješanje najviše trpi na našim lošim cestama pa je preporučljivo detaljno pregledati komponente prije kupovine. Pojedini vlasnici su se žalili na probleme sa elektronikom, a takođe treba detaljno pregledati šasiju i podvozje da li je vozilo lupano i da nije poremećena geometrija trapa, i u tom slučaju se pneumatici neravnomjerno troše, vozilo zanosi u stranu i trese upravljač pri većim brzinama. Najveća mana ovog sportskog automobila je njegovo ukupno stanje, jer je većina polovnjaka na našem tržištu prilično „izdrndana“ i pretrpjela havariju jer je malo ko ovaj automobil vozio lagano do prodavnice i nazad...

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 2.0 (192 KS)
Prosječno 7,7
Najmanje 5,2
Najviše 10,7

Prednosti

Dizajn, kvalitena izrada, vozne karakteristike, atraktivnost

Mane

Ovjes, elektronika, set kvačila, turbine, škripanje enterijera, potrošnja ulja i goriva, skupi dijelovi, ukupno stanje vozila na tržištu

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.998 ccm
Snaga 192 KS pri 4.700 o/min
Max obrtni momenat 300 Nm pri 1.250 o/min
Najveća brzina 182 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,4 s
Dimenzije DxŠxV 400.5 x 172.7 x 142.5  cm
Masa 1.090 kg
Osovinski razmak 256 cm
Prtljažnik 278 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

• 2000. Prikazana prva serija nove generacije Mini One
• 2004. Mini je dobio sportsku varijantu Cooper S
• 2013. Izašla je treća generacija Mini Coopera S
• 2019. Predstavljena je najsnažnija varijanta John Cooper Works GP


⚠️ Obrati pažnju:

Slika 1 lanac

Ukoliko dođe do pucanja pogonskog lanca dolazi do velikog oštećenja na motoru, zato ga treba pažljivo prekontrolisati.

 

Slika 2 turbina

Obratiti pažnju na stanje turbina, jer je njihova popravka i zamjena veoma skupa.

 

Slika 3 ovjes

Sportski ovjes je prilično tvrd i krut i prvi strada od loših cesta.

 

Više informacija o modelu Mini Cooper S pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...