Seat Ibiza (2008–2017)

WV Polo u „sportskijem“ maniru

Četvrta inkarnacija urbane Ibize debitovala je 2008. godine. Mali Seat dijeli platformu sa VW Polom, ali je mnogo vizuelno atraktivniji od njemačkog brata, a i dostupan je i kao karavan...
26 Novembar 2022

WV Polo u „sportskijem“ maniru

Seat Ibiza (2008–2017) 1.2 tdi (70 KS)

Ispod lijepe karoserije Seata Ibize predstavljenog 2008. godine u Ženevi, skriveni su prostrani enterijer i dovoljno veliki prtljažnik od 292 l zapremine, kao i pouzdani agregati. Prostor je sasvim zadovoljavajući za četiri osobe prosječnog rasta. Materijali u unutrašnjosti i nakon nekoliko godina djeluju svježe, pogotovo ako je Ibiza bila u rukama nježnijeg pola i pedantnijih vozača. Ponuda motora je široka, ali samo nekoliko jedinica zaslužuje pažnju. Najbolja ponuda je 2.0 TDI motor, ali je i skuplji. Na našim prostorima popularan je i sa 1.2 TDI motorom sa 70 KS.

Seat Ibiza 2013 1600 12

Nekima je suviše letargična, a nekima sasvim dovoljna za gradsku vožnju i svakodnevnu upotrebu, uprkos brojnim manama malog dizelaša kada se koristi u tim uslovima. Vješanje je konstruisano vrlo slično modelu blizanacu iz Volkswagen grupe. Na Euro NCAP testovima bezbjednosti, Seat Ibiza IV je dobio maksimalni rejting od 5 zvjezdica, što ga stavlja u sam vrh među konkurentima. Jedna od najslabijih tačaka ovog modela je prije svega elektrika i elektronika.

Seat Ibiza 2013 1280 07

Problemi sa električnim prekidačima podizača  prozora, problemi sa klima uređajem i radiom, kao i računarom instrument table su najčešći nedostaci. Vozači se često žale i na bučniji rad motora, te nešto lošiju zvučnu izolaciju u odnosu na konkurentske modele. Nerijetko se dešavaju i kvarovi ventilatora u kabini, na koje u početku ukazuje glasan rad propelera. Ovi kvarovi ne spadaju u red skupih kvarova, i najčešće se rutinski otklanjaju. Ono što stvara veće glavobolje jesu kvarovi turbo punjača koji se dešavaju čak i prije 70.000 pređenih kilometara.

Seat Ibiza ST 2011 1600 50

Takođe, ovi dizel agregati se suočavaju sa čestim problemima sa zatvorenim i blokiranim EGR ventilima, curenjem hladnjaka EGR ventila i defektima DPF filtera. Problemi se manifestuju kroz gust crni dim iz izduvnog sistema, nedostatak snage, prelazak rada motora u sigurnosni režim i povećanu potrošnju rashladne tečnosti. Problem se rješava čišćenjem ili zamjenom EGR ventila i regeneracijom ili zamjenom DPF filtera.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.2 TDI (70 KS)
Prosječno 4,4
Najmanje 4,0
Najviše 4,6

Prednosti

Atraktivan dizajn, 5 zvjezdica na testu NCAP testovima sigurnosti vozila, jeftino održavanje, veliki izbor agregata

Mane

Zvučna izolacija, EGR i DPF, problematična elektronika s vremena na vrijeme, 1.2 TDI je slabašan agregat za vožnju po otvorenom putu

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.198 ccm
Snaga 70 KS
Max obrtni momenat 112 Nm pri 3.000 o/min
Najveća brzina 165 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 14,4 s
Dimenzije DxŠxV 405 x 169 x 144 cm
Masa 974 kg
Osovinski razmak 246 cm
Prtljažnik 292 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2008. Početak proizvodnje Seata Ibize četvrte generacije

• 2009. Ibiza FR, Cupra, and Bocanegra predstavljeni u junu 2009.

• 2010. Debitovala Ibiza sa 2.0 TDI agregatom

• 2012. Seat Ibiza doživjela prvi redizajn u sredini ciklusa

• 2017. Predstavljena Seat Ibiza pete generacije




⚠️ Obrati pažnju:

Seatibizaventilator1

Kvarovi ventilatora u kabini nisu rijetkost, prepoznaćete ih po glasnom radu propelera

 

Seatibizaturbo2

Turbo punjači zahtijevaju reparaciju ili zamjenu čak i prije 70.000 pređenih kilometara

 

Seatibizaegr3

Ovi dizel agregati se suočavaju sa čestim problemima sa zatvorenim i blokiranim EGR ventilima

 

Više informacija o modelu Seat Ibiza pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...