Seat Ibiza (2008–2017)
WV Polo u „sportskijem“ maniru
Četvrta inkarnacija urbane Ibize debitovala je 2008. godine. Mali Seat dijeli platformu sa VW Polom, ali je mnogo vizuelno atraktivniji od njemačkog brata, a i dostupan je i kao karavan...
Seat Ibiza (2008–2017) 1.2 tdi (70 KS)
Ispod lijepe karoserije Seata Ibize predstavljenog 2008. godine u Ženevi, skriveni su prostrani enterijer i dovoljno veliki prtljažnik od 292 l zapremine, kao i pouzdani agregati. Prostor je sasvim zadovoljavajući za četiri osobe prosječnog rasta. Materijali u unutrašnjosti i nakon nekoliko godina djeluju svježe, pogotovo ako je Ibiza bila u rukama nježnijeg pola i pedantnijih vozača. Ponuda motora je široka, ali samo nekoliko jedinica zaslužuje pažnju. Najbolja ponuda je 2.0 TDI motor, ali je i skuplji. Na našim prostorima popularan je i sa 1.2 TDI motorom sa 70 KS.
Nekima je suviše letargična, a nekima sasvim dovoljna za gradsku vožnju i svakodnevnu upotrebu, uprkos brojnim manama malog dizelaša kada se koristi u tim uslovima. Vješanje je konstruisano vrlo slično modelu blizanacu iz Volkswagen grupe. Na Euro NCAP testovima bezbjednosti, Seat Ibiza IV je dobio maksimalni rejting od 5 zvjezdica, što ga stavlja u sam vrh među konkurentima. Jedna od najslabijih tačaka ovog modela je prije svega elektrika i elektronika.
Problemi sa električnim prekidačima podizača prozora, problemi sa klima uređajem i radiom, kao i računarom instrument table su najčešći nedostaci. Vozači se često žale i na bučniji rad motora, te nešto lošiju zvučnu izolaciju u odnosu na konkurentske modele. Nerijetko se dešavaju i kvarovi ventilatora u kabini, na koje u početku ukazuje glasan rad propelera. Ovi kvarovi ne spadaju u red skupih kvarova, i najčešće se rutinski otklanjaju. Ono što stvara veće glavobolje jesu kvarovi turbo punjača koji se dešavaju čak i prije 70.000 pređenih kilometara.
Takođe, ovi dizel agregati se suočavaju sa čestim problemima sa zatvorenim i blokiranim EGR ventilima, curenjem hladnjaka EGR ventila i defektima DPF filtera. Problemi se manifestuju kroz gust crni dim iz izduvnog sistema, nedostatak snage, prelazak rada motora u sigurnosni režim i povećanu potrošnju rashladne tečnosti. Problem se rješava čišćenjem ili zamjenom EGR ventila i regeneracijom ili zamjenom DPF filtera.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.2 TDI (70 KS) |
Prosječno |
4,4 |
Najmanje |
4,0 |
Najviše |
4,6 |
Prednosti
Atraktivan dizajn, 5 zvjezdica na testu NCAP testovima sigurnosti vozila, jeftino održavanje, veliki izbor agregata
Mane
Zvučna izolacija, EGR i DPF, problematična elektronika s vremena na vrijeme, 1.2 TDI je slabašan agregat za vožnju po otvorenom putu
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.198 ccm |
Snaga |
70 KS |
Max obrtni momenat |
112 Nm pri 3.000 o/min |
Najveća brzina |
165 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
14,4 s |
Dimenzije DxŠxV |
405 x 169 x 144 cm |
Masa |
974 kg |
Osovinski razmak |
246 cm |
Prtljažnik |
292 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2008. Početak proizvodnje Seata Ibize četvrte generacije
• 2009. Ibiza FR, Cupra, and Bocanegra predstavljeni u junu 2009.
• 2010. Debitovala Ibiza sa 2.0 TDI agregatom
• 2012. Seat Ibiza doživjela prvi redizajn u sredini ciklusa
• 2017. Predstavljena Seat Ibiza pete generacije
⚠️ Obrati pažnju:
Kvarovi ventilatora u kabini nisu rijetkost, prepoznaćete ih po glasnom radu propelera
Turbo punjači zahtijevaju reparaciju ili zamjenu čak i prije 70.000 pređenih kilometara
Ovi dizel agregati se suočavaju sa čestim problemima sa zatvorenim i blokiranim EGR ventilima
Više informacija o modelu Seat Ibiza pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.