Mark Webber za vozi.ba

WEC je drugi svijet, a Le Mans ostvarenje sna

Moram priznati da sam izgradio dobru karijeru, u njoj sam mnogo uživao i bilo je predivno utrkivati se i u Formuli 1 i u trkama izdržljivosti. Utrkivanje je utrkivanje, bez obzira na disciplinu, kazao je Webber...
09 Juli 2024

Le Mans je ostvarenje sna

Nakon što smo prošlog mjeseca u okviru Red Bull Showruna, održanog u Sarajevu, imali ekskluzivnu priliku razgovarati sa Davidom Coulthardom, čiji je zadatak bio voziti šampionski RB7 bolid ulicama Sarajeva, odlaskom na trku izdržljivosti 24 sata LeMansa dobili smo priliku za još jednu ekskluzivu. Naime, razgovarali smo sa čovjekom koji je upravljao tim šampionskim RB7 bolidom i svojim vožnjama dao ogroman doprinos u konstruktorskoj pobjedi Red Bulla 2011. godine, a koji je od 2013. godine ambasador brenda Porsche te proslavljeni vozač Porschea na trkama izdržljivosti, Markom Webberom. 

20240616 123130Naš urednik Edin Alić i Mark Webber uživaju u sadržaju partnerskog magazina Auto Shop Magazin 

Kada se povuče paralela između Formule 1 i trka izdržljivosti, koja je razlika između ove dvije trkačke discipline?

Pa... Formula 1 je zaista priča za sebe. To je disciplina u kojoj nema mjesta za grešku, disciplina koja traži veliku preciznost, sve je nekako dinamično i vrlo pretrpano.Trke traju mnogo kraće i mogu se smatrati individualnim nastupom vozača, naročito u zadnje vrijeme kada je zadržavanje u boksu prekratko.Trke izdržljivosti nisu ništa manje zahtjevne, ali one nose izazove na drugačijem nivou. Ovdje ne vozite sami, tri su vozača u timu i svako se mora naći za volanom. Znate, WEC je timski sport i povjerenje među članovima tima je najvažnije.

SI201611180330 Hires Jpeg 24bit Rgb

Dobro, šta je onda LeMans?

Sve zavisi sa koje tačke gledišta se posmatra LeMans. U ovom slučaju, za brend Porsche LeMans je mjesto na kojem jurimo jubilarnu dvadesetu titulu pobjednika u ukupnom poretku. Za tim je ovo mjesto na kojem se sve gura do krajnjih granica izdržljivosti. Ovo je idealna prilika da se na ultimativni test stavi mašina, ali i da se ultimativno testira kompletan tim. Ako se na Le Mans gleda sa pozicije istinskog trkača, onda se dobije drugi odgovor. Neko će reći „samo jedna stanica u kalendaru trka izdržljivosti”, ali to nije tako. To znaju svi istinski trkači. LeMans je, sa jedne strane, mjesto gdje se ultimativno testiraju ljudske sposobnosti, koncentracija i timski duh, jer su obično trke na LeMansu ispunjene brojnim iznenađenjima, od vremenskih uslova nadalje. Ovdje se sve računa: preciznost, sposobnost vozača, matematika inženjera, brzina reagovanja mehaničara, koncentracija svakog timskog igrača. Na kraju, svaki trkač će reći da je LeMans ostvarenje sna.

252267 5040x3360

Znamo da si se oprostio od profesionalnog utrkivanja. Da li to znači da si se u potpunosti oprostio od utrkivanja i da si se penzionisao?

To je teško pitanje.Znate, ja sam star čovjek i nije moje da se guram sa mladim nadama, iako mislim da se ne može u potpunosti prestati biti trkač. Moram priznati da sam izgradio dobru karijeru, u njoj sam mnogo uživao i bilo je predivno utrkivati se i u Formuli 1 i u trkama izdržljivosti. Utrkivanje je utrkivanje, bez obzira na disciplinu.

SI202307011163 Hires Jpeg 24bit Rgb

Kada analiziramo tvoju karijeru, bilo je tu uspjeha, ali i padova. Koji momenat karijere bi posebno izdvojio, koji je ostao urezan u tvoje sjećanje?

Ako zanemarimo te famozne F1 sezone u kojima sam vozio za Red Bull i tu konstruktorsku titulu, moram reći da sam ponosan na svoj debitantski nastup u Formuli 1 i osvojeno peto mjesto u mojoj Australiji 2002. godine. Sjećam se i podijuma iz 2005. godine, sjećam se prve pobjede četiri godine kasnije sa Red Bullom. No, nekako je taj prelazak u WEC sa sobom donio uzbuđenja kakva se ne mogu iskusiti u Formuli 1 i timske kolege sa kojima sam postao nerazdvojan.

SI201610140235 Hires Jpeg 24bit Rgb

Na kraju, još da pitamo nešto za šta vjerujemo da najviše zanima naše čitaoce: koji ti je najdraži automobil?

Ja sam ambasador brenda Porsche i ovo što ću reći nema nikakve veze s tim. Porsche mi je oduvijek bio omiljeni brend. Brend ima i ikonu sportskih automobila, 911. To mi je najdraži automobil jer odiše elegancijom i nenametljivošću, a s druge strane uvijek je prisutan kao logičan izbor.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...