Ford B-Max (2012–2017)

Veća i robusnija Fiesta

Ford na našim prostorima nije ni približno popularan kao u zemljama okruženja. Nažalost! Po pravilu, radi se o dobrim automobilima, a takav je slučaj i sa B-Max-om...
04 Oktobar 2023

Veća i robusnija Fiesta

Ford B-Max (2012–2017) 1.5 TDCI (95 KS)

U automobilskoj industriji postoji samo jedan serijski model bez centralnog nosača krova i sa zadnjim kliznim vratima - Ford B-Max. Ova neobična kombinacija je bila senzacija kada je ovaj mali monovolumen predstavljen javnosti u proljeće 2012. godine. Ford B-Max je izgrađen na platformi i sa tehnologijom iz 2008. godine, koja je korišćena za Ford Fiestu, a karoserija je bila ojačana čelikom visoke čvrstoće. Iako su se stekli svi preduslovi za uspjeh u klasi koju su zastupali modeli kao što je Opel Meriva, uzimajući u obzir i dobru reputaciju Fieste i renomirani kvalitet marke Ford, nažalost, Ford B-Max se nije uspio zadržati čvrsto na tržištu. Fordov monovolumen B-Max je izvana kompaktan, ali iznutra prostran.

Ford B MAX 2013 1600 15

Duži je 13 centimetara od Fieste, širi za tri centimetara, i viši za 12 centimetara. Ovaj automobil je idealan za osobe sa smanjenom pokretljivošću i posebno pogodan za mlade porodice sa djecom u dječijem sjedištu. Otvaranjem prednjih vrata i kliznih zadnjih vrata, bez središnjeg nosača, stvara se slobodan prostor širok preko metar i po, što čini unošenje dječijeg sjedišta i pristup djetetu izuzetno jednostavnim. Iskustvo za volanom, dizajn, materijali i izrada automobila podsjećaju na vožnju veće Fieste, ali sa većim osjećajem ozbiljnosti i solidne konstrukcije, uz povećanu funkcionalnost. U B-Maxu je čak i suvozačko sjedište moglo da se preklopi, što dodatno povećava praktičnost i prilagodljivost prostora u automobilu.

Ford B MAX 2013 1600 18

Moderan 1,5-litarski dizel proizvodi 95 konjskih snaga i sasvim je dovoljan i za duža putovanja pod teretom. Karoserija B-Max modela se tokom godina pokazala kao izuzetno čvrsta i otporna na koroziju, što doprinosi dugovječnosti vozila. Međutim, unutrašnjost automobila može djelovati zastarjelo sa previše prekidača na centralnoj konzoli. Kupci danas često preferiraju velike ekrane osjetljive na dodir, što nije dostupno na ovom modelu. Najviše prijavljenih kvarova odnosilo se na rad kvačila, što je bio ozbiljan problem. Problemi sa sinhronizacijom petog stepena prenosa takođe su bili prisutni, iako u manjem obimu. Elektronika je takođe bila izvor problema, uključujući „Start-Stop“ sistem koji može otkazati zbog senzora ili lošeg akumulatora. Zamjena odgovarajućeg akumulatora može biti skupa.

Ford B MAX 2013 1600 21

Osvjetljenje na zadnjim svjetlima takođe je predstavljalo problem zbog loše izvedenih kontakata, ali se može popraviti uz malo truda i vještine. Ozbiljniji problemi javljaju se na centralnoj elektronskoj jedinici, često nakon dužih vožnji na auto-putu. Što se tiče vješanja, upravljačkog mehanizma i kočnica, ovi sklopovi su ocijenjeni kao izuzetno izdržljivi i pouzdani. Uopšteno gledano, Ford B-Max može biti dobar izbor, posebno ako se može nabaviti po povoljnoj cijeni. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.5 TDCI (95 KS)
Prosječno 4,5
Najmanje 4,1
Najviše 5,1

Prednosti

Čvrsta karoserija, prostranost najveća u klasi, štedljiv 1.5 TDCi motor, prijatna kabina, sigurnost svih putnika

Mane

Kvačilo i ručni mjenjač, povremeni problemi sa centralnom elektronskom jedinicom, nepopularnost

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.498 ccm
Snaga 95 KS pri 3.750 o/min
Max obrtni momenat 215 Nm pri 1.750–2.000 o/min
Najveća brzina 173 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 13 s
Dimenzije DxŠxV 407 x 175 x 160 cm
Masa 1.241 kg
Osovinski razmak 248 cm
Prtljažnik 318–1.386 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2012. Službeno predstavljen na salonu automobila u Ženevi  

• 2016. Turbobenzinac od 120 KS pojačan na 125 KS, a uvedena je i još snažnija verzija sa 140 KS

• 2017. Prestanak proizvodnje, bez direktnog nasljednika




⚠️ Obrati pažnju:

ForBmaxkvacilo1

Najviše kvarova kod B-Max-a je registrovano na sistemu kvačila i dvomasenog zamajca

 

FordBmaxmjenjac2

U ručnom mjenjaču sa šest stepeni prenosa povremeno može otkazati sinhron petog stepena prenosa

 

Fordbmaxelektro3

Elektronska kontrolna jedinica nenadano može zakazati poslije duže vožnje auto-putem.

 

Više informacija o modelu Ford B-Max pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...