Test - Toyota Corolla Cross 2.0 Style FWD

Uzeto najbolje od Versa i RAV4

Nakon što su odustali od monovolumenskog Versa i gabaritno izdigli RAV4 daleko iznad srednje klase, u Toyoti su odlučili da kupcima ponude jedan potpuno novi model off-road karaktera. Corolla Cross primarno je namijenjena porodičnim vozačima, mada ima dovoljno aduta da se nametne i sadašnjim vlasnicima RAV4...
22 Mart 2023

Uzeto najbolje od Versa i RAV4

Toyotina ofanziva na SUV segment prošle godine je u Evropi rezultirala sa dva nova modela. Prvi je automobil gradskog formata - Yaris Cross, a drugi broj veća, kompaktna Corolla Cross koju ekskluzivno testiramo. Corolla Cross je nastala iz potrebe da se popuni praznina nastala povlačenjem monovolumena Verso. On je, podsjećamo, na evropskom tržištu bio prisutan od 2001. do 2018. godine kada zbog pada potražnje ne dobija zeleno svjetlo za razvoj nasljednika. Kao osnova za Corollu Cross uzeta je sada već dobro poznata GA-C platforma, koje se koristi za Toyotine i Lexusove kompaktne modele. Ona je sa 4,46 metara dužine u aktuelnoj Toyotinoj gami pozicionirana između C-HR i RAV4 modela, odnosno u sredini evropskog C-SUV segmenta u kojem danas vlada veoma jaka konkurencija. Da bi se istakao u takvom društvu, japanski novitet ponudio je specifičan i dopadljiv dizajn. Sam automobil u prodaji je od 2020. godine kada je predstavljen na Tajlandu, a nakon Južne i Sjeverne Koreje krajem prošle godine stigao je i u našu zemlju.

 

 

 

 

Snažan i robustan izgled novog japanskog SUV-a posebno je skrojen za evropsko tržište. U prvom planu su upečatljiva i efektno oblikovana glavna LED svjetla, te široka četverougaona maska hladnjaka. Upečatljivo izgleda i robusni prednji branik, koji je na sredini istaknut bijelom oplatom. Istovremeno svi podlozi najbliži dijelovi karoserije zaštićeni su debelim slojem stilizovane plastike, čije crnilo je na pragovima i pozadi skladno umanjeno sa lakiranim bijelim umecima. Pripadnost Toyotinoj gami hibridnih automobila osim sa specifičnim natpisom na petim vratima istaknuta je i prepoznatljivim znakovima sa plavom pozadinom. Serijski 17-inčni alu naplaci u testnom Style paketu opreme, koji je ujedno srednji od tri ponuđena, nadograđeni su sa 18-inčnim u kombinaciji sa zimskim pneumaticima slovačkog brenda Matador u dimenziji 225/50.

 


Kao veoma lijep detalj izdvojili bismo formatom velike i veoma pregledne bočne retrovizore, koji nisu instalirani kao što je to uobičajeno na okvir vrata, već na bočni panel u stilu sportskih modela. Zadnji dio najmanje je atraktivan segment Corolle Cross, ali modernim LED svjetlima i jednostavnom braniku se ne može ništa realno prigovoriti već je to stvar ličnog doživljaja. Peta vrata su široka i dovoljno visoko se podižu da je pristup prtljažniku jednostavan i dvometrašima. Porodičnim ljudima to je veoma bitan kvalitet, jer će u prtljažnik osnovne zapremine 436 litara dok djeca ne odrastu ubacivati mnoštvo kabastih stvari poput: kolica, autića, bicikala i slično. S obzirom na to da je nasljednik monovolumenske Corolle, nimalo nas ne čudi što Cross model nudi raskošan prostor za glavu i noge, kako naprijed tako i pozadi. Prednja i zadnja vrata su velika i široko se otvaraju, što omogućava jednostavniji pristup kabini, dok velike staklene površine pružaju prozračnost i dodatno naglašavaju uzornu prostranost koja će biti primarni kvalitet u privlačenju kupaca kojima su oba reda sjedišta zauzeta svakodnevno.

 


Enterijer je u značajnoj mjeri preuzet od standardne Corolle, mada je ponuda prostora osjetno raskošnija, posebno iznad glava putnika. Vozačeva pozicija pruža odličnu preglednost okoline vozila, a detalj koji nikada nije previše pohvaliti su odlični bočni retrovizori zahvaljujući kojima je vožnja unazad relaksirajuća. U svim situacijama kada se vozačevo oko dvoumi šta vidi, koristan dodatak predstavlja i zadnja parking kamera, koja se u najbogatijem, Executive paketu opreme nadograđuje sa panoramskim nadzorom vozila koji pokriva 360 stepeni. U Corollu Cross ugrađene su brojne napredne tehnologije. Među njima se ističe, prije svega, najsavremeniji sistem informisanja vozača sa grafički modernizovanim digitalnim instrumentima koji se prikazuju na 12,3-inčnim ekranu visoke rezolucije. U okviru multimedijalnog sistema nalazi se i centralni 10,5-inčni na dodir osjetljivi ekran sa veoma jednostavnim grafičkim sadržajima. Oba sistema nude vidan napredak u pogledu grafičkog prikaza, ali i brzine rada u odnosu na dosadašnja rješenja.

 


Multimedija pruža savremenim korisnicima veoma bitnu mogućnost bežičnog povezivanja sa pametnim telefonima putem Apple CarPlay i Android Auto aplikacija, te Toyota Smart Connect paketa. Praktičnost navigacije unaprijeđena je putem Clouda, koji omogućava primanja saobraćajnih obavještenja, glasovnih uputstava i online ažuriranja. Osim toga, tu je i niz internet usluga raspoloživih preko serijske MyT aplikacije koja omogućava uvid u analitiku vožnje, položaj automobila, pa čak i daljinsko upravljanje funkcijama. Osim brojnih virtuelnih kvaliteta Corolla Cross nudi i mnoštvo našim čulima opipljivijih, a među njima posebno treba istaći veoma pedantnu završnu obradu i uzornu čvrstinu svih spojeva. Plastika i nije toliko mekana kao kod nekih konkurenata, ali Toyotini kupci obično na tu činjenicu ne gledaju s negodovanjem. Kvaliteti TNGA-C platforme ogledaju se u tradicionalnoj čvrstini koja se osjeti u svim Toyotinim modelima, a u Corolli Cross zbog njenog off-road karaktera dobija neki poseban značaj. Zvučna izolacija kabine je dobra, ali ne i najbolja, što se osjeti na auto-putu ili kada vozite u uslovima sa snažnim vjetrom koji duva oko vozila.

 


Ono što raduje je konstantnost vješanja u najrazličitijim uslovima za vožnju. To u praksi znači da Corolla Cross bez obzira na kojoj je podlozi vozili: asfaltu, makadamu, snijegu, travi, blatu, djeluje kao da je podešena upravo za takve uslove. To vam daje punu sigurnost i povjerenje u automobil, do te mjere da se morate obuzdavati u off-road izazovima kako ne biste otkrili limite prednjeg pogona sa kojim je bio kombinovan testni model i nepovratno se zaglavili. Ta činjenica znači da će velikoj većini vozača prednji pogon biti sasvim dovoljan, odnosno da se doplata za 4x4 koncept, koji je u ovom slučaju hibridni, odnosno sa elektromotorom na zadnjoj osovini preporučuje vozačima koji zbog zahtjevne konfiguracije terena po kojoj se svakodnevno voze imaju realnu potrenu za istim. Odlično oslanjanje prati i dovoljno direktan upravljač sa kojim se lako određuju idealne putanje kroz krivine, te vozi uzorno dinamično i sigurno. Sve navedeno ipak treba shvatiti kao granične mogućnosti automobila, odnosno naglasiti da je testni automobil najugodniji u opuštenom ritmu vožnje kada dolaze do potpunog izražaja najbolji kvaliteti hibridnog pogona čiji primarni cilj nije dinamika već ekonomičnost. Corolla Cross odlična je zamjena za monovolumenski Verso, kojem parira i praktičnim prtljažnikom čija zapremina varira od 436 do 1.359 litara. Sa baznim, ali potpunim Luna paketom opreme dostupna je za 72.000 KM, dok je za srednji Style s kojim je kombinovan testni model potrebno izdvojiti 76.410 KM. Kvalitet više je i desetogodišnja garancija, koju japanski brend daje na hibridnu bateriju, odnosno kroz Toyota Relax program.



PETA GENERACIJA HIBRIDA
Corolla Cross je prvi Toyotin model u koji se ugrađuje nova, peta generacija hibridnog pogonskog sistema. On se u osnovi značajno oslanja na dosadašnju hibridnu tehnologiju, s tim što sada nudi veći obrtni moment i veću snagu elektromotora, efikasniji je i ugodniji u vožnji. Kao i svaki hibridni pogon i Toytin zahtijeva od vozača da se prilagodi njegovom ritmu rada, tačnije specifičnom razvoju snage koji ima tri elektronski definisana karaktera: Eco, Sport i Normal. Novi pogon kombinuje 2.0-litarski benzinski agregat sa hibridnim sklopom i litijum-jonskom baterijom kapaciteta 4,08 Ah. Benzinski agregat razvija 152 KS, dok elektromotor raspolaže sa njih 113. Toyota vozaču ispod pedale gasa u hibridnom sklopu na raspolaganje stavlja 197 KS. Kao veza između benzinca, elektromotora i prednjih točkova koristi se CVT mjenjač. Nije stepenovan kao ostali automatici i najugodniji je u laganom ritmu vožnje kada neprimjetno obavlja svoj posao. Hibridni pogon ne bježi ni od sportske dinamike, koja se ogleda u ubrzanju od 0 do 100 km/h za 7,7 sekundi, a ni najveća brzina od 180 km/h nije za zanemariti. Ipak najveći njegov kvalitet nije dinamika već skromna potrošnja koja se najčešće kreće u rasponu od 5 do 6 litara benzina. U opuštenom ritmu magistralom prosjek se može spustiti i na četiri litra, dok je na auto-putu realnost oko sedam litara, jer tada hibridni sklop najmanje koristi asistenciju elektromotora. Automobil se može voziti i samo na struju, ali je takva vožnja zbog skromnog kapaciteta baterija svedena na kratke relacije.  

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...