BMW 5 E60 (2005–2010)
Uvijek poželjan, ali skup za održavanje
BMW serije 5 uz kodnu oznaku E60/61 još je predmet želja sportski nastrojenih vozača koji se ne žele odreći limuzinskog komfora. Zbog skupih rezervnih dijelova i istog takvog redovnog održavanja treba biti vrlo oprezan prije kupovine...
BMW 5 E60 (2005–2010) 530d (218 KS)
Bilo koji model BMW-a oduvijek je bio predmet želja ovdašnjih vozača od kojih većina jednostavno nema sredstava za nabavku novog automobila, pa su prisiljeni gledati oglasnike sa ponudom polovnjaka. Zbog odličnog balansa između performansi, voznih osobina i ponude prostora sama po sebi se kao najpametniji izbor nameće serija 5. Iako je BMW ranije bio popularan prvenstveno zbog odličnih benzinskih motora, sa pojavom serije E60 pokazalo se da i dizalaši imaju jednak sportski karakter iako su mnogi sumnjičavo vrtjeli glavama.
Sportske performanse na radost ljubitelja BMW-a pratila je neočekivano mala prosječna potrošnja u to vrijeme vrlo skupog dizel goriva. Prije kupovine u ovlaštenom servisu provjerite da li je bivši vlasnik zamijenio fabričke, problematične brizgaljke goriva. Ako podatak nije arhiviran u ovlaštenoj servisnoj mreži, nemojte nasjedati na slatkorječivost prodavca, jer posljedice lakovjernosti mogu biti jezivo skupe. Od ostalih grešaka na motoru može se očekivati kvar senzora radilice motora, pogrešan rad varijabilnog razvodnog mehanizma ventila i totalno začepljenje DPF filtera. Recimo da je radni vijek DPF filtera u najboljem slučaju 130.000 km, te da za ugradnju novog treba predvidjeti približno 3.000 KM.
Kada već spominjemo skuplje kvarove, istaknimo automatski mjenjač čija popravka košta najmanje 3.000, ali eura... Zanimljivo je što je najviše primjedbi otišlo na moderne „Runflat“ gume koje su iznenada gubile pritisak, a pri tome nikada nisu pružale udobnu vožnju. Mnogi su vlasnici ugradili obične, jeftinije i znatno udobnije... Oblik posude tečnosti za pranje vjetrobranskog stakla uzrokovao je sakupljanje taloga na ulazu u električnu pumpu koja je na kraju usljed pregrijavanja otkazivala. Prve serije inovativnog i-Drive sistema imale su dosta grešaka, koje su se postepeno otklanjale tokom redovnih posjeta servisima.
S obzirom na to da se BMW serija 5 E60/61 odlično prodavala, ne treba čuditi bogata arhiva prikupljena na osnovu iskustava vlasnika. A u njoj se pored navedenog mogu naći pritužbe na loše spojeve akumulatora sa ostatkom instalacije, ulazak vode u elektronsku jedinicu i korodiranje kočionih crijeva koja zbog sigurnosnih razloga treba da se mijenjaju svakih šest do sedam godina. BMW 5 E60/61 je zaista poželjan automobil, ali zbog zahtjevnog i skupog održavanja moguće je da naletite na primjerak koji već u startu traži ogromna ulaganja bez kojih neće pružiti ni približno očekivana zadovoljstva...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 530d (218 KS) |
Prosječno |
8,5 |
Najmanje |
5,9 |
Najviše |
11,2 |
Prednosti
Udobnost, sportski ugođaj bez obzira na odabrani motor, osjećaj u putničkom prostoru, prtljažnik, u odnosu na snagu niska potrošnja
Mane
Kratak radni vijek DPF filtera, brizgaljke goriva sklone kvarovima, kočione cijevi sklone koroziji, Runflat gume nisu ispunile očekivanja, i-Drive sistem u prvim serijama
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
2.993 ccm |
Snaga |
218 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
500 Nm pri 2.000 o/min |
Najveća brzina |
245 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
7,1 s |
Dimenzije DxŠxV |
484,1 x 184,6 x 146,8 cm |
Masa |
1.670 kg |
Osovinski razmak |
288 cm |
Prtljažnik |
520 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2004. BMW predstavlja novu seriju 5 kodne oznake E60 sa širokom paletom motora i mjenjača
• 2005. Prvi primjerci stižu u evropske i američke prodajne salone
• 2007. Urađena prva poboljšanja uz uvođenje novih verzija benzinskih i dizelskih agregata
• 2009. Predstavljena Business Edition verzija, koja pojam komfora i performansi diže na vrlo visok nivo
⚠️ Obrati pažnju:
Injektori za ubrizgavanje goriva posebno su bili problematični na verziji 530d
Ako se pokvari automatski mjenjač što nije rijetkost računajte na skupu popravku
U prvim serijama i-Drive sistema je donosio dosta glavobolja umjesto da olakša upravljanje raznim sistemima
Više informacija o modelu BMW Serije 5 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.