Od 0 do 100 km/h
Trenutno najbrži automobili na svijetu
Nekada su se razlike mjerile desetinama, a danas stotinkama sekunde...
Granica od dvije sekunde odavno je probijena, ali borba za apsolutni tron u ubrzanju nikada nije bila žešća. Riječ je, naravno, o ubrzanju od 0 do 100 km/h, jednoj od najcjenjenijih stavki među ljubiteljima automobila. Možda čak važnija od krajnje brzine jer ova vrijednost mnogo govori o stvarnim performansama vozila. Decenijama se mjerilo koliko brzo automobil stiže od mirovanja do zadate tačke, bilo na brzinomjeru, 402 metra ili u filmskim jurnjavama. Naravno, sve to isključivo na zatvorenim stazama.

U posljednjih trideset godina stvari su se drastično promijenile pa danas gotovo svaki snažniji električni kompakt postiže ubrzanje ispod pet sekundi. Nekada su se razlike mjerile desetinama, a danas stotinkama sekunde. Automobili koji su nekada važili za čudovišta performansi danas djeluju gotovo pitomo, a broj dva ispred decimale više nije nikakva granica. Vrijeme je da pogledamo ko su današnji apsolutni kraljevi ubrzanja.

5. Czinger 21C - 0 do 100 km/h: 1,9 sekundi
Egzotična imena poput Ferrarija, Lamborghinija ili Bugattija danas više nisu u samom vrhu. Među automobilima koji probijaju granicu od dvije sekunde, Czinger 21C je peti na listi ove godine.
Riječ je o najmoćnijem serijskom automobilu koji još uvijek koristi motor s unutrašnjim sagorijevanjem. Hibridni sklop čini 2,9 litarski V8 s dva turbopunjača i 760 KS na zadnjoj osovini, uz dva elektromotora na prednjoj osovini snage oko 500 KS. U verziji Blackbird, ukupna snaga iznosi 1.369 KS.
Uz masu od oko 1.300 kilograma i sedmostepeni sekvencijalni mjenjač, superautomobil iz Los Anđelesa dostiže maksimalnih 350 km/h, a do 100 km/h stiže za 1,9 sekundi. Proizvodnja je ograničena na 80 primjeraka, a cijena prelazi dva miliona eura bez poreza.

4. Pininfarina Battista - 0 do 100 km/h: 1,86 sekundi
Ime Battista nosi veliku težinu u automobilskoj istoriji, a ovaj model razvijen je u saradnji s Rimcem, te se ručno proizvodi u Italiji.
Četiri elektromotora isporučuju ukupno 1.927 KS, dok masa vozila iznosi 2.302 kilograma. Dužina od 4,91 metar i maksimalna brzina veća od 350 km/h jasno govore o ambicijama ovog automobila.
Za sprint do 100 km/h treba mu svega 1,86 sekundi, a proizvodnja je ograničena na 150 primjeraka, dok osnovna cijena iznosi oko dva miliona eura.

3. Aspark Owl - 0 do 100 km/h: 1,78 sekundi
Aspark Owl jedan je od pionira električnih hiperautomobila. Razvijen u Japanu, a proizveden u Italiji, ekstremno niski automobil visok svega 91 centimetar koristi četiri elektromotora ukupne snage 1.980 KS.
Sa masom od 2.050 kilograma i maksimalnom brzinom od čak 413 km/h, Owl nudi brutalne performanse, a do 100 km/h stiže za samo 1,78 sekundi.
Proizvedeno je 40 kupea po cijeni od 2,5 miliona eura, dok je roadster verzija ograničena na 20 primjeraka, s cijenom od tri miliona eura.

2. Rimac Nevera R - 0 do 100 km/h: 1,72 sekunde
Rimac je ime koje se danas gotovo podrazumijeva kada se govori o električnim rekordima, a verzija Nevera R predstavlja najmoćniji i najbrži model iz Hrvatske.
Četiri elektromotora, po jedan za svaki točak, razvijaju ukupno 2.136 KS, koji uspješno nose masu koja iznosi 2.265 kilograma do maksimalne brzine od čak 430 km/h. Do 400 km/h Nevera R stiže za 17,35 sekundi, ali ono što je još fascinantnije je da do 100 km/h stiže za 1,72 sekunde. Proizvodnja je ograničena na 40 primjeraka, a cijena iznosi oko 2,3 miliona eura.
1. McMurtry Spéirling Pure - 0 do 100 km/h: 1,5 sekundi
Apsolutni vladar ubrzanja izgleda kao da je pobjegao iz Hot Wheels kolekcije autića. McMurtry Spéirling Pure je ekstremno kompaktan automobil, ali s tehnologijom kakva se rijetko viđa. Karbonski monokok, dva elektromotora snage 1.013 KS, masa od svega 1.300 kilograma i poseban ventilatorski sistem koji stvara 20 kN potisne sile čine ovaj automobil gotovo zalijepljenim za asfalt.
Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h za nevjerovatnih 1,5 sekundi, što ga čini najbržim drumski legalnim automobilom na svijetu. Maksimalna brzina iznosi 298 km/h, a proizvodnja je ograničena na 100 primjeraka, dok cijena počinje od oko 1,1 milion eura. Zanimljivo je da je najbrži ovogodišnji autromobil istovremeno i najjeftiniji, ako se išta od ovoga može nazvati jeftinim.
U narednim godinama očekuje se dolazak još ekstremnijih modela koji bi mogli pomjeriti ove granice. Neki su već najavljeni, neki postoje samo na papiru, ali jedno je sigurno a to je da je trka za najbržih 100 km/h tek počela.
Sljedeće godine stižu modeli koji bi mogli da uzdrmaju poredak stvari:
SP Automotive Chaos Zero Gravity - 1.55 seconds

Electron Quasar - <1.65 seconds

Elation Freedom EV - 1.8 seconds

Konačna lista za ovu godinu izgleda ovako:
McMurtry Spéirling Pure - 1.5 seconds
Rimac Nevera R - 1.72 seconds
Aspark Owl - 1.78 seconds
Pininfarina Battista - 1.86 seconds
Czinger 21C - 1.9 seconds
Hyptec SSR Sprint Extreme Edition - 1.9 seconds
Koenigsegg Gemera HV8 - 1.9 seconds
Xiaomi SU7 Ultra - 1.98 seconds
Corvette ZR1X - <2 seconds (estimated)
Pininfarina B95 - <2 seconds