Porsche Cayenne Turbo
SUV budućnosti sa više od 1.000 KS
Iako još nema zvaničnih cijena ni kompletnih tehničkih podataka, već sada je jasno – Cayenne Turbo Electric nije samo još jedan električni SUV...
Porsche možda usporava tempo elektrifikacije zbog slabije potražnje, ali to ne znači da pravi kompromise jer novi Cayenne Turbo Electric donosi više od 1.000 konjskih snaga i najavljuje potpuno novu eru za najprodavaniji SUV iz Stuttgarta.
.webp)
U pitanju je četvrta generacija Cayennea (E4), koja će paralelno živjeti uz aktuelni benzinski model, a bazira se na PPE platformi Volkswagen Grupe, poput novog Macana, ali nije riječ o „uvećanom Macanu“. Cayenne je dobio novu generaciju baterije, uljno hlađen zadnji elektromotor, modernizovani infotainment i opciju Porsche Active Ride aktivnog ogibljenja.

Performanse su brutalne: ubrzanje 0–100 km/h ispod 3 sekunde, a do 200 km/h stiže za manje od osam. Ogromnih 1.500 Nm obrtnog momenta osigurava silovito povlačenje u svim režimima, dok maksimalna rekuperacija od 600 kW i punjenje snagom od 400 kW (10–80% za 16 minuta) predstavljaju tehnički vrhunac među električnim SUV-ovima. Nova baterija kapaciteta 113 kWh pruža do 600 km dometa prema evropskom ciklusu.
.webp)
Inženjeri su otišli daleko u optimizaciji: baterijski moduli direktno su pričvršćeni na šasiju, čime se smanjuje težina i povećava energetska gustoća, dok zadnji motor koristi inovativno uljno hlađenje namotaja, omogućujući dugotrajnije performanse i jaču regeneraciju. Ova tehnologija inspirisana je trkačkim Cayman GT4 E-Performance konceptom, a Cayenne će biti i prvi serijski EV sposoban za bežično induktivno punjenje.

Šasija donosi rješenja slična Macanu, ali s posebnim podešavanjima. Težina je blago pomaknuta prema zadnjem dijelu (52%), a Active Ride sistem u vožnji omogućava gotovo savršenu kontrolu karoserije – čak i na neravnom terenu. Standardno dolazi sa vazdušnim vješanjem s adaptivnim amortizerima, dok Active Ride donosi iskustvo koje SUV pretvara u sportski automobil.
.webp)
Unutrašnjost je prepoznatljivo Porsche, ali modernizovana, a najviše pažnje privlači novi zakrivljeni centralni ekran, dok je pohvalno što su zadržane i fizičke komande.
.webp)
Iako još nema zvaničnih cijena ni kompletnih tehničkih podataka, već sada je jasno – Cayenne Turbo Electric nije samo još jedan električni SUV. On je demonstracija inženjerske moći Porschea, sposoban da u isto vrijeme pruži domet, udobnost i performanse.