Citroen C2 (2003–2008)
Stvoren za gradske izazove
Citroenov gradski mališan C2 na tržištu je egzistirao samo pet godina i poslije gašenja proizvodnje nije dobio nasljednika. Vlasnici nisu bili pretjerano zadovoljni...
Citroen C2 (2003–2008) 1.4 (75 KS)
U želji da osvoji veliki broj kupaca u velikim gradskim sredinama Citroen je na tržište izbacio model C2. Dopadljiv dizajn i za to doba moderna tehnologija obećavali su solidne prodajne rezultate. Iako prodaja u početku nije bila loša, interes kupaca polako je jenjavao pa je posljednji C2 isporučen 2009. godine. Konkurencija je bivala sve jača, ali i kvalitetnija pa u to vrijeme nije bilo opravdanog razloga za razvijanje nasljednika.
Oni koji se bave evidentiranjem problema zabilježili su greške na poklopcu prtljažnika, koji je izazivao negodovanje čak i kada je bio ispravan. Naime, njegove dimenzije i oblik nisu se pokazali kao praktični. S obzirom na to da se radi o automobilu sa dvoja vrata posebnu pažnju treba posvetiti mehanizmu prednjih sjedišta. Što se C2 tiče moramo reći da se mehanizam često znao zaglaviti pa je sjedište ostajalo u preklopljenom položaju. Budući da se češće preklapa suvozačko sjedište nije čudo što mehanizam zakaže baš na njemu.
Što se moderne tehnologije tiče, C2 se već na startu prodaje nudio sa „start-stop“ sistemom i robotizovanim manuelnim mjenjačem SensoDrive. Iako je takva transmisija prvenstveno godila pripadnicama ljepšeg pola nije se pokazala bezgrešnom. Naime, sklop mjenjača je jako osjetljiv na temperaturu okoline. Ako je previše hladno, mjenjač bez ikakvog razloga uključuje više stepene prenosa, dok za vrijeme ljetnjih vrelina ostaje zaglavljen u drugom stepenu prenosa. Po tome je lako zaključiti da je Citroen C2 najbolje voziti u mjestima sa umjerenom klimom jer, očigledno, „ne voli“ ekstreme.
Dizel motor u malom automobilu znači mizernu potrošnju goriva pa ni C2 nije izuzetak. Ali, natezači zupčastog remena znaju proizvoditi buku. Naravno, ona nije bezopasna nego je najava za raniji, skupi veliki servis. Kod nekih se modela često kvarila vodena pumpa... Snažna verzija, 1.6 VTS imala je neobičan problem – pucali su šarafi na izduvnoj grani što je krajnje neugodno. S obzirom na skučen prostor ni popravak nije jednostavan. Nije sve tako crno kao što izgleda. Citroen C2 se pokazao kao jedan od najekonomičnijih automobila u svakom pogledu. Pri tome se misli na potrošnju goriva i generalno niske troškove eksploatacije. Ako naiđete na solidno očuvan primjerak ne trebate oklijevati, tim prije, jer je cijena na EU tržištu bagatelna...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.4 (70 KS) |
Prosječno |
5,5 |
Najmanje |
5,1 |
Najviše |
9,7 |
Prednosti
Niski troškovi eksploatacije, okretnost u gradu, široka ponuda motora, savremena tehnološka rješenja, sigurnost svih putnika. i
Mane
Vrata prtljažnika, loš rejting kod prvih vlasnika, mehanizam prednjih sjedišta, davno se prestao proizvoditi pa dostupnost pojedinih rezervnih dijelova može biti problem.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.360 ccm |
Snaga |
73 KS pri 5.400 o/min |
Max obrtni momenat |
116 Nm pri 3.300 o/min |
Najveća brzina |
169 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,6 s |
Dimenzije DxŠxV |
366 x 165 x 147 cm |
Masa |
990 kg |
Osovinski razmak |
231 cm |
Prtljažnik |
166–879 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2003. Citroen predstavlja svoj adut u gradskoj klasi automobila označen kao C2.
• 2005. Dolazi do širenja ponude motora. Raspon snage je od 61 do 122 KS.
• 2007. Pred kraj proizvodnje nudi se blago redizajnirana verzija sa nizom tehnoloških poboljšanja.
• 2008. Krajem godine donesena odluka o gašenju proizvodnje.
⚠️ Obrati pažnju:
Dvodijelna vrata prtljažnika nisu dobro prihvaćena, jer mehanizam zna zakazati, a ni praktičnost nije onakva kao iz reklame
Mehanizam prednjih sjedišta sklon je neugodnim kvarovima. Popravak je dosta komplikovan
Mjenjač SensoDrive u ekstremno hladnim ili toplim danima ne radi kako treba. Popravak je gotovo nemoguć
Više informacija o modelu Citroen C2 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.