Test - Peugeot 207 1.4 E Active
Srcolomac sa novim adutima
U 2010. godinu 207-ica je ušla sa nekoliko novih dizajnerskih detalja, sa modernijim enterijerom i štedljivijim motorima. To bi trebalo biti dovoljno da ljepuškasti "francuz" održi korak sa sve jačom konkurencijom...
Najprodavaniji gradski automobil u proteklih nekoliko godina, Peugeot 207, prošao je kroz očekivanu fazu podmlađivanja, svojevrsni redizajn. Kako je to uobičajeno, uz pokoji novi detalj svana i u unutrašnjosti došli su i čistiji dosadašnji agregati. Ako je prošli model bio miljenik ženskog pola, novi će im ljepotom zasigurno slamati srca. Naravno, ovo važi samo za osobe kojima „leži“ lavlji oblik Peugeotovih vozila. Zbog čega je ovaj francuski mališan najomiljeniji u svojoj klasi, provjerili smo testiranjem kod nas najpopularnije Active verzije, pokretane 1.4-litarskim benzinskim agregatom od 75 KS.
Automobil koji je dizajnerski proslavio novije Peugeotove modele, i koji i dan danas djeluje imun na godine, je model 206. Napraviti dostojnog nasljednika ovom danas već kultnom modelu bio je veoma težak zadatak, koji su Francuzi ipak uspjeli da realizuju. Na početku karijere Peugeot 207 se suočio sa oprečnim kritikama po pitanju dizajna. Dok su ga jedni dizali u nebesa, drugi su ga kudili, tvrdeći da je njegov oblik suviše usiljen i preagresivan, te nikako fluidan i bezvremenski, kao što je to bio slučaj sa 206-icom. U pravu su bili i jedni i drugi, jer u slučaju 207-ice sve se svodi na lični stav, koji vam nalaže da ga volite ili ne volite.
Dobri poznavaoci kompaktnog „francuza“ lako će pronaći razlike u poređenju sa dosadašnjom verzijom, dok će se onima koji to nisu, Peugeot 207 činiti elegantnijim. Razlog za to leži najviše u prednjem dijelu, koji je dobio manje razvučen usisnik vazduha, čiji se trapezoidni oblik znatno ljepše uklapa sa ostatkom karoserije. Tu su i nova svjetla za maglu u posebnim kućištima, dok pozadi dominiraju nova svjetlosna tijela sa integrisanim LED diodama, koja obezbjeđuju moderniji optički nastup ovog modela. Dizajnerska osvježavanja zahvatila su i enterijer, koji je dobio ugodnije materijale, drugačije komande klimatizacionog uređaja, te bogatiju opremu. Iza u svim pravcima podesivog trokrakog servo upravljača izrađenog od pjenastog materijala postavljeni su analogni instrumenti, sa bijelom, sportskom pozadinom. Novitet u ovom dijelu predstavlja takozvani GSI sistem, odnosno indikator promjene stepena prenosa, kojim se sugeriše vozaču kada je idealno vrijeme za izmjenu brzina s ciljem snižavanja potrošnje goriva.
U novitet ubrajamo i daljinskog zatvaranja prozora dužim pritiskom na taster zaključavanja na ključu. Što se tiče ponude prostora i same udobnosti, Peugeot 207 na ovom polju briljira, posebno u prednjem dijelu, gdje će adekvatnu poziciju naći i korpulentnije osobe. Na zadnjoj klupi situacija je malo drugačija, jer ponuda prostora je u skladu sa klasom kojoj pripada ovaj model. Drugačije rečeno, dugonogim osobama nedostajaće komocije u predjelu koljena, dok po pitanju širine i udaljenosti glave od krova nemamo primjedbi. Što se tiče ponude prtljažnog prostora, 207-ica raspolaže sa osnovnih 270 litara, koji se uobičajenim preklapanjem zadnje klupe mogu povećati na krajnje 923 litre, što su ostvarenja u prosjeku klase. Da je drugi po opremljenosti Active paket sasvim dovoljan za većinu vozača, pokazuju i ostali serijski elementi, kao što su set prednjih i bočnih vazdušnih jastuka, fabrički CD MP3 audio-uređaj sa komandama na upravljaču, putni kompjuter, te elektrifikovana prednja stakla i vanjski retrovizori sa grijanjem.
Za pogon testnom modela iskorišten je vremešni četverocilindraš, koji sada ispunjava aktuelne Euro 5 norme o izduvnim gasovima. Izdržljivi benzinac još jednom nas je prijatno iznenadio, jer se pokazao kao sasvim adekvatan pogon za većinu putnih iskušenja. I pored toga što ne puca od snage, njegova odlična usklađenost sa preciznim petostepenim ručnim mjenjačem pružiće dovoljno užitka u vožnji, pod uslovom da 207-ica nije maksimalno opterećena. Osjećaju odlične dinamičnosti doprinosi i izvanredno ogibljenje, zbog kojeg Peugeot 207 zasigurno spada u jedan od najstabilnijih, najpitomijih i najpredvidljivijih automobila u klasi. Iako klasične koncepcije sa prednjim poprečnim ramenima i zadnjom torzionom osovinom, podvozje 207-ice sposobno je da se nosi sa puno jačim i većim agregatima od testnog 1.4-litraša.
MOTOR BENZINSKA KLASIKA
Pogonski agregat je poznati 1.4-litarski četverocilindraš TU generacije. I pored klasične konstrukcije i dvoventilske tehnologije, ovaj agregat u dosadašnjoj eksploataciji pokazao se kao veoma izdržljiv i štedljiv, tako da je zbog toga bio i najčešći izbor kupaca, koji su se odlučivali za ovaj model. Sa svojih 75 KS, ostvarenih pri 5.400 o/min, te obrtnim momentom od 118 Nm, ovaj agregat solidno pokreće 207-icu i pored toga što njena masa, usljed brojnih sigurnosnih ojačanja karoserije, iznosi priličnih 1.215 kilograma.
Tokom vožnje na granici mogućnosti, Peugeot 207 u brzim krivinama lagano proširuje putanju prednjim dijelom, ali nikada naglo i nepredvidljivo. Rezultat je utoliko bolji jer je naš testirani model raspolagao zimskim pneumaticima, što govori da bi sa adekvatnim ljetnim ostvarenja bila još bolja. Pri mjerenju performansi brojke su pokazale da je 75 KS dovoljno za svakodnevnu vožnju, ali ne i za visoke brzinske prosjeke. Ipak, ubrzanje do 100 km/h za 14,6 sekundi i maksimalna brzina od 166 km/h solidna su ostvarenja uzmemo li u obzir priličnu masu vozila, koja je veća od 1,2 tone. Na testu nas je ugodno iznenadila prosječna potrošnja, koja je i pored negativnog omjera snaga/masa iznosila 7,1 litru. U pozitivnosti redizajnirane 207-ice možemo ubrojiti i dobre kočnice u kombinaciji disk/doboš, ojačane standardnim ABS sistemom sa automatskim aktiviranjem svih pokazivača smjera pri naglom kočenju.