Premijera – Dacia Bigster
Spreman za velike stvari
Dacia je odlučila da igra na veliko! Svjetskom premijerom novog člana porodice i prvim predstavnikom brenda u C-SUV segmentu Rumuni unose pometnju među konkurente jer će, kao prvi u Renault grupaciji, Bigsterom ponuditi nova pogonska rješenja uz konkurentne cijene...
Dacia Bigster postaje najveći Dacijin automobil u ponudi. To mu u imenu piše, ali to otkrivaju i njegove dimenzije. Naime, protezaće se na 4 metra i 57 centimetara, mjeriće širinu od 181 centimetar, a u odnosu na širinu niži je za 10 centimetara. Ako se uporedi sa konkurencijom u koju ulazi, onda je lako zaključiti da se dimenzijama pozicionira u sami vrh C-SUV segmenta. S druge strane, njime Dacia kani ponuditi respektabilne terenske sposobnosti, što potvrđuje klirens od 21 centimetar uz pogon na sva četiri točka (22 cm za modele sa prednjim pogonom).
Dizajnerski ne odstupa od ostatka porodice. Ideja je bila da se tržištu ponudi esencija SUV-a, da automobil to zaista i bude. Odatle je nedostatak „fancy” detalja i posvećenost karakteru. U prvom planu ističe se robustan izgled sa prelomima na metalnim panelima kojima se daje do znanja da je spreman za različite avanture. Lice će mu neodoljivo podsjećati na novi Duster, a tamo će preovladavati nova maska hladnjaka na koju se nastavljaju svjetlosne grupe uz modernizovani „Y” svjetlosni potpis dnevnog snopa.
Ističu se i plastične obloge sa svih strana vozila, koje su još jedan pečat brojnih „Eco” bedževa – zbog činjenice da im je porijeklo od 100% reciklirane plastike prikupljene u okeanima, Bigster opravdava svoj status „ekološki orijentisanog”. Dacia će Bigster ponuditi u četiri različita paketa opreme: Essencial, kao osnovni, zatim Expres, kao neko srednje rješenje, te dva paketa iz vrha ponude koji će se razlikovati po stilu i dodacima na vozila.
Prvi od njih je Extreme, rezervisan za one sa avanturističkim duhom te željom za osvajanjem novih terena uz mogućnosti umjerenog off-roada, čemu svjedoči visok klirens te mesnatiji pneumatici obuveni u 18-inčne aluminijske felge. Drugi je Journey, elegantnijeg karaktera i sa estetskim dojmom uz specijalnu plavu nijansu završnog sloja na karoseriji te 19-inčne aluminijske naplatke te automatsko podizanje petih vrata.
Što se tiče unutrašnjosti, svi paketi će nuditi „esenciju”, ali će, s druge strane, ipak zadržati „cool” dodatke. Osnovni modeli će na ekranu dijagonale sedam inča projektovati informacije neophodne vozaču za adekvatno upravljanje vozila. Najjača oprema to će ipak raditi na 10-inčnim ekranima, a multimedija će kod svih paketa opreme dolaziti s jednakom dijagonalom.
Naravno, bežična konekcija sa aplikacijama Apple CarPlay i AndroidAuto dostupna je već od starta, dok je beskontaktno punjenje pametnih telefona dostupno kao opcija. Sve je ovo spakovano na prepoznatljivo dizajniranu vertikalnu armaturnu ploču izrađenu od izdržljive plastike, otpornu na trošenje i ogrebotine. Vozačevo sjedište sa Bigsterom stiže sa električnim komandama za podešavanje u šest smjerova. Međuosovinsko rastojanje od 2,7 metara obećava i veliku prostranost, a ona se najviše ogleda u 24 centimetra razmaka između naslonjača prednjih sjedišta i stražnje klupe.
Prtljažni prostor će ponuditi 667 litara osnovne zapremine, a varijabilna podnica može poslužiti i kao pregrada u tovarnom prostoru, dok, kada je sklopljena na poziciju, ona čini ravan tovarni prostor sa pragom petih vrata. Praktičan detalj je i naslonjač stražnje klupe, djeljiv u omjeru 40 : 20 : 40.
Iako je konceptnim modelom Bigster predstavljenim 2021. godine Dacia dala naznake nekog novog pravca i okretanja prema „žešćoj” elektrifikaciji, sa serijskim Bigsterom priča ipak ostaje u umjerenijim granicama. Sa naprednim sistemima pogona stiže dodatna vrijednost „Eco” orijentacije Bigstera, ili, bolje rečeno, njegovo drugo značenje, jer ono što je sigurno jeste da se pod haubom neće naći nijedan dizelaš.
Ali, to ne treba da brine jer je spremno pogonsko rješenje koje će ga, prema riječima predstavnika brenda, bez ikakvih problema zamijeniti, bar što se tiče cijene vožnje. Riječ je o modelu sa Eco-G oznakom, iza koje se krije trocilindarski turbobenzinski motor zapremine 1,2 litra, sa maksimalnom snagom od 140 „konja”. Za veću efikasnost u ovom slučaju pobrinuće se blagi hibridni pogon. Zapravo, njegova baterija od 0,8 kWh konstantno podržava rad konvencionalnog motora pri nižim obrtajima, bez obzira na to na kojem se gorivu ostvarivali obrtaji. Pri tome, kada se Bigster pokreće plinom, on je i ekološki prihvatljiviji jer ima nižu emisiju CO2 za 10% u odnosu na ekvivalentni benzinski motor.
Novi motor na listi je i trocilindarski 1,2-litarski turbobenzinac bez plinske instalacije, baziran na TCe motoru iz novog Dustera, ali sa 10 konja više snage zbog blagog hibrida od 48 V. Ujedno, ovaj motor predstavlja i osnovu u elektrifikaciji Dustera. Dolaziće isključivo u kombinaciji sa ručnim mjenjačem sa šest stepeni prijenosa. Ljubitelji automatske transmisije mogu računati na kombinaciju sa 1,2-litarskim trocilindrašem uz koji dolazi i pogon putem sva četiri točka. Najviši nivo elektrifikacije Bigstera ogleda se u hibridnom pogonskom rješenju koje mobinuje 1,8-litarski četverocilindarski motor sa 155 KS u kombinaciji sa automatskim mjenjačem.
Proizvodnja Bigstera odvijaće se u rumunskoj fabrici, a planirana je za kraj ove godine, kada i prve isporuke. Treće značenje „Eco” bedža kod Dacije je i „ekonomski opravdan”. Naime, što se tiče cijena, Dacia igra na sigurnu kartu, s kojom je do sada ostvarivala odlične prodajne rezultate. Ovoga puta će robustni SUV biti zacijenjen na manje od 25.000 eura na zapadnim tržištima za verzije sa konvencionalnim motorom, dok bi hibridi trebalo da se pozicioniraju na manje od 30.000 eura. Bitno je istaći da su ovo samo zvanične projekcije cijena, a potvrda će stići sa lansiranjem modela na pojedina tržišta.
Urednik: Edin Alić
Ant. 1 – Hybrid 155 – Novi hibrid u grupaciji Renault
Dacia Bigster je prvi model grupe Renault koji dolazi s potpuno novim pogonom Hybrid 155, koji kombinuje četverocilindarski benzinski motor od 107 KS, dva električna motora (jedan od 50 KS i drugi visokonaponski starter/generator), bateriju od 1,2 kWh (230 V) i automatski električni mjenjač. Ovaj mjenjač ima četiri brzine za motor s unutrašnjim sagorijevanjem i dvije za električne motore. Ovakva tehnologija moguća je zahvaljujući odsustvu kvačila. Hybrid 155 pogon nadopunjuje ponudu Hybrid 140, koja je već dostupna na novom Dusteru i Joggeru. Novi pogon pruža veću snagu (povećanje od 15 KS), više obrtnog momenta (povećanje od 20 Nm, na ukupno 170 Nm za sam benzinski motor) i poboljšanu vučnu sposobnost (povećanje od 250 kg na oko jednu tonu). Efikasnost je također unaprijeđena, uz smanjenje potrošnje goriva i emisija za 6%, što je prvenstveno rezultat optimizovanog upravljanja brzinom motora. Kombinujući regenerativno kočenje s visokim kapacitetom za oporavak energije iz baterije i efikasnošću automatskog mjenjača, Bigster može ostati u potpuno električnom načinu rada do 80% vremena prilikom vožnje u gradu. Dodatno, vozilo se uvijek pokreće u električnom načinu rada.