Jaguar F-Pace SVR
Sportski mišići i SUV elegancija
Sa SVR verzijom F-Pace modela Jaguar je ponudio svoju viziju sportskog SUV modela koji treba da konkuriše najboljim i najjačim njemačkim konkurentima...
U najjačoj sportskoj SVR verziji Jaguar F-Pace ne izgleda radikalno drugačije od originala, ali su određeni vizuelno atraktivni aerodinamički detalji ipak uočljivi na prvi pogled. Prednji dio je tako dobio novu saćastu crnu masku hladnjaka sa SVR logotipom i sivim okvirom, a u istom tonu je stilizovan i donji dio branika sa odmjerenim spliterom vazduha. Masivniju konfiguraciju dobili su i bočni usisinici vazduha, dok su na poklopac motora dodata dva otvora za bolje hlađenje motornog prostora. Pogled s boka otkriva velike 21-inčne aluminijumske naplatke, kroz koje se naziru snažna Jaguarova crvena sportska kočiona kliješta sa diskovima obima 395 mm. Kako bi se mogli postaviti ovako veliki točkovi, lukovi blatobrana su dodatno izbačeni ka vani, a na njima su dodati i otvori za hlađenje kočnica. Aerodinamičkim oplatama obloženi su i pragovi, a po istom principu kao i prednji, redizajnirani su zadnji blatobrani i branik, u čije bokove su integrisani crveni reflektujući katadiopteri. Skladan sportski nastup SVR modela završen je sa po dva para ovalnih izduvnih otvora koji su integrisani u difuzor vazduha.
Sportskim stilom prožet je i enterijer u kojem najviše pažnje privlače jednodijelna, snažno profilisana i dvobojnom kožom obložena sjedišta, koja su povrh svega ručno prošivena sa dvostrukim ukrasnim šavovima. Njihov oblik omogućava im da pruže idealan oslonac tijelima vozača i suvozača u dinamičnoj sportskoj vožnji, za kakvu je F-Pace SVR i te kako spreman. Ispred vozača je trokraki sportski upravljač sa SVR logotipom, dok je prostor oko kožne ručice automatskog mjenjača ukrašen karbonom. U istom stilu, ali sa nešto manje izraženim bočnim profilom izvedena su i bočna sjedišta na zadnjoj klupi, dok je sredina standardna. Da je F-Pace veoma moderan i savremen SUV, najbolje potvrđuje digitalna instrument tabla sa osnovnom sportski crvenom grafikom i još tri dodatne opcije. Na centralnom grebenu je i na dodir osjetljivi ekran savremene multimedije koja omogućava uvid u mnoštvo korisnih podataka o vozilu, ali i sistemima komunikacije, zabave i informisanja sa vozačima veoma interesantnim sportskim grafičkim prikazom trenutne G sile.
Kako bi omogućili SVR modelu da ostane udoban u nezahtjevnoj, ali i sportski čvrst u dinamičnoj vožnji, Jaguarovi inženjeri zaduženi za vješanje su ugradili jače amortizere i opruge. Kompletan sistem elektronske kontrole stabilnosti je rekalibrisan kako bi se pružilo što više zabave u vožnji, ali i zadržala uzorna sigurnost. U dinamičnom režimu rada nadzorne elektronike dodatno se ukrućuju upravljač, dok papučica gasa, motor i mjenjač nude osjetno brži odaziv. Mada ima SUV predznak, najjači F-Pace ne bježi ni od povremenih off-road izleta i vožnje makadamom, što mu omogućava da opravda svoj multifunkcionalni karakter. Najjači F-Pace svoj premijum status osim dinamičnim performansama opravdava i početnom cijenom od 100.100 eura, koja ga dodatno čini veoma posebnim automobilom čije posjedovanje je velika privilegija.
POGON
Za pogon najjačeg F-Pace modela sa SVR oznakom Jaguar je namijenio 5,0-litarski benzinski V8 motor sa 550 KS i 680 Nm obrtnog momenta, koji je u maksimalnom kapacitetu dostupan već od 2.800 obrtaja u minuti. Raskošan pogonski potencijal dovoljan je da se dvije tone težak SUV od 0 do 100 km/h ubrza za samo 4,3 sekunde i da dostigne najveću brzinu od 283 km/h. Silovita ubrzanja koja nudi F-Pace SVR prati i nevjerovatna zvučna kulisa koju proizvodi skupocjeni titanijumski izduvni sistem. Ovaj sistem specifičan je i po činjenici da vozaču nudi mogućnost elektronskog podešavanja nivoa protočnosti, koja osim par dodatnih konjskih snaga donosi i promjenu u zvuku. Za prenos snage na sve točkove Jaguar je upotrijebio sportski proračunati osmostepeni automatski mjenjač, kojim je moguće upravljati i polugicama na kolu upravljača.