Seat Leon (2012-2020)
Sportska alternativa Volkswagen Golfu
Atraktivniji od konkurenata, i veoma omiljen među mlađim vozačima koji žele lijep i udoban automobil koji odiše sportskim duhom...
Seat Leon (2012-2020) 1.6 TDI (105 KS)
Seat Leon je oduvijek bio privlačna sportska alternativa Volkswagen Golfu. Možda ima iste visokokvalitetne podloge (u ovom slučaju dijeli platformu sa Golfom 7), i dijeli iste motore, ali Leon jednostavno izgleda malo više, malo brže u odnosu na konkurenciju. Upravo zbog toga je stekao lojalne sljedbenike kao rezultat. Seat je 2012. godine predstavio treću generaciju Leona, koji je mnogostruko bolji u odnosu na svoje prethodnike, i odlično drži korak s konkurentima. Velike iskorake je napravio u smislu prefinjenosti, sofisticiranosti i ukupnog kvaliteta.
Kupci su čak imali i opciju LED farova. Pozicija u vožnji je odlična, ali ono što će oni koji su upoznati sa prethodnim generacijama verzija ovog automobila najviše primijetiti je znatno poboljšan kvalitet kabine. Najbolje što Volkswagen grupa može da uradi je prirodno rezervisano za VW-ov Golf i napredniji Audi A3, ali ovo je svakako bio ogroman korak naprijed za Seat. Svi Leoni ove ere su dobro opremljeni, sa standardnom klimom, infotainment sistemom sa ekranom na dodir, Bluetooth-om i električnim retrovizorima.
Nazad je prtljažnik pristojne veličine od 380 litara, 39 litara veći od prethodnog modela i 64 litra veći od konkurentskog Ford Focusa, što je ozbiljna prednost, a moguće je i preklopiti zadnju klupu u omjeru 60/40, te prtljažnik proširiti na 1.210 litara. Motori su takođe dobri: 1.6 i 2.0 TDI dizelaši su se uvijek dobro prodavali, i Leona je najlakše naći upravo s ovim motorima. Kada je riječ o motorima, za razliku od 2.0 TDI, koji je dobijen povećanjem 1.9 TDI, njegov nasljednik 1.6 TDI, jednakih je performansi (105 KS, 250 Nm), ali s ubrizgavanjem Common-raila. Dobijen je smanjivanjem 1.9 TDI, ali uz zadržavanje razvodnog mehanizma od 2.0 TDI. Ono što su česti problemi su oštećenja dizni, koje su osjetljive na loš kvalitet goriva.
Ostali problemi uključuju začepljenje DPF filtera, te eventualni kvarovi turbopunjača kod slabije održavanih primjeraka. Lupanje iz zadnjeg vješanja pri vožnji na lošim cestama ili preko ležećih policajaca upućuje na loše ležajeve i stabilizatore. Od ostalih mana ponekada se dešava da se u zadnjim svjetlima stvori kondenzacija, što znači da su dihtunzi propuštali vlagu, ako se ne riješi na vrijeme može dovesti do kvara zadnjih svjetala.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 TDI (105 KS) |
Prosječno |
5,8 |
Najmanje |
5,4 |
Najviše |
6,1 |
Prednosti
Većina motora je štedljiva, dobar osjećaj u vožnji, unutrašnjost je kvalitetno građena i dizajnirana, atraktivan dizajn
Mane
Visok rub prtljažnika otežava pristup, medijski sistem sa ekranom osjetljivim na dodir može biti usporen, osjetljive dizne, DPF
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.598 ccm |
Snaga |
105 KS pri 4.000 |
Max obrtni momenat |
250 Nm pri 1.500–2.000 o/min |
Najveća brzina |
192 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,7 s |
Dimenzije DxŠxV |
426 x 186 x 145 cm |
Masa |
1.286 kg |
Osovinski razmak |
263 cm |
Prtljažnik |
380 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2012 – Predstavljena treća generacija Seat Leona na platformi Golfa 7
• 2013 – Dobija 5 zvjezdica na NCAP testiranju bezbjednosti putnika i vozača
• 2015 – Stiže specijalna verzija Connect
• 2020 – Predstavljena četvrta generacija Seat Leona na platformi Golfa 8
⚠️ Obrati pažnju:
Nepravilan rad motora upućuje na začepljen DPF filter.
Lupanje iz zadnje osovine upućuje na loše ležajeve gornjeg nosača zadnjih amortizera.
Česta su oštećenja dizni, koje su osjetljive na loš kvalitet goriva.
Više informacija o modelu Seat Leon pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.