Opel Mokka (2012–2016)
Šarmantni gradski SUV
Opelov SUV „B“ segmenta, uz adekvatnu nadoplatu, mogao se dobiti sa pogonom 4x4, što je za svaku pohvalu. Mana je nerealno visoka cijena, te u prvim serijama loša finalna obrada...
Opel Mokka (2012–2016) 1.6 cdti (136 KS)
Rastuća popularnost SUV automobila privlači mnoge ljude ka ovoj klasi vozila, što takođe utiče na tržište polovnih automobila. Jedan od interesantnijih izbora je Opel Mokka iz perioda od proljeća 2012. do jeseni 2016. godine. Nakon toga, Mokka je prošla kompletan redizajn i dobila dodatak "X" u nazivu. Ovaj model privlači pažnju svojim atraktivnim izgledom i pristojnom visinom koja ga čini većim nego što zapravo jeste. Mnogi ga primjete, a posebno ga vole žene, jer kombinuje robustan izgled koji asocira na sigurnost sa blagim linijama i bez oštrih ivica.
Iako Opel Mokka nije lider u svojoj klasi po mnogim parametrima, izuzetno je solidan automobil. Na prvi dodir ostavlja utisak trajnog i simpatičnog malog terenca, pogodnog za vožnju po lošim putevima, neravnim terenima, visokim ivičnjacima i zimskim uslovima. Unutar karoserije koja je duža od Corse, ali kraća od Astre pruža pristojan prostor i mnogo prostora za odlaganje stvari. Opel je poznat po kvalitetu unutrašnjosti svojih automobila, i dobro očuvana Mokka nije izuzetak. Na centralnom grebenu Opela Mokke se nalazi veliki broj malih tipki, što je bila karakteristika Opelovih modela. Na prvi pogled, to može djelovati zbunjujuće, ali nakon nekoliko dana vožnje, postaćete veoma upućeni i lako ćete znati gde se šta nalazi. Velika vrata omogućavaju lak ulazak u vozilo, visoka pozicija za volanom pruža dobar pregled okoline, a vješanje obezbjeđuje udobnost.
Opel Mokka je obično dobro opremljena, što dodatno doprinosi ukupnom iskustvu. Plastični materijali u unutrašnjosti se ponekad mogu činiti tvrdim, ali su pažljivo obrađeni, ne proizvode dosadne zvuke i zadržavaju svoj kvalitet tokom vremena. Što se tiče mehaničkih problema, ne treba očekivati veće probleme. U servisima se često mijenja dihtung poklopca ventila, što je jeftin popravak. Bilo je i problema sa anlaserima u početku, ali su ti problemi riješeni putem opoziva. Na tržištu polovnih vozila, veći naglasak se stavlja na dizel motore, što je opravdano. Prvo su ugrađivani poznati Isuzu 1.7-litarski motor sa 130 konjskih snaga, koji može povući pristojno i trošiti umjereno, mada može djelovati malo grublje u radu. Nakon dvije godine, zamijenjen je modernijim, glatkim i efikasnijim Opelovim 1.6-litarskim motorom (sa 136 i kasnije 110 konjskih snaga).
Veliki problem kod dizel motora jeste često začepljavanje DPF filtera. Do njega dolazi na čestim kratkim, odnosno gradskim relacijama, za koje Mokka i jeste namijenjena. U slučaju paljenja žute lampice motor se ne treba zaustavljati. Jedino je riješenje vožnja narednih 50 km, jer sve ispod zaustaviće programiranu regeneraciju. Startovanje regeneracije u servisu nije nimalo jeftino. Ovaj je problem prisutan kod većine modernih dizelaša, pa Opel ne treba previše ružiti. Najozbiljniji kvar, koji je izazvao opoziv u ovlaštenu servisnu mrežu, jeste greška na upravljačkom mehanizmu. Površno zategnuta matica na glavi volana prvo je uzrokovala pojavu aksijalnog zazora. Stezanje na pravi moment rješavalo je problem. Na žalost, bilo je manje osjetljivih vozača, odnosno onih koji nisu osjetili zazor pa je, istina vrlo rijetko, znalo doći do potpunog odvajanja stuba upravljača od glave volana.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 CDTI (136 KS) |
Prosječno |
5,5 |
Najmanje |
5,2 |
Najviše |
6,0 |
Prednosti
Moderna koncepcija, uz doplatu pogon 4x4, prostranost na zadnjim sjedištima, ekonomičan agregat, maksimalna sigurnost putnika
Mane
Diskutabilan dizajn karoserije, profinjenost i performanse zaostaju za konkurencijom, buka u putničkom prostoru
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.598 ccm |
Snaga |
136 KS pri 3.600 o/min |
Max obrtni momenat |
320 nm pri 2.000 o/min |
Najveća brzina |
190 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
9,9 s |
Dimenzije DxŠxV |
427 x 178 x 165 cm |
Masa |
1.375 kg |
Osovinski razmak |
255 cm |
Prtljažnik |
355 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2012. Predstavljanje prvog Opelovog SUV-a „B“ segmenta označenog kao Mokka.
• 2014. U ponudu dolazi 1.6 CDTI sa 136 KS koji je odlična zamjena za vremešni 1.7 dizelaš iste oznake.
• 2015. Za nešto skromnije kupce pripremljena je slabija verzija 1.6 litrenog dizelaša sa 110 KS.
• 2016. U Ženevi otkrivena redizajnirana verzija sa decentnim ali upečatljivim detaljima na karoseriji.
⚠️ Obrati pažnju:
Pouzdani štedljivi 1.6 CDTI motor često zna trošiti više ulja nego što propisuje fabrika. Jeftinije je dolijevanje od popravke.
Na kratkim relacijama DPF filter čađi (pre)često pravi neugodne probleme. Rješenje je vožnja u visokom režimu obrtaja u trajanju od najmanje 50 km.
Loš cilindar kvačila uzrokuje otkazivanje cijelog sklopa. Popravka u ovlaštenim servisima nije baš za svačiji džep.
Više informacija o modelu Opel Mokka pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.