Mini One (2010–2012)
Šarmantan, zabavan, ali ne i savršen
Početkom novog milenijuma izašao je nasljednik kulturnog gradskog automobila iz prve polovine prošlog vijeka. Nakon skoro dvije decenije na tržištu Mini One je stekao kultni status na tržištu polovnih gradskih automobila...
Mini One (2010–2012) 1.6 D (90 KS)
Prva generacija malog gradskog automobila Mini nastala je u Velikoj Britaniji krajem pedesetih godina prošlog vijeka pod okriljem kompanije BMC. Ovaj kultni automobil je postao poznat kao Mini Morris i često je mijenjao kompanije pod čijim okriljem se proizvodio, da bi sredinom devedesetih godina postao dio kompanije BMW. Trenutna generecija Minija dizajnirana je 2001. godine i nema nikakve sličnosti sa slavnim prethodnikom osim šarmantnog izgleda i voznih karakteristika.
Pored izgleda karoserije, druga stvar koja plijeni dizajnom je unutrašnjost u kojoj se nalazi skladno dizajnirana tabla sa neobično pozicioniranim instrument pokazivačima – kilometar sat je na sredini table, a pokazivač obrtaja i displej putnog računara je iza upravljača. Prednja sjedišta skladno su dizajnirana i lijepo profilisana tako da dobro „drže“ prilikom naglih skretanja. Prostor na zadnjoj klupi je oskudan pogotovo za putnike veće rastom, ali Mini One je ipak zamišljen kao mali gradski automobil za kratke relacije, a ne za duga putovanja. Vlasnici Minija su ulagali pritužbe na škripave zvuke enterijera, pogotovo na modelima sa većom kilometražom, mada su materijali od kojih je izrađen prilično kvalitetni. Prtljažni prostor je malen i njegova zapremina iznosi 160 litara, a preklapanjem zadnje klupe povećava se na ukupnih 680 litara.
Upravljivost i dinamika u vožnji je izuzetna, tako da je vožnja po gradu zabavna, a i preglednost za upravljačem je odlična, što i priliči jednom gradskom automobilu. Vješanje je dosta tvrdo tako da vožnja po lošim cestama može biti neudobna. Turbodizel motor zapremine 1,6-litara sa svojih 90 KS pruža sasvim dovoljno snage za vožnju u gradskim uslovima uz nisku potrošnju goriva. Ovaj agregat osjetljiv je na neredovno i neadekvatno servisiranje, naročito redovnu zamjenu ulja, što dovodi do oštećenja turbine, a ona se ne može reparirati nego je neophodna zamjena.
Prilikom kupovine polovnog primjerka treba pregledati stanje seta kvačila, koje se brže troši od nepravilne i agresivnije vožnje. Tvrdo vješanje najviše trpi na našim lošim cestama pa je preporučljivo detaljno pregledati komponente prije kupovine. Pojedini vlasnici su se žalili na probleme sa elektronikom, a ni cijene rezervnih dijelova nisu jeftine, tako da primjerke sa velikom kilometražom i upitnom servisnom istorijom treba izbjegavati. Takođe, jedna od mana je i veoma visoka cijena primjeraka, pogotovo sa bogatijom opremom.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 D (90 KS) |
Prosječno |
5,4 |
Najmanje |
3,9 |
Najviše |
6,2 |
Prednosti
Dizajn, kvalitet izrade, dinamičnost, preglednost, potrošnja
Mane
Vješanje, elektronika, set kvačila, turbina, škripanje dijelova enterijera, visoka cijena, skupo održavanje
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.560 ccm |
Snaga |
90 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
215 Nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
182 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,5 s |
Dimenzije DxŠxV |
370.9 x 168.3 x 140.7 cm |
Masa |
1.090 kg |
Osovinski razmak |
246 cm |
Prtljažnik |
160–680 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2000. Prikazana prva serija nove generacije Mini One
• 2004. Mini One je pretpio redizajnersko osvježenje
• 2005. Izašla je kabriolet varijanta ovog modela
• 2006. Predstavljena je druga generacija modela Mini One
⚠️ Obrati pažnju:
Pogonski agregat zahtijeva redovno serivisiranje i zamjenu ulja, inače dolazi do kvara na turbini
Set kvačila se brže istroši od agresivnije i nepravilne gradske vožnje
Vješanje je dosta tvrdo, tako da njegove komponente stradaju od loših cesta
Više informacija o modelu Mini One pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.