Dacia Duster (2018–2021)

Pristupačan SUV s izvanrednim 4x4 pogonom

Iako Dacia Duster zaostaje za konkurencijom u mnogim aspektima zbog svoje skromnosti, pouzdani i štedljivi 1.5 dCi motor te izvrsni Nissanov 4x4 pogon čine ga privlačnim izborom za mnoge...
16 Maj 2024

Pristupačan SUV s izvanrednim 4x4 pogonom

Dacia Duster (2018–2021) 1.5 dCi (116 KS)

Dacia 2018. godine predstavlja drugu generaciju popularnog rumunskog SUV-a koji je poznat po svojoj pristupačnosti i robusnom dizajnu. Model s motorom 1.5 dCi i pogonom na sva četiri točka donosi impresivne sposobnosti u terenskim uslovima, uz ekonomičnu potrošnju goriva. Duster je pozicioniran kao pristupačni SUV za one koji traže izdržljivost i funkcionalnost bez pretjeranih luksuznih dodataka. Unutrašnjost je jednostavna, ali praktična, s dovoljno prostora za putnike i prtljag. Sistem pogona na sva četiri točka daje Dusteru dodatnu vrijednost, posebno u teškim uslovima vožnje. Osim toga, dolazi sa savremenim sistemima sigurnosti i opcijama povezivanja koje su postale standard u ovoj klasi automobila. Iako je Duster cijenjen zbog svoje pristupačnosti, dolazi s nekoliko mana koje treba uzeti u obzir. 

Dacia Duster 2018 1600 5c

Prva mana je relativno skromna oprema u osnovnim paketima –mnoge funkcije koje su standardne kod drugih proizvođača ovdje dolaze uz doplatu. Materijali unutar kabine nisu na nivou skupljih SUV-ova, što može djelovati jeftino ili nedovoljno izdržljivo. Vozačka pozicija i sjedišta nisu uvijek najudobniji za duža putovanja, s ograničenim podešavanjima i nedovoljnom podrškom. Duster može biti bučan pri većim brzinama, što narušava udobnost putnika. Sistem za grijanje i hlađenje može biti slabiji nego kod konkurencije, što može biti neprijatno u ekstremnim vremenskim uslovima. Ograničene mogućnosti personalizacije enterijera mogu biti razočaravajuće za neke kupce. Na kraju, upravljanje može djelovati manje precizno i manje responzivno, posebno u poređenju s drugim modelima u ovoj klasi.Kao i svaki drugi polovni automobil, Dacia Duster može imati nekoliko čestih kvarova. Problemi s električnim sistemom su među najčešćim, uključujući kvarove na senzorima i problematične konekcije, što može uticati na performanse ili funkcionalnost automobila.

Dacia Duster 2018 1600 84

Kvarovi na sistemu za grijanje i hlađenje takođe su prijavljeni, gdje se vozači žale na nedovoljnu efikasnost ili kvarove ventilacije. Problemi s ručicom mjenjača, posebno kod modela s manuelnim mjenjačem, mogu se pojaviti s vremena na vrijeme, što dovodi do teških promjena brzina ili zastoja. Postoje i prijave o kvarovima na suspenziji, gdje se mogu pojaviti neželjeni zvuci ili smanjena stabilnost pri vožnji po neravnom terenu. Još jedan uobičajeni problem je brzo habanje kočionih pločica i diskova, što zahtijeva česte zamjene. Kvarovi na sistemu za recirkulaciju izduvnih gasova (EGR) mogu uzrokovati smanjenje performansi i povećanje emisija. Na kraju, vlasnici su prijavili i probleme s elektronikom u kabini, poput infotainment sistema ili kontrola na upravljaču.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.5 dCi (116 KS)
Prosječno 5,7
Najmanje 5,0
Najviše 6,2

Prednosti

Pristupačna cijena, pouzdan motor, efikasan 4x4 pogon, kompaktna veličina, robusna konstrukcija, niska potrošnja goriva, pristupačno održavanje

Mane

Skromna oprema, bučan enterijer, materijali, nedovoljno udobna sjedišta, problemi s električnim sistemom, brzo habanje kočnica, mogući kvarovi na mjenjaču

🚙 Tehnički podaci: 

Motor Dizel
Zapremina 1.461 ccm
Snaga 116 KS pri 3.750 o/min
Max obrtni momenat 260 Nm pri 1.750 o/min
Najveća brzina 175 km/h
Ubrzanje 0 do 100 km/h 12,1 s
DxŠxV 444 x 180 x 168 cm
Masa 1.405 kg
Osovinski razmak 267 cm
Prtljažnik 367–1.614 litara

 

 

Kratak istorijat:

2018. Početak proizvodnje druge generacije Dacie Dustera

2019. Unaprijeđena oprema i tehnologija, uključujući naprednije sigurnosne sisteme i opcije infotainmenta

2021. Posljednja godina proizvodnje druge generacije Dustera prije redizajna

 

Obrati pažnju: 

11 11 1 1 1

Kvarovi na suspenziji se mogu primijetiti po neželjenim zvucima ili smanjenom stabilnošću pri vožnji po neravnom terenu.

22 22

Problemi u električnom sistemu, uključujući kvarove na senzorima, loše konekcije, ili problemi s osvjetljenjem nisu zaobišli ni ovu generaciju modela.

333 3 3

Vlasnici modela s manuelnim mjenjačem često prijavljuju poteškoće s promjenom brzina ili blokadama u mjenjaču, što može otežati vožnju ili dovesti do skupih popravki.

 

Više informacija o modelu Dacia Duster pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...