Dacia

Praktično, ekonomično i ekološki prihvatljivo gorivo

Treba spomenuti da je riječ o gorivu čiji kvalitet nije nadaleko poznat: ekološki je prihvatljiv, pristupačan je i siguran. Ima i smisla s obzirom na rastuće cijene goriva i globalne napore da se smanje emisije CO2. Damien, voditelj odjeljenja za međusektorske usluge u Daciji, objasnio je zašto tečni naftni gas usrećuje toliko kupaca koji su odabrali Dacijin dvogorivni motor ECO-G...
02 Novembar 2021

Praktično, ekonomično i ekološki prihvatljivo gorivo

Naftni gas... Zvuči opasno i kao da zagađuje! Ali nije tačno! Istina je potpuno suprotna. TNG je neshvaćen i kupci od njega zbog toga zaziru. Na glasu je kao opasan i zastario, što je potpuno neosnovano. TNG je kao gorivo usavršavan decenijama; sada je siguran, pouzdan i jednostavan. Znalcima pruža puno veselja jer je riječ o jeftinijem gorivu koje karakteriše manja potrošnja. Kao i dizel? Da, ali je još jeftiniji, a pritome emituje manje CO2 i manje čestica čađi. U brojnim zemljama ga smatraju čistim gorivom, zbog toga TNG vredi bolje upoznati. Svaki Dacijin model dostupan je u verziji sa motorom ECO-G, pokretanim TNG-om. To Dacijinu ponudu čini jedinstvenom na tržištu i dobitnim rješenjem za kupca i planetu.

 

 

 

 

 

 


TNG nije ni za specijalizovanu upotrebu, niti prolazni trend. Naprotiv! Upotrebljava se kao pogonsko gorivo od 1979., a u međuvremenu je pokorio svijet. Najviše se koristi u Koreji, Rusiji, Tajlandu, Meksiku i Turskoj. U Evropi su predvodnici Poljska, Ukrajina i Italija. Danas TNG pokreće 28 miliona vozila širom svijeta.  Damien dodaje da se „prihvatanje TNG-a u ovim zemljama može objasniti ili prisustvom golemih rezervi prirodnog gasa ili poreznim olakšicama jer ga smatraju čistim gorivom (manje emisije CO2 i niže takse za zagadjivanje prirodne sredine)”. Na primjer, vozila pokretana TNG-om u Francuskoj nose oznaku Crit’Air 1, a u Španiji oznaku ECO. Sporiji rast TNG-a u drugim zemljama je posljedica nedostatka osvještenosti o njegovim prednostima i manjeg broja benzinskih stanica koje nude ovu vrstu goriva. Većina automobila pokretanih dvogorivnim motorom naknadno je opremljena potrebnom opremom. Riječ je o procesu koji zahjteva saradnju sa specijalizovanim prerađivačima koji nisu dio proizvođačeve mreže. Ali, u protekle dvije godine je TNG-u porasla popularnost. Prodaja je u jeku rasta cijena benzina i dizela doživjela pravi procvat pa danas svjedočimo sve većem broju vozila sa serijski ugrađenim dvogorivnim motorom. Dacia je odvažna marka koja iz temelja menja svijet automobila svojim jedinstvenim poslovnim modelom i esencijalnim pristupom razvoju pristupačnih i savremenih vozila. Dacia vjeruje u TNG od 2010. Trenutno je jedina marka na tržištu koja nudi TNG kao opciju u svim modelima pokretanim termičkim motorima, što samo dokazuje njenu hrabrost! „Dacia je učinila TNG pristupačnijim rješenjem tako što ga je ponudila u svim svojim modelima – Sanderu Stepway, Loganu, Dusteru i novom Joggeru, prepoznatljivima po oznaci ECO-G”, izjavio je Damien. I tako TNG doživljava eksplozivan rast! U Francuskoj se, na primjer, prodaja učetvorostručila u prvoj polovini 2021. u poređenju sa 2020., a u poređenju sa 2019. čak je 15 puta veća. Za ovaj znatan rast zaslužna je prvenstveno Dacia: 2020. Dacijina vozila činila su 78 % svih novih vozila sa pogonom na TNG prodatih u Francuskoj. U Srbiji je Dacia na tržište ponudila prvo Duster sa TNG motorom 2020.god, da bi 2021. ovu ponudu proširila na sve putničke modele i zaključno sa oktobrom 2021. udio ovih verzija je dostigao nivo od24% ukupne prodaje, dok recimo na modelu Sandero i Logan mix TNG-a ide do čak 32%. Činjenica da se Dacijin provjereni TNGsistem ugrađuje na motor TCE 100 ECO-G već na proizvodnoj liniji je znak sigurnosti i pouzdanosti. Može da se pohvali istim trajanjem garancije proizvođača (3 godine / 100.000 km), troškovima održavanja i servisnim intervalima kao i zapreminom prtljažnika kao i verzija sa benzinskim motorom. Rezervoar za TNG je optimalno smješten na mjestu gdje se obično nalazi rezervni točak. Brojni novi kupci se osjećaju sigurnijim zahvaljujući originalnoj opremi i garanciji proizvođača i sa oduševljenjem prihvataju našu ponudu. Verzije sa pogonom na TNGsu činile 20 % Dacijine prodaje u 2020. godini. U prvoj polovini 2021. činile su 28 % ukupne prodaje. To je prava priča o uspjehu, posebno kad se u obzir uzmu brojne prednosti. „Dacijini kupci su vrlo pragmatični i traže vozilo koje im je korisno u svakodnevnom životu. Zahvaljujući dvogorivnom motoru sa dva rezervoara, TNG omogućava domet veći od 1000 km, a u slučaju novog Dacia Sandera i do 1300 km“, objašnjava Damien. Dacijina ponuda verzija ECO-G je: Praktična: zapremina prtljažnika ostaje ista, bez obzira na dodatni rezervoar za gas. Otvor za punjenje rezervoara TNG-a nalazi se na istom mjestu gdje i onaj za punjenje benzina. Ekonomična: motor troši više TNG-a nego benzina, ali prosječna cijena TNG-a je u Srbiji 40 % niža. Kupovna cijena verzije Dacia ECO-G brzo se isplati. Zbog dvogorivnog motora automobil ima dva rezervoara za gorivo pa je domet sa jednim punjenjem veći od 1000 km. Na primjer, novi Sandero Stepway ECO-G nudi 1300 km dometa. Ekološki prihvatljiva: kad ih pokreće TNG, Dacijini automobili emituju 10 % manje CO2 od benzina, a pritome razvijaju više snage i obrtnog momenta. Jednostavna: domet sa svakim rezervoarom jasno je istaknut na instrument tabli. Automobil se automatski prebacuje na benzinski pogon kad se rezervoar TNG-a isprazni. Sa toliko argumenata u njegovu korist, Dacijin odabir TNG-a kao pogonskog goriva očito je pametna i ekološki osvješćena odluka. Dobitna kombinacija i za vozače i za planetu. TNG, odnosno tečni naftni gas, je mješavina lakih ugljovodonika, uglavnom butana (koji se koristi u domaćinstvima) i propana. Reč je o potpuno neotrovnom gasu. Kad sagorjeva, ne proizvodi gotovo nikakve sitne čestice i pomaže da se smanje emisije NOx za koje je poznato da uzrokuju respiratorne bolesti. Ukupno 60 % TNG-a se dobija iz prirodnog gasa. Zahvaljujući postojanju dva rezervoara, u dvogorivnoj verziji motor radi i na benzin i na TNG. Vozač može samostalno da odabre koje gorivo želi da koristi. U prosjeku TNG ispušta 10 % manje CO2 od benzina. U Evropi je TNG dostupan na 32.000 pumpi, odnosno na četvrtini ukupne mreže benzinskih stanica.

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...