Opel Astra ST (2009–2015)
Pouzdan i čvrst karavan
Četvrta generacija Opel Astre predstavlja prekretnicu u kvalitetu. Više nema problema sa neprimjernom korozijom, dok je pouzdanost svih komponenti na zavidnom nivou. Preporučuje se motor 1.7 CDTi, jer pruža dobar kompromis između cijene i performansi...
Opel Astra ST (2009–2015) 1.7 CDTi (110 KS)
Astra kodne oznake „J“ pokazuje da je Opel želio da se suprotstavi Golfu na odgovarajući način. Za razliku od prethodnika, četvrta generacija Astre je potpuno drugačija u kvalitetu i izdržljivosti. Karoserija je mnogo čvršća, što se vidi po masi od 1.5 tona, što je za 150-200 kg više od konkurencije. To znači da su prednji diskovi i pojedine komponente vješanja podložni većem habanju.
Postoji i osnovna 1.3 CTDi dizelska verzija koja je u stvari FIAT-ov 1.3 JTD sa 95 KS. S obzirom na to da se radi o karavanu sa prtljažnikom od 550 litara, preporučuje se izbjegavanje te verzije, jer je preopterećena u svim režimima rada. Veći, 1.7 litarski dizelski motor je razvio japanski Isuzu i pokazao se kao izdržljiv i štedljiv u praksi. Ova generacija Opel Astre pokazuje znake starosti u svom radnom opsegu. Motor je slabiji ispod 2.000 i iznad 4.000 obr/min, što zahtijeva od vozača da se prilagodi. Prije nego što se odluči za kupovinu, potrebno je pažljivo pregledati stanje automobila, jer je Astra karavan napravljena za duga putovanja.
Statistike pokazuju da su primjerci koji godišnje prelaze manje od 25 do 30.000 km rijetki. Međutim, nema velikih problema. 1.7 CTDi motori koji su proizvedeni u prvim serijama mogu imati problem sa ventilom pritiska goriva, što može dovesti do nemirnog rada motora i trzanja. Međutim, ovaj problem je otklonjen redizajnom iz 2012. godine. Ostali kvarovi koji se mogu javiti su uobičajeni za vozila sa određenom starošću i pređenom kilometražom, kao što su preventivna kontrola manžetni na poluosovinama, kočioni sistem, stanje kvačila i slično.
Prije nego što kupite ovaj automobil, trebali biste provjeriti rad svih električnih komponenti, jer se sporadično mogu javiti problemi sa podizačima prozora i nekim drugim manje važnim prekidačima. To ne traje dugo, a može spriječiti dodatne troškove. Antikorozivna zaštita ovog automobila je uzorna, a problemi s rđom se mogu pojaviti samo kod vozila koja su pretrpjela određena karoserijska oštećenja. Uz povoljnu cijenu kao polovnjaka i i uzornog kvaliteta, ovaj automobil je dobar izbor za kupovinu.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.7 CDTi (110 KS) |
Prosječno |
6,1 |
Najmanje |
4,4 |
Najviše |
9,2 |
Prednosti
Odnos uloženog i dobijenog, praktičnost, dobri materijali u unutrašnjosti, bogati paketi opreme, izdržljiv motor i mehanika
Mane
Veća masa nego kod konkurenata, prednji diskovi i pojedine komponente vješanja imaju malo kraći vijek od očekivanog
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.686 ccm |
Snaga |
110 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
280 Nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
184 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,5 s |
Dimenzije DxŠxV |
469 x 181 x 153 cm |
Masa |
1.393 kg |
Osovinski razmak |
268 cm |
Prtljažnik |
500 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2009. Početak proizvodnje sva četiri oblika karoserije, među kojima je i karavanski Sport Tourer
• 2012. Izveden blaži redizajn propraćen ugradnjom 2.0-litarskog turbo benzinca
• 2015. Prestanak proizvodnje izuzev limuzinskog oblika, koji ostaje do pojave nasljednika.
⚠️ Obrati pažnju:
Prve serije 1.7 CDTi agregata imale su loš ventil pritiska goriva.
Zbog veće mase Astre prednje se kočnice troše nešto brže od očekivanog.
Veliki broj tastera i prekidača može biti uzrok sitnim problemima.
Više informacija o modelu Opel Astra pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.