Dacia Duster (2010–2017)
Pouzdan budžetski SUV
Sa Dacijinim kompaktnim SUV modelom Duster domaći kupci upoznali su se 2010. godine. Kao i kod njegovih prethodnika – modela Logan i Sandero, rumunski brend koji posluje u sastavu Renaulta ponudio je kupcima pristupačnu cijenu i pouzdane motore...
Dacia Duster (2010–2017) 1.6 4X4 (105 KS)
Duster je prvi SUV kojeg je Dacia napravila od kada je tu rumunsku kompaniju preuzeo Renault. Prije toga na tržištu su imidž pristupačnih ali pouzdanih automobila sa njihovim amblemom gradili Logan i Sandero da bi 2010. godine Dacia ponudila moderan SUV model kupcima koji do tada nisu bili u mogućnosti da razmišljaju o tom segmentu tržišta. Tačnije, bio je to najjeftiniji SUV model sa modernom tehnologijom i pogonom na sve točkove.
Izbor agregata je bio jednostavan, ali je posebnu pažnju privukao 1.6 benzinac sa fabrički ugrađenim plinom sa 105 konjskih snaga. Sve verzije je pratio petostepeni mjenjač, dok je verzija sa 4x4 pogonom opremljena šestostepenom manuelnom transmisijom. Kako bi postigao veći komfor za putnike u odnosu na Sandera, međuosovinsko rastojanje je povećano za osam centimetara, a korist od toga je osjetio i prtljažni prostor. Kupci Dustera po pravilu nisu previše zahtjevni, zbog čega joj opraštaju slabiju završnu obradu i oskudnu opremu. Na cijeni su njena povoljnost, pouzdanost, terenske sposobnosti, pogon na sve točkove i visok klirens. Kabina „dastera“ je praktična, instrument tabla je pregledna i ima dovoljno pregrada za sitnice. Plastika u kabini je pomalo gruba, ali je veoma izdržljiva.
Prtljažnik je prostran i raspolaže zapreminom od 475 litara, koja se obaranjem sjedišta povećava na 1.635 l. Na put može poći pet putnika, koji će se komotno smjestiti. Na listu negativnih osobina uz Dustera se mogu dodati slaba zvučna izolacija kabine i loša antikorozivna zaštita karoserije. Većina kupaca Dacije Duster 1 „cilja“ na verzije sa bogatijom opremom u više zanimljivih boja i opreme koja se ne razlikuje mnogo od skupljih rivala, uključujući električne podizače prozora, klima uređaj, pa čak i tempomat i navigaciju. Vozači Dustera su se žalili na motor neotporan na nekvalitetniji plin, koji može da ošteti dizne, pa i sam agregat. Treba redovno čistiti klapnu gasa, a nisu rijetki ni problemi sa bobinom pa se preporučuje provjera ovih dijelova.
Takođe, izduvni sistem je izložen oštećenjima kod 4×4 verzije. Zapažena je i česta korozija na cijevima, a šelne puštaju izduvne gasove. Zbog neravnomjerno istrošenih pneumatika dešavalo se da ne može da se uključi 4x4 pogon, pa serviseri savjetuju da se na svakom servisu redovno rotiraju pneumatici, kako bi se ravnomjerno trošili. Neki vlasnici su prijavljivali probleme sa mjenjačima tako da treba obratiti pažnju na probleme sa promjenom brzine, mora biti glatka promjena brzina. Sve u svemu, dobar automobil za teren i za rekreativce poput lovaca i ribolovaca, a takvim kupcima odgovara njegova jednostavnost i robusnost.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 (105 KS) |
Prosječno |
12,4 |
Najmanje |
9,7 |
Najviše |
14,9 |
Prednosti
Izgled, mogućnosti off-road vožnje, cijena, prostranost, popularnost na tržištu polovnih vozila, kompaktne dimenzije, jeftino održavanje
Mane
Slaba završna obrada materijala u enterijeru, oprema, zvučna izolacija, zaštita šasije od korozije, mjenjač, neudobna sjedišta
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.598 ccm |
Snaga |
105 KS |
Max obrtni momenat |
148 Nm pri 3.750 o/min |
Najveća brzina |
160 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,8 s |
Dimenzije DxŠxV |
431 x 182 x 162 cm |
Masa |
1.250 kg |
Osovinski razmak |
267 cm |
Prtljažnik |
475 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2009. Duster je zvanično predstavljen na salonu automobila u Ženevi 2020. godine
• 2011. Dobio je tri od mogućih 5 zvjezdica za sigurnost na NCAP testiranju
• 2013. U septembru 2013. godine na salonu automobila u Frankfurtu predstavljen redizajn ovog modela
• 2017. Druga generacija je predstavljena na salonu automobila u Frankfurtu 2017. godine
⚠️ Obrati pažnju:
Duster ima lošu antikorozivnu zaštitu, tako da se korozija javlja po cijelom podvozju i šasiji
Motor Dustera je neotporan na nekvalitetniji plin, koji može da ošteti dizne, pa i sam agregat
Zbog neravnomjerno istrošenih pneumatika dešavalo se da ne može da se uključi 4x4 pogon
Više informacija o modelu Dacia Duster pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.