Opel

Optimalna vidljivost je Opelova tradicija

Sigurna i opuštena vožnja po slaboj vidljivosti ili lošim vremenskim uslovima pitanje je proizvođača automobila, a ne klase automobila. Kupci se stoga desetljećima oslanjaju na Opel...
22 Decembar 2021

Optimalna vidljivost je Opelova tradicija

Njemački brend dugo je bio pionir u nuđenju inovacija sa stvarnim prednostima za veliku bazu kupaca i omogućavanju mobilnosti za sve. Automobili tako postaju sigurniji i vidljiviji u pravom smislu te riječi. Moto „vidjeti i biti viđen” već je objedinjavao prvi Opelov automobil Patentmotorwagen „System Lutzmann” iz 1899. godine, kao i svi ostali Opelovi modeli koji su uslijedili, od slavnog Kapitäna i Opel GT-a s legendarnim podiznim prednjim svjetlima do potpuno nove Opel Astre koja je nedavno proslavila svoju svjetsku premijeru. Zahvaljujući revolucionarnim prednjim svjetlima Intelli-Lux LED® Pixel, kompaktni bestseler, kao i trenutačni vodeći model Insignia i novi Grandland pretvaraju noć u dan.

 

 

 

 

 

 


S druge strane, počeci automobilske industrije bili su prilično mračni. Ono što se danas u cestovnom prometu smatra normalnim bilo je prije više od 120 godina nezamislivo – ispred automobila nosile su se svjetiljke. Glavna namjera nije bila osvijetliti cestu, već da vas vide drugi sudionici u prometu. Krajem 19. stoljeća Opel Patentmotorwagen „System Lutzmann” otišao je korak dalje. Osvjetljavao je i okolinu kućanskim svijećama, ali ih više nitko nije morao nositi. Svijeća je bila smještena u držač iznad kojeg je bilo montirano „prednje svjetlo” u obliku staklene kutije sa zrcalom. Kako je svijeća gorjela, opruga je neprestano gurala svijeću prema gore kako bi kroz staklo mogla optimalno i jednoliko svijetliti. Jednostavno i povoljno, a vrlo učinkovito rješenje – ukratko, tipično za Opel. Opel je već rano postavljao trendove u dizajnu prednjih svjetala. Naposljetku, Kapitän iz 1938. bio je jedan od prvih automobila koji je pomogao reći zbogom okruglim svjetlima: prednja svjetla tog velikog Opela bila su potpuno integrirana u blatobrane, a bila su i šesterokutnog oblika. Prema brošuri iz 1938. to je bio automobil za svakoga, „automobil koji pripada svijetu”. Drugim riječima, Opel Kapitän „ostat će suvremeni automobil u narednim godinama zahvaljujući svojim modernim linijama i progresivnom dizajnu”. Šezdesetih godina prošlog vijeka oblik prednjih svjetala nastavio je postajati sve uglatiji. Opel je predvodio trend s Kapitänom A iz 1964., koji je zajedno sa svojim sestrinskim modelima Admiral i Diplomat imao istaknut ravan, širok izgled uz pravokutna prednja svjetla. Nije ni čudo što su uspješni modeli Kapitäna postali pravi vodeći modeli: progresivni, udobni i moćni automobili koje si je čovjek mogao priuštiti. Opel GT nastavio je tim putem 1968. godine, impresionirajući ne samo svojim potpuno novim dizajnom nalik na bocu Coca-Cole – ovaj legendarni sportski automobil namijenjen svima bio je i prvi njemački automobil s podiznim zakretnim prednjim svjetlima. Tko bi mogao odoljeti tim od milja nazvanim „pospanim očima”? Prednja svjetla podizala su se s pomoću ručice na središnjoj konzoli. Halogeni reflektori na rešetci ispod odbojnika služili su i kao parkirna svjetla. Opel Omega B bio je prvi model koji je od 1998. godine standardno nudio ksenonska prednja svjetla s plinskim pražnjenjem. Svoj naziv duguju prirodnom plinu kojim su bila napunjena tijela žaruljica. U usporedbi s halogenim prednjim svjetlima koja su se u to doba obično upotrebljavala, trostruko jači intenzitet svjetla ne samo da im je davao veći doseg, već je i bolje osvjetljavao cestu. Bila su i puno učinkovitija: potrošnja energije bila je za trećinu manja, toplinsko zračenje 40 % niže i vijek trajanja dulji.  Dinamički sustav izjednačavanja prednjih svjetala tada je isto uveden. To je kompenziralo promjene položaja karoserije – na primjer pri velikom opterećenju ili tijekom ubrzanja i kočenja. Zbog toga je cesta uvijek bila ujednačeno osvijetljena. Opel je ponovno uveo rasvjetne tehnologije koje su bile pristupačne širokom rasponu kupaca. Stoga je sasvim logično da je Opel bio prvi proizvođač vozila koji je 2003. godine u klasu srednje velikih vozila uveo dinamička zakretna svjetla i svjetla za zavoje pod kutom od 90 stupnjeva za raskrižja i uske zavoje s AFL-om (AdaptiveForwardLighting, prilagodljiva prednja svjetla) u Opel Signumu. Inovativna Opelova rasvjetna tehnologija po prvi je put spojila te dvije funkcije. Dodatna značajka AFL-a koja pridonosi udobnosti bilo je svjetlo za autocestu: pri brzinama od oko 120 km/h i stalnoj vožnji ravno naprijed, kratka svjetla automatski su se podešavala tako da svijetle malo više i optimiziraju vidljivost na daljinu. Sada već standardni dinamički sustav izjednačavanja prednjih svjetala osigurava da nema zasljepljivanja za nadolazeće sudionike u prometu.  Godine 2004. Opel Astra je bila prvi kompaktni model sa zakretnim svjetlima. Godine 2006. brand je dodatno demokratizirao sigurnosnu tehnologiju kada je Opel prvi put napravio bihalogenska zakretna svjetla i svjetla za zavoje u segmentima mini jednovolumena i malih automobila s modelima Meriva i Corsa . Sljedeća generacija svjetala AFL+ utemeljena na snažnim biksenonskim prednjim svjetlima premijerno je predstavljena 2008. godine predstavljanjem prve Insignije. Postavila je novi standard u automobilskoj industriji. Raspodjela svjetla kod ovih se prednjih svjetala automatski prilagođava trenutačnom profilu ceste i prevladavajućim uvjetima vidljivosti zahvaljujući upotrebi složenih algoritama. Moderni Opelov vodeći model nudio je ukupno devet funkcija osvjetljenja – gradsko osvjetljenje, osvjetljenje za pješačke zone, osvjetljenje na seoskoj cesti, osvjetljenje za autoceste, osvjetljenje za nepovoljne vremenske uvjete, statičko osvjetljenje za zavoje, dinamičko zakretno osvjetljenje, osvjetljenje za duga svjetla i pomoćno osvjetljenjeza duga svjetla. Još jedna inovacija modela Insignia bila su LED dnevna svjetla koja troše znatno manje električne energije, a time i goriva, od dnevnog svjetla iz glavnog prednjeg svjetla. Revolucionarna matrična svjetla IntelliLux LED® predstavljena su 2015. s aktualnom generacijom Opel Astre. Još jednom zahvaljujući Opelu, značajka koja je dotad bila rezervirana za luksuzna vozila premijerno je ušla u kompaktnu klasu. Prednja svjetla tog bestselera kompaktne klase imaju ukupno 16 LED elemenata (po osam sa svake strane), koji automatski i kontinuirano prilagođavaju duljinu i raspodjelu svjetlosnog stošca svakoj prometnoj situaciji i jednostavno „izrezuju” nadolazeće automobile i one ispred. Dakle, nema efekta zasljepljivanja – uz izvrsnu vidljivost. Ili kako to kaže ambasador branda Opel JürgenKlopp: „Svjetlo je kao na nogometnom stadionu – ali nitko nije zaslijepljen”. To funkcioniše na prilično jednostavan način: čim automobil napusti urbana područja, matrična prednja svjetla automatski se prebacuju na duga svjetla i kontinuirano prilagođavaju duljinu i raspodjelu svjetlosnog stošca. Ovaj suvremeni sustav pretvara noć u dan za vozače i putnike bez ometanja ostalih sudionika u prometu. Godine 2017. ponovno unaprijeđena revolucionarna tehnologija svjetala predstavljena je s novom generacijom Insignije. Opelov vodeći model u početku je imao ukupno 32 LED elementa (16 po prednjem svjetlu). Ubrzo nakon toga, aktualna Corsa donijela je revolucionarni prilagodljivi rasvjetni sustav u klasu malih automobila. Tehnologija bez zasljepljivanja postala je 2020. dostupna po prvi put u novom izdanju modela Opel Mokka kao sastavni dio novog lica branda, Opel Vizor. Nakon Insignije i novog Grandlanda, trenutačno najviša razina – Intelli-Lux LED Pixel – sada se uvodi u najmlađu generaciju Astre. Novi izazivač u kompaktnoj klasi ima ukupno 168 LED elemenata (84 po prednjem svjetlu) za izvrsno osvjetljenje u svim uvjetima.

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...