Test – Great Wall Motor Hover 2.4 Super Luxury
Novi adut sa istoka
GWM Hover novi je igrač u SUV klasi, koji se kupcima nameće bogatom opremom, interesantanim dizajnom, respektabilnim terenskim karakteristikama i cijenom od 49.140 KM
Pravih „sirovih” terenaca spremnih da se sa sva četiri točka uhvate u koštac sa lošim i zahtjevnim putevima danas je sve manje. Za proizvođače su višestruko isplativiji, a kupcima primamljiviji popularni SUV modeli, povišeni i robustni automobili, solidnih terenskih karakteristika, prevashodno namijenjeni udobnoj vožnji po urabanim saobraćajnicama, sposobni da posluže povremenim izletima u prirodu. Posljednji igrač koji se nedavno pojavio u ovom segmentu, a kojeg smo prvi u BiH i okruženju imali priliku da testiramo, dolazi nam sa istoka, iz Kine, tačnije iz jedne od najsavremenijih domaćih, ali svjetskih tvornica u posjedu kompanije Great Wall Motor, o čijoj će nevjerovatnoj ekspanziji sigurno još biti riječi.
Nakon prvog susreta GWM Hover na nas je ostavio utisak lijepo skrojenog SUV-a, koji za razliku od većine ostalih kineskih automobila ima dosta originalnih crta. S prednje strane pomalo podjeća na Toyotu Lend Cruiser, što se ne može uzeti za „manu”, jer je danas teško naći nekog proizvođača terenaca koji ne zaviruje u dvorište proslavljenih Japanaca. Hromirani gril sa utisnutim znakom GWM-a daje dozu luksuza i nije nimalo kičast, kako je to slučaj kod većine kineskih terenaca. Robustan odbojnik snažnim profilima jasno upućuje na to da je Hover spreman i na terenske izazove, a ovako razmišljanje dodatno potvrđuje i povišeni položaj karoserije, koja je od tla udaljena čitavih 20 cm. Bočna strana otkriva skladno ukomponovane staklene i limene površine, velike retrovizore u hromiranim kućištima, atraktivne sedmokrake aluminijumske naplatke i mali krovni spojler. Velika peta vrata ravnih ivica široka su gotovo koliko i čitav automobil, što olakšava pristup prtljažniku raskošnih dimenzija, u koji bez problema mogu stati kabaste stvari, poput rashladne vitrine, štednjaka, pa čak i omanjeg dvosjeda. Testni model serijski je imao i praktičnu zaštitnu pregradu, koja odvaja teretni od putničkog prostora i tako štiti putnike.
Bogatiji od dva ponuđena paketa opreme označen kao „super luxury” najzaslužniji je što je unutrašnjost testnog Hovera mirisala na „luksuz”. Suočavajući se sa kineskim načinom poimanja vožnje „na visokoj nozi”, morali smo da se naviknemo na za Evropljane nekarakterističan miris nove plastike i kože. Nakon početnog privikavanja kokpit Hovera nam se učinio dobro poznatim. Za ovakav osjećaj dijelom je zaslužan logičan raspored instrumenata te lakoća sa kojom se njima upravlja. Red i jednostavnost kakva vlada na intrument tabli preneseni su i na ostatak unutrašnjosti. Svi prekidači nalaze se nadohvat ruke i njima se lako rukuje. Pronalaženje idealnog položaja za kolom, po visini prilagodljivog upravljača olakšano je električnim podešavanjem vozačkog sjedišta. Većina ugrađene plastike za evropski pojam je pretvrda i pomalo sirova, ali trajna i izdržljiva. Najranjiviji dio unutrašnjosti su otvori za ventilaciju na vrhu centralnog grebena, sa labavim plastičnim letvicama upitnog kvaliteta. Završna obrada je na zadovoljavajućem nivou, bez vidljivih propusta, dok uspješnost kombinacije boja predstavlja stvar ukusa.
Svojevrsna garancija kvaliteta i pouzdanosti, koju domaći predstavnici kineske kompanije uvijek stavljaju u prvi plan, kada je riječ o Hoveru, je licencirani Misubishijev 2.4-litarski benzinac. Iz 2.351 ccm Kinezi su izvukli 130 KS i 195 Nm raspoloživih pri 2050 o/min. U kombinaciji sa petostepenim ručnim mjenjačem ovaj motor dovoljan je da potjera 1,8 tona teški Hover do 170 km/h za 16,4 sekundi. Na otvorenoj cesti se zadovoljavao sa oko 11, dok bi pri terenskoj trošio i 15 litara benzina. Ugradnjom plinske instalacije, koja je u fabričkoj ponudi, ekonomičnost se može svesti u prihvatljivije okvire. Svoje prave kvalitete ovako motorizovan Hover pokazuje tek kada se siđe sa asfalta. Za razliku od većine SUV vozila, kineski predstavnik ne krije svoje terenske pretenzije (ručica reduktora pokraj mjenjača). Zahvaljujući 4x4 pogonu i reduktoru sa 2H, 4H i 4L modom, Hover je sposoban da savladava i najzahtjevnije šumske puteve.
Osnovni pogon baziran na zadnje točkove dovoljan je za ugodnu vožnju po cesti, ubacivanjem reduktora u 4H položaj dobija se bolji kontakt sa podlogom i dovoljno snage za vožnju po blatu, kamenjaru ili snijegu. Kad zatreba, a to je najčešće u ekstremnim situacijama, reduktor se ubacuje u 4L položaj. Hover tada postaje nezaustavljiv, a jedino ograničenje, kao kod testnog modela, mogu predstavljati cestovni pneumatici dimenzija 235/65 R17. GWM Hover sa „super luxury” paketom opreme nesumljivo predstavlja prijatno osvježenje na bh tržištu u klasi SUV vozila. Na njegovoj strani su bogata oprema, interesantan dizajn i respektabilne terenske karakteristike, a na strani konkurencije su imidž, dugogodišnja tradicija i naravno predrasude, koje bh kupci imaju prema kineskim automobilima.