Bosch

Njemački gigant nastavlja podršku SUS motorima

Direktor najvećeg evropskog proizvođača komponenti za automobile Volkmar Denner je nazvao politiku EU usmjerenu ka ukidanju motora sa unutrašnjim sagorjevanjem „kratkovidom“ i najavio nastavak razvoja tehnologije za ove motore u narednih 20-30 godina...
24 April 2021

Njemački gigant nastavlja podršku SUS motorima

Kako izvještava Financial Times, Bosch nije zadovoljan politikama EU koje predviđaju ukidanje motora sa unutrašnjim sagorjevanjem, a njihov direktor Volkmar Denner je kritikovao evropske mjere nazvavši ih „kratkovidim“. Denner postavlja pitanje zašto se više pažnje ne posvećuje vodoniku i obnovljivim gorivima i ističe: „Klimatska akcija nije usmjerena na kraj motora sa unutrašnjim sagorjevanjem nego na kraj fosilnih goriva. Iako elektromobilnost i zelena energija čine transport karbonski neutralnim, to rade i obnovljiva goriva.“ Navodi i da favorizovanjem električnih vozila i odbijanjem istraživanja ostalih alternativnih opcija EU šteti borbi protiv klimatskih promjena.

 

 


Veliki broj proizvođača se, vođen između ostalog i mjerama vladajućih struktura širom svijeta, već odlučio na ogromna ulaganja u električne automobile, a neki, poput Volva, Jaguara i Honde, najavljuju i potpun prelazak na električnu mobilnost u narednim decenijama. Jedan od proizvođača koji je u prošlosti ulagao sredstva u obnovljiva goriva je Volkswagen, koji je u međuvremenu odlučio da prekine sve projekte vezane za vodonik i potpuno se preorijentiše na novu ID. seriju električnih vozila, ali tehnologiju još uvijek podržava Toyota koja je nedavno predstavila model Mirai, sa pogonom na vodonik. Boschove primjedbe se u najvećoj mjeri odnose na nove Euro 7 emisione norme za koje se predviđa da će predstavljati kraj SUS motora u EU. Mjerenje emisija se u budućnosti više ne bi vršilo samo jednom, već bi se u obzir uzimale emisije tokom ukupnog životnog vijeka automobila, uključujući i performanse pri ekstremnim uslovima.

 


Sa druge strane, Njemci navode da je tražnja za električnim automobilima 2020. godine narasla 143% u odnosu na prethodnu. Sam Bosch je uložio 5 milijardi evra u elektromobilnost, ali je većina poslovanja korporacije još uvijek vezana za motore sa unutrašnjim sagorjevanjem, pa postoji ozbiljna zabrinutost za poslove velikog broja radnika koji bi mogli nestati usljed agresivne politike EU. U njemačkom gigantu ističu da su dizelski i benzinski motori uznapredovali do nivoa razvoja na kojem više nemaju ogromnu ulogu u pogoršanju kvaliteta vazduha, a najavljuje se da će u tehnologiju vezanu za SUS motore nastaviti ulagati i u decenijama koje dolaze.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...