Seat Exeo (2009-2013)
Njemačka limuzina u španskom pakovanju
Prvi Seatov predstavnik u D segmentu je blago izmijenjeni Audi A4 treće generacije. To uopšte nije loša stvar, jer uprkos nedostatku šarma i španskog temperamenta donosi solidan kvalitet izrade i dobro poznate agregate...
Seat Exeo (2009-2013) 2.0 TDI (120 KS)
Exeo je predstavljen na sajmu automobila u Parizu 2008. godine kao Seatov novi model u D segmentu. Automobil je zapravo bio tada odlazeći Audi A4 treće generacije sa restilizovanim prednjim i zadnjim krajem koji su se uklapali u Seatovu dizajnersku filozofiju, a čitava proizvodna traka je premještena iz Ingolšata u Seatovu fabriku u Martorellu.
Enterijer je takođe potpuno preuzet sa Audijevog modela, pa kupce očekuje kvalitet izrade dostojan njemačkog proizvođača, iako u nešto starijem izdanju. Instrumenti su relativno pregledni i intuitivno raspoređeni, ali bi nekim vozačima mogao smetati veliki broj tastera na centralnoj konzoli, a materijali su prilično kvalitetni, pa se, osim u lošije održavanim primjercima, dobro nose sa godinama.
Prostora na prednjim sjedištima ima dovoljno, ali će viši putnici osjetiti nedostatak prostora za noge na zadnjoj klupi. Iako prtljažnik nije u samom vrhu klase, zapremina od 460 litara je sasvim dovoljna i za porodične potrebe. Dizelski 2,0-litarski TDI agregat je jedan od najpopularnijih izbora među domaćim kupcima, pa su i mehaničari dobro upoznati sa njim, a rezervnih dijelova ima dovoljno.
Varijanta sa 120 KS obezbjeđuje dovoljno snage uz dobru ekonomičnost i solidne performanse, a uparena je sa šestostepenim manuelnim mjenjačem. Pumpa dizna sistem je kod novije generacije ovog agregata zamijenjen jeftinijim common rail sistemom sa piezo injektorima, čija trajnost zavisi od kvaliteta i čistoće goriva, pa je to jedan od dijelova na koji treba obratiti pažnju. Za motor su karakteristični standardni problemi modernih dizelaša, kao što je nakupljanje čađi na EGR ventilu i DPF filteru zbog lošeg kvaliteta goriva ili česte gradske vožnje, koje u slučaju začepljenja dovodi do problema sa turbinom i drugih skupih popravki.
Kratke relacije utiču i na povećano trošenje kvačila i kočionog sistema, a ističu se i kvarovi pumpe za ulje, te problemi sa pucanjem glave motora na modelima sa velikim brojem pređenih kilometara. Proizvođač navodi da je ovaj problem riješen kod novije generacije motora. Vješanje je podešeno nešto mekše nego kod Audija, ali će se na modelima sa većim 18-inčnim naplacima i dalje osjetiti neravnine na putu.
Što se limarije tiče, nije bilo većih problema, pa se rđa najčešće pojavljuje u slučajevima kada je vozilo oštećeno. Vlasnici uglavnom imaju pozitivno mišljenje o modelu, pa je Exeo dobar izbor za kupce koji žele Audijev kvalitet po nešto povoljnijoj cijeni, a ime brenda im nije odlučujuća stavka.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 TDI (120 KS) |
Prosječno |
6,2 |
Najmanje |
5,8 |
Najviše |
7,9 |
Prednosti
Kvalitetna izrada, komfor, ekonomičnost, performanse, izdržljivost
Mane
Prostor na zadnjoj klupi, DPF filter, EGR ventil, piezo injektori, kočnice
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.968 ccm |
Snaga |
120 KSpri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
290 Nm pri 1.750–2.500 o/min |
Najveća brzina |
204 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,5 s |
Dimenzije DxŠxV |
466,1 x 177,2 x 143 cm |
Masa |
1.505 kg |
Osovinski razmak |
264,2 cm |
Prtljažnik |
460 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2008. Prva generacia Exea debitovala na sajmu automobila u Parizu
• 2009. Predstavljena karavanska ST verzija modela
• 2010. Ponuda motora osvježena novim benzinskim agregatima
• 2013. Prestanak proizvodnje Seata Exeo
⚠️ Obrati pažnju:
Začepljen DPF filter može dovesti do skupih kvarova na vozilu
Moguća oštećenja na piezo injektorima usljed lošeg kvaliteta goriva
Na starijim primjercima treba obratiti pažnju na istrošenost kočnica.
Više informacija o modelu Seat Exeo pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Na sljedećem linku možete pročitati i test ovog vozila iz 2009. godine. Za više polovnih automobila klikni ovdje.