Mini One (2006–2014)
Neodoljiv, ali ne i bez mana
Od 2001. godine i predstavljanja savremenog Minija mnogi vozači širom svijeta su naprosto zaljubljeni u ovo remek djelo slavnog američkog dizajnera Franka Stephensona, koje su na startu zadesile mnoge dječje bolesti...
Mini One (2006–2014) 1.4 (75 KS)
Bez obzira što ih danas ima već poprilično na našim ulicama gotovo svaki Mini privlači pažnju kod ostalih vozača i prolaznika. Britanski proizvođač osnažen njemačkom pragmatičnošću nadogradio je koncept malog gradskog super automobila ponudivši u njemu spoj retro šmeka, prestiža, komfora i iznad svega praktičnosti i ekonomičnosti bez koje nijedan gradski automobil danas ne može opstati na tržištu. Atraktivan dizajn karoserije, jedinstveno dizajnirana unutrašnjost, dobar komfor na prednjim sjedištima, direktna upravljivost i tvrdi ovjes neki su od najjačih aduta Minija.
U kabini dominira kontrolna tabla sa centralno postavljenim pokazivačem brzine i osnovnih funkcija vozila, koja se osim originalnošću može pohvaliti i visoko kvalitetnim materijalima od kojih je izrađena. Na izdržljivoj plastici i sjedištima teško će se primijetiti tragovi eksploatacije. Ukoliko ih i ima to je onda siguran znak da se prema automobilu postupalo poprilično nemarno. Zahvaljujući pedantnoj izradi instrument panel i ostali prateći segmenti se i nakon dugo godina čvrsto drže na okupu, te rijetko kad ispuštaju neugodne zvuke. Prednja sjedišta su ergonomski odlično izrađena tako da putnicma neće nedostajati komfora, što nije slučaj sa zadnjom klupom gdje teško može da se smjeste dvoje odraslih putnika, ali to je ionako odlika većine gradskih modela.
Prtljažni prostor je baš skroman i iznosi svega 160 litara. Preklapanjem zadnje klupe može se povećati na 680 litara što će vlasniku omogućiti da preveze par velikih kofera ili nešto drugo od kabastijeg tereta. Ovjes je sportski i dosta tvrd tako da pruža izuzetan osjećaj u krivinama. Mini je veoma upravljiv što vozačima omogućava da sigurno manevrišu po skučenim gradskim ulicama. Mana ovakve kombinacije je što na lošim i neravnim putevima ne pruža dovoljno udobnosti zbog čega najviše pate leđa i noge vozača i putnika. Antikorozivna zaštita je na vrhunskom nivou i o koroziji ne treba brinuti. Dizelski motor 1,4-litra i 75 KS porijeklom je iz Toyote.
Ne pruža neke zadivljujuće performanse, ali zato omogućava ekonomičnu vožnju u gradskim uslovima. Iako važi za prilično pouzdan prilikom kupovine treba obratiti pažnju na dizne, DPF filter i turbinu, jer svi ovi sklopovi stradaju od lošeg goriva i česte gradske vožnje. Turbina se ne može reparirati, već se u slučaju kvara mora cijela zamijeniti što nije jeftino, kao i uostalom ukupno odžavanje ovog automobila. Takođe obratiti pažnju na stanje pogonskog lanca, potrošnju ulja i ECU, ali i ležajeve na alternatoru. Ovjes zbog svoje tvrdoće strada na našim lošim cestama pa i njega treba provjeriti.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.4 dizel (75 KS) |
Prosječno |
4,8 |
Najmanje |
4,3 |
Najviše |
5,8 |
Prednosti
Kvalitet izrade, upravljivost, mala potrošnja, atraktivan izgled i imidž, laka preprodaja
Mane
Elektronika, turbina, mali prostor u kabini, tvrd ovjes, dizne, DPF filter, skupi dijelovi
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.598 ccm |
Snaga |
74 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
180 Nm pri 2.000 o/min |
Najveća brzina |
165 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
13,8 s |
Dimenzije DxŠxV |
362,6 x 168,8 x 141,6 cm |
Masa |
1.175 kg |
Osovinski razmak |
246 cm |
Prtljažnik |
160–680 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2001 – Lansiranje Mini One.
• 2007 – Predstavljanje druge generacije.
• 2014 – Lansiranje treće generacije sa novim dizajnom i tehnologijom.
⚠️ Obrati pažnju:
Turbina s vremenom i neredovnim održavanjem gubi funkciju, njena zamjena je skupa
Popilično tvrd i sportski podešen ovjes ubrzano se troši na lošim cestama
ECU i prateća elektronika često stvaraju neugodne probleme u radu agregata
Više informacija o modelu Mini One pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.