Test - Toyota Corolla 1.4 D-4D Luna

Nekrunisana kraljica drumova!

Najprodavaniji automobil na svijetu u svojoj desetoj generaciji - kvalitetom, sigurnošću i pouzdanim motorima u potpunosti opravdava povjerenje 32 miliona kupaca, koji su u proteklih 40 godina sjeli za volan nove Corolle...
18 Februar 2008

Nekrunisana kraljica drumova!

Kada se jedan automobil na tržištu zadrži više od 40 godina i pri tome evoluira kroz čak 10 generacija, zasigurno zaslužuje da zlatnim slovima bude upisan u anale auto-industrije. Naravno, riječ je o Toyoti Corolli, modelu koji je sa više od 32 miliona prodanih primjaraka ubjedljivo najprodavaniji automobil na svijetu. Dolaskom desete generacije priča o ovom uspješnom automobilu se nastavlja, bez obzira na to što legendarno ime više ne nose trovratne i petovratne verzije koje se plasiraju pod nazivom Auris. Nova Corolla Sedan stigla je i na naše tržište, na kojem se veoma brzo kao jedan od nazanimljivijih modela izdvojio onaj sa 1.4 D-4D agregatom i srednjim, ali dovoljno dobro bogatim, paketom opreme Luna. Već na prvi pogled Corolla se jasno distancira od nešto mišićavijeg i mladalački orijentisanog Aurisa, sa kojim dijeli platformu i motore, poručujući tako u startu da se radi o potpuno drugačije orijentisanom automobilu.

 

 

 

 

To zaista i jeste, jer je pri oblikovanju Corolle dosta formi posuđeno sa novog, znatno većeg i luksuznijeg Camryja, što je na kraju rezultovalo dovoljno dinamičnom, ali istovremeno i izuzetno elegantnom troprostornom limuzinom. Prednji dio sa neobičnim svjetlima i snažno profilisanim odbojnikom najviše sugeriše na povezanost sa većim bratom, pa bi Corolla svojim oblikom trebala zadovoljiti i osobe koje preferiraju sportski dizajnirane limuzine, što se sa druge strane ne može reći za relativno jednostavan bok i zadnji dio. Sa dužinom od 4.540 mm i međuosovinskim razmakom od okruglo 2,6 metara nova Corolla u stanju je pružiti iznenađujuće rezultate i po pitanju komfora putničkog prostora, oblikovanog u tipično „zategnutom“ japanskom maniru. Osim veoma kvalitetnih materijala i tradicionalno pedantne završne obrade, koja ne ostavlja mjesta kritikama, Corolla Luna iznenađuje potpunom opremom.

 

 

 

Uz podsjećanje da već osnovni model raspolaže sa grijanim sjedištima, optitronskim instrumentima, putnim kompjuterom,... treba dodati da izbor paketa Luna između ostalog donosi i elemente poput automatske klimatizacije, potpuno elektrifikovanih stakala, te vazdušnih zavjesa sa sigurnosnim jastukom za koljena vozača. Velika prostranost u prednjem dijelu prenesena je i na zadnju klupu, na kojoj će se udobno osjećati i osobe iznadprosječne visine. Upravo zbog toga je prtljažnik kao najjača strana ovakvih vozila kod nove Corolle pomalo u podređenom položaju. Naime, 463 litre nisu za potcjenjivanje, ali su ipak znatno manje od rezultata koje ostvaruju recimo VW Jetta (5.27l) ili Škoda Octavia (560l). Sa druge strane, njegov pravilan oblik i mogućnost preklapanja zadnje klupe uspješno kompenzuju manjak zapremine, tako da se Corolla ipak nameće kao iskoristiv i sposoban saputnik i na dužim destinacijama.

 

 


Iako se to možda ne prvu ne bi očekivalo, 1.4-litarski common-rail turbodizelaš sa 90 KS predstavlja sasvim odgovarajuću motorizaciju za 1.3 tone težak automobil i zadovoljavajuće se ponaša u svim uslovima vožnje. Zasluge za to idu i na račun preciznog petostepenog ručnog mjenjača, koji je odlično usklađen sa motorom, dok je istovremeno postignuta i izuzetna ekonomičnost, koja je u našem slučaju potvrđena prosječnom potrošnjom od samo 6,2 litre eurodizela. Tokom vožnje Corolla je pokazala i zavidnu stabilnost, pokazujući tako da kombinacija prednjeg McPherson ogibljenja i zadnje torzione osovine ima dosta rezerve i za snažnije pogone od ovog ( 2.0 D-4D – 126 KS ). Maksimalna brzina od 173 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 12,2 sekunde zadovoljavajući su rezultati za kompaktnu limuzinu sa relativno malim motorom, tako da na otvorenoj cesti držanje viših brzinskih prosjeka ovako motorizovanoj Corolli ne predstavlja veći problem. Da je Toyota uvijek veliku pažnju pridavala bezbjednosti, otkrivaju i serijski kočioni ABS, EBD i BA sistemi, koji uz diskove na svim točkovima japanskoj limuzini obezbjeđuju dobre zaustavne karakteristike, bez obzira na opterećenje.

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...