Opel Mokka (2012-2014)
Nasljednik Merive sa SUV karakterom
Opelov kompaktni SUV je svojom pojavom izazvao pravu buru na tržištu i odmah osvojio treće mesto po popularnosti, odmah iza Corse i Astre. Za samo dvije godine, Mokka je nadmašila i čuveni Nissan Juke, postavši pravi lider na tržištu...
Opel Mokka (2012-2014) 1.7 CDTi (130 KS)
Opel Mokka pruža sve što mladi vozači očekuju od kompaktnog SUV vozila - svestranost i jedinstven dizajn. Ovaj model je dostupan sa prednjim ili 4x4 pogonom. Vozila sa prednjim pogonom obično su pristupačnija i štedljivija u potrošnji goriva. SUV modeli poput Mokke su postali vrlo popularni zbog svoje praktičnosti u gradskim uslovima vožnje, ali i zbog mogućnosti za povremene izlete van asfalta, zbog čega je Opel ponudio opciju pogona na sva četiri točka uz dodatnu naknadu. Rane serije Mokke su imale problema sa lošijom završnom obradom kabine, što je rezultiralo krckavim zvukovima i odvajanjem plastičnih dijelova kokpita tokom vožnje po neravnom terenu.
Ovo je izazvalo značajne pritužbe s obzirom da je prodajna cijena ovog modela bila prilično visoka. Međutim, ovaj problem je brzo riješen, pa su kasnije serije dolazile sa značajno boljom završnom obradom i kvalitetnijim materijalima na kontrolnoj tabli, sjedištima i upravljaču. Ukoliko je vozilo pravilno održavano, tragovi korištenja teško se primjećuju na tim dijelovima. Krckavi zvukovi su uspješno otklonjeni, a Opel Mokka dolazi sa bogatom dodatnom opremom. Kabina pruža dovoljno prostora za udobno smještanje četiri putnika, čak i za one nadprosječne visine. Međutim, zbog tog razloga, prtljažni prostor je nešto manji kod ovog kompaktnog SUV-a i iznosi samo 356 litara, ali se može povećati na 1.372 litara preklapanjem zadnjih sjedala.
Vozač Mokke sjedi u višem položaju u odnosu na vozila B-segmenta, ali masivni C stubovi i visoka linija prtljažnika mogu uticati na vidljivost u gradskim uslovima vožnje. S obzirom na povišen klirens, Mokka nije namijenjena brzoj vožnji kroz oštre krivine, ali to nije ni njen glavni cilj. Pogonski 1,7-litarski turbodizel motor sa 130 KS u Opel Mokki je dizajniran krajem devedesetih godina prošlog vijeka, ali se pokazao kao pouzdan i dugotrajan, uz nisku potrošnju goriva. Većina vozača se slaže da ovi motori, uz redovne servisne intervale, mogu preći 250.000 kilometara bez većih problema. Međutim, slabija tačka ovih izvrsnih motora su dizne, koje su osjetljive na kvalitet goriva.
Ako su dizne proizvedene od strane Densoa, umjesto Boscha, zamjena može biti prilično skupa. Takođe, na primjercima sa većom kilometražom može se primijetiti curenje ulja na uljnoj pumpi, pa je važno provjeriti i stanje plivajućeg zamajca. Često vožnja po gradu na kratkim relacijama može dovesti do začepljenja DPF filtera. Jedan od problema koji se javljao bio je loš navoj koji je spajao upravljač, ali taj problem je riješen putem fabričkog opoziva za problematične serije, tako da nema potrebe brinuti o tome. Takođe, provjera ukupnog stanja komponenti vješanja je preporučljiva, jer primjerci sa velikom kilometražom mogu trpjeti zbog lošeg stanja cesta. Jedan od velikih minusa ovog zanimljivog modela je relativno visoka cijena na tržištu polovnih vozila.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.7 CDTi (130 KS) |
Prosječno |
5,8 |
Najmanje |
4,8 |
Najviše |
8,0 |
Prednosti
Dizajn, atraktivnost, svestranost, opcionalni pogon 4x4, prostranost, mala potrošnja, pouzdanost
Mane
Kvalitet obrade prvih serija, dizne, uljna pumpa, kvačilo, vješanje, prtljažni prostor
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.686 ccm |
Snaga |
130 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
300 Nm 2.000–2.500 o/min |
Najveća brzina |
184 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,5 s |
Dimenzije DxŠxV |
427,8 x 165,8 x 177,7 cm |
Masa |
1.490 kg |
Osovinski razmak |
255,5 cm |
Prtljažnik |
356–1.372 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2012. Predstavljanje prvog Opelovog SUV-a „B“ segmenta označenog kao Mokka.
• 2014. U ponudu dolazi 1.6 CDTI sa 136 KS kao zamjena za vremešni 1.7 CDTi.
• 2015. Ponuđen je slabiji 1.6-litarski dizelaš sa 110 KS.
• 2016. U Ženevi predstavljena redizajnirana verzija Opela Mokke
⚠️ Obrati pažnju:
Na primjercima sa velikom kilometražom dolazi do curenja ulja na uljnoj pumpi
Set kvačila se potroši zbog neadekvatne vožnje i velike kilometraže
Dizne su osjetljive na loše gorivo, a Denso varijante su jako skupe
Više informacija o modelu Opel Mokka pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.