Dacia Logan (2016–2020)
Najviše limuzine za najmanje para
Rumunski proizvođač automobila poznat je po svojoj strategiji proizvodnje lako dostupnih vozila, koja se ističu po ekonomičnosti ispred kvaliteta i performansi, a takav slučaj je i sa karavanom Logan, koji je jedan od najjeftinijih modela u svojoj klasi...
Dacia Logan (2016–2020) 1.5 dCi (90 KS)
Osim lake dostupnosti još jedna prednost ovog modela je obilna količina prostora unutar kabine, što ga profiliše kao idealno auto za porodice sa nešto manjim prihodima. Slijedeći put štedljivosti i ekonomičnosti, nešto slabiji kvalitet izrade i siromašna ponuda opreme izdvajaju se kao negativne stvari prilikom kupovine ovog modela. Zbog toga su česti kvarovi i habanje, što dodatno smanjuje njegovu vrijednost i atraktivnost. Ispod poklopca motora se nalaze nešto slabiji agregati, koji su međutim manji potrošači, što je bila i osnovna želja proizvođača.
Renaultov 1.5-litarski dizel motor sa 90 KS nudi prihvatljive performanse uz pristojnu potrošnju. Primjera radi, brzina od oko 110 km/h vrti se na 2.000 obrtaja u minutu u maksimalnom 5. stepenu prenosa. Jedna od ustaljenih i mnogo puta dokazanih negativnih strana vezanih za ovaj model, dolazi iz činjenice da je on pravljen i namijenjen ljudima sa skromnijim budžetom, koji takođe nastoje da troškove servisiranja svedu na minimum. Rezultat ovoga je veliki broj loše i neredovno servisiranih primjeraka sa brojnim kvarovima, pa se budućim kupcima savjetuje da prioritet daju vozilima koja imaju dokaz o redovnom servisiranju, ukoliko je to moguće.
Takođe, veliki broj vozača Logana sa ovim motorom žali se da je kvalitet promjene stepeni prenosa loš, a korišćenje je otežano i zahtijeva veću preciznost. Još jedan vrlo čest problem koji je vezan za promjene brzina, prisutan je kod ovog automobila. Naime, nakon pređenih 50-ak hiljada kilometara dešava se problem sa kvačilom zbog kojeg tokom vožnje automobil iznenada nije u stanju da uđe ni u jednu brzinu. Ovaj problem počinje tako što se stepeni prenosa prvo otežano biraju i uz veliku buku, nakon čega potpuno prestanu funkcionisati. Trenutno rješenje je zaustavljanje automobila i čekanje nekih desetak minuta, nakon čega automobil nastavlja da radi normalno još neko vrijeme.
Uzrok ovome je što sistem kočenja i kvačila koriste ulje iz istog rezervoara, a u sklopu ovog mehanizma postoji ventil, koji tečnost preusmjerava prema kvačilu ili kočnicama po potrebi. Međutim, prilikom vožnji koje zahtijevaju istovremeno korištenje oba sistema, kao na primjer kod gradske vožnje sa dosta kočenja i promjene brzina, učestalo se javlja greška u radu ovog ventila, koji sprečava dotok tečnosti do kvačila. Kako bi se izbjegao ovaj scenario, preporučuje se provjera spornog ventila, te redovno mijenjanje ulja.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.5 dCi (90 KS) |
Prosječno |
4,7 |
Najmanje |
3,7 |
Najviše |
5,9 |
Prednosti
Sveukupna ekonomičnost, mala potrošnja goriva, veoma mnogo prostora u kabini, dobra preglednost, niska cijena
Mane
Kvalitet izrade, nedostatak opreme u početnom paketu, loši rezultati prilikom sigurnosnih testova, slabi pogonski sklopovi, kvalitet sistema prenosa brzina
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.461 ccm |
Snaga |
90 KS pri 3.750 o/min |
Max obrtni momenat |
220 Nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
179 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,9 s |
Dimenzije DxŠxV |
435 x 173 x 152 cm |
Masa |
1.196 kg |
Osovinski razmak |
263 cm |
Prtljažnik |
510–1.257 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2013: Predstavljeni modeli nove generacije Dacia Logan MCV sa četiri varijante motora: 1.2 16V (55 kW / 75 KS), 0,9 TCe 90 (66 kW / 90 KS), 1,5 dCi 90 (66 kW / 90 KS) i 1,2 16V LPG (LPG) (53 kW / 72 KS)
• 2015: Novi Euro 6 motori 1.2 i 0.9 TCe 90 LPG zamjenjuju 1.2 16V i 1.2 16V LPG
• 2016: Lagani facelift i novi osnovni motor:
• 2017: Nova varijanta dodatne serije Logan MCV Stepway
⚠️ Obrati pažnju:
Zbog tankog sloja laka vrlo brzo se pojavljuju prvi znakovi rđe i korozije, koji se ubrzano šire.
Prilikom paljenja, ključ se može zaglaviti u početnom položaju, što dovodi do oštećenja startera.
Katalizator nije pravilno zavaren, i kao posljedica toga, izduvni plinovi mogu dospjeti u kabinu.
Više informacija o modelu Dacia Logan pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.