Toyota Yaris (2005–2012)
Najpouzdaniji auto niže klase
Toyota Yaris druge generacije je kvalitetan i izdržljiv proizvod, a najisplativija je u osnovnoj benzinskoj verziji 1.0 VVT-i sa 69 KS, korektnih je performansi, te povoljne potrošnje i održavanja…
Toyota Yaris (2005–2012) 1.0 VVT-i (69 KS)
Toyota Yaris prve generacije, predstavljena 1999. godine, osvojila je titulu „Evropskog automobila 2000. godine“. Već od starta potvrdila je glas izvrsnog malog auta, iako je pouzdanost malo oslabila, nakon što je proizvodnja 2002. godine prebačena iz Japana u Francusku. Problemi su riješeni dolaskom modela druge generacije, koji je zadržao visok kvalitet i pouzdanost, a dobio solidniju limariju. Da izvrsne statistike imaju utemeljenje, pokazuju i iskustva vlasnika. Toyota Yaris druge generacije bila je među najskupljim automobilima u nižoj klasi, pa po prodaji nije bila u rangu konkurenata Volkswagen Pola, Opel Corse, Ford Fieste, Renault Clia, ali dobro upućeni će ruku u vatru staviti da je bolji i isplativiji izbor među vršnjacima niže klase.
Sa elementima koji krase monovolumene, kabina Yarisa je jedna od najpraktičnijih u svijetu gradskih automobila. I pored toga što je na malom prostoru ugrađen veliki broj pretinaca, vrhnska završna obrada osigurala je dugotrajnost pokretnih elemenata. Kao i svaki automobil, ni Yaris nije bez mane, ali vozači neće imati problema sa osnovnim elementima ovjesa kao što je to slučaj s konkurentima. Najčešći, a i najisplativiji Yaris je 1.0 VVT-i, s osnovnim 3-cilindarskim benzincem snage 69 KS. Iako je nekima trocilindraš nedovoljno snažan za ozbiljniju vožnju, zapravo je prava mjera za auto niže klase. Jer, uz ubrzanje do stotke od oko 15 sekundi i najveću brzinu od 155 km/h teško je ne biti zadovoljan.
Treba se naviknuti na bučniji rad motora, a performanse su zadovoljavajuće. No, važnije je da je motor besprijekoran i bez tipičnih mana. Zbog toga nije čudno da je i kod starijih modela sve kompaktno i čvrsto te da su u besprijekornom stanju i modeli s više od 200.000 km. Zbog male potrošnje i povoljnije cijene benzinac 1.0 VVT-i je dobra opcija, ali zbog varijatora faze ventila i lanca za pogon bregastih osovina treba stalno koristiti potpuno sintetičko ulje 5W-40. Ti su sklopovi osjetljivi na neredovnost izmjene motornog ulja, odnosno vožnju s manjkom ulja. To se dobro detektuje po radu motora u praznom hodu. Treba biti miran i bez metalnog zveketa. Statistike pouzdanosti, koje navodi njemački TÜV, pokazuju izvrsne reference Toyote Yaris. Izraženijih problema ima i s nožnom kočnicom, a kod modela prve generacije sa rđanjem nosećih dijelova karoserije i pouzdanošću prednjeg ovjesa.
Treba provjeriti stanje prednjih diskova. Posebno treba paziti na njihovo stanje te na istrošenost kuglastih zglobova, jer se po tome najprije prepozna oštra vožnja. Izduvni sistem, pogotovo stražnji lonac, je jedan od rijetkih dijelova koje treba mijenjati neplanski. Ako se vozi oštrije, traje otprilike 50.000 km, a ponekad treba mijenjati i lambda sondu. Zbog dobrog glasa Toyota dobro održava vrijednost, te se pri naknadnoj prodaji puno ne gubi. Dakle, ovo je jedan od preporučljivijih polovnih modela niže klase.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.0 VVT-i (69 KS) |
Prosječno |
6,1 |
Najmanje |
4,8 |
Najviše |
7,1 |
Prednosti
Praktičnost, simpatičan dizajn, uzoran komfor u kabini, niska potrošnja, pouzdanost, upravljivost
Mane
Visoka cijena polovnjaka, mali prtljažni prostor, bučniji rad motora, podložan rđanju karoserije
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
998 ccm |
Snaga |
69 KS pri 6.000 o/min |
Max obrtni momenat |
93 Nm pri 3.800 o/min |
Najveća brzina |
155 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
15,7 s |
Dimenzije DxŠxV |
375 x 169 x 153 cm |
Masa |
980 kg |
Osovinski razmak |
246 cm |
Prtljažnik |
272 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2005 – Predstavljena druga generacija Toyote Yaris
• 2006 – Do decembra 2006. godine proizvedeno milion primjeraka
• 2007 – Pojavila se verzija SR 1.8 sa 130 KS
• 2009 – Redizajnom se dobila zaoštrenija prednja svjetla i 1.3-litarski Dual VVT-i agregat
• 2011. Predstavljena treća generacija
⚠️ Obrati pažnju:
Varijator faze ventila i lanac za pogon bregastih osovina osjetljivi na nedostatak ulja
Stanje prednjih diskova treba često provjeravati, brzo se troše usljed dinamičnije vožnje
Zadnji lonac je jedan od rijetkih dijelova koje treba mijenjati neplanski otprilike na svakih 50.000 km
Više informacija o modelu Toyota Yaris pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.