Toyota Yaris (2005–2012)

Najpouzdaniji auto niže klase

Toyota Yaris druge generacije je kvalitetan i izdržljiv proizvod, a najisplativija je u osnovnoj benzinskoj verziji 1.0 VVT-i sa 69 KS, korektnih je performansi, te povoljne potrošnje i održavanja…
22 Maj 2022

Najpouzdaniji auto niže klase

Toyota Yaris (2005–2012) 1.0 VVT-i (69 KS) 

Toyota Yaris prve generacije, predstavljena 1999. godine, osvojila je titulu „Evropskog automobila 2000. godine“. Već od starta potvrdila je glas izvrsnog malog auta, iako je pouzdanost malo oslabila, nakon što je proizvodnja 2002. godine prebačena iz Japana u Francusku. Problemi su riješeni dolaskom modela druge generacije, koji je zadržao visok kvalitet i pouzdanost, a dobio solidniju limariju. Da izvrsne statistike imaju utemeljenje, pokazuju i iskustva vlasnika. Toyota Yaris druge generacije bila je među najskupljim automobilima u nižoj klasi, pa po prodaji nije bila u rangu konkurenata Volkswagen Pola, Opel Corse, Ford Fieste, Renault Clia, ali dobro upućeni će ruku u vatru staviti da je bolji i isplativiji izbor među vršnjacima niže klase.

Toyota Yaris 2006 1600 33

Sa elementima koji krase monovolumene, kabina Yarisa je jedna od najpraktičnijih u svijetu gradskih automobila. I pored toga što je na malom prostoru ugrađen veliki broj pretinaca, vrhnska završna obrada osigurala je dugotrajnost pokretnih elemenata. Kao i svaki automobil, ni Yaris nije bez mane, ali vozači neće imati problema sa osnovnim elementima ovjesa kao što je to slučaj s konkurentima. Najčešći, a i najisplativiji Yaris je 1.0 VVT-i, s osnovnim 3-cilindarskim benzincem snage 69 KS. Iako je nekima trocilindraš nedovoljno snažan za ozbiljniju vožnju, zapravo je prava mjera za auto niže klase. Jer, uz ubrzanje do stotke od oko 15 sekundi i najveću brzinu od 155 km/h teško je ne biti zadovoljan.

Toyota Yaris 2008 Wallpapers 4

Treba se naviknuti na bučniji rad motora, a performanse su zadovoljavajuće. No, važnije je da je motor besprijekoran i bez tipičnih mana. Zbog toga nije čudno da je i kod starijih modela sve kompaktno i čvrsto te da su u besprijekornom stanju i modeli s više od 200.000 km. Zbog male potrošnje i povoljnije cijene benzinac 1.0 VVT-i je dobra opcija, ali zbog varijatora faze ventila i lanca za pogon bregastih osovina treba stalno koristiti potpuno sintetičko ulje 5W-40. Ti su sklopovi osjetljivi na neredovnost izmjene motornog ulja, odnosno vožnju s manjkom ulja. To se dobro detektuje po radu motora u praznom hodu. Treba biti miran i bez metalnog zveketa. Statistike pouzdanosti, koje navodi njemački TÜV, pokazuju izvrsne reference Toyote Yaris. Izraženijih problema ima i s nožnom kočnicom, a kod modela prve generacije sa rđanjem nosećih dijelova karoserije i pouzdanošću prednjeg ovjesa.

Toyota Yaris 2008 Photos 1

Treba provjeriti stanje prednjih diskova. Posebno treba paziti na njihovo stanje te na istrošenost kuglastih zglobova, jer se po tome najprije prepozna oštra vožnja. Izduvni sistem, pogotovo stražnji lonac, je jedan od rijetkih dijelova koje treba mijenjati neplanski. Ako se vozi oštrije, traje otprilike 50.000 km, a ponekad treba mijenjati i lambda sondu. Zbog dobrog glasa Toyota dobro održava vrijednost, te se pri naknadnoj prodaji puno ne gubi. Dakle, ovo je jedan od preporučljivijih polovnih modela niže klase.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.0 VVT-i (69 KS)
Prosječno 6,1
Najmanje 4,8
Najviše 7,1

Prednosti

Praktičnost, simpatičan dizajn, uzoran komfor u kabini, niska potrošnja, pouzdanost, upravljivost

Mane

Visoka cijena polovnjaka, mali prtljažni prostor, bučniji rad motora, podložan rđanju karoserije

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 998 ccm
Snaga 69 KS pri 6.000 o/min 
Max obrtni momenat 93 Nm pri 3.800 o/min 
Najveća brzina 155 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 15,7 s
Dimenzije DxŠxV 375 x 169 x 153 cm
Masa 980 kg
Osovinski razmak 246 cm
Prtljažnik 272 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2005 – Predstavljena druga generacija Toyote Yaris

• 2006 – Do decembra 2006. godine proizvedeno milion primjeraka

• 2007 – Pojavila se verzija SR 1.8 sa 130 KS

• 2009 – Redizajnom se dobila zaoštrenija prednja svjetla i 1.3-litarski Dual VVT-i agregat

• 2011. Predstavljena treća generacija

 

⚠️ Obrati pažnju:

Toyotayarislanac

Varijator faze ventila i lanac za pogon bregastih osovina osjetljivi na nedostatak ulja

 

Toyotayarisdisk

Stanje prednjih diskova treba često provjeravati, brzo se troše usljed dinamičnije vožnje

 

Toyotayarislonac

Zadnji lonac je jedan od rijetkih dijelova koje treba mijenjati neplanski otprilike na svakih 50.000 km

 

Više informacija o modelu Toyota Yaris pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...